Hae
Palasia Arjestani

Köh köh.

Ei mulla oikein mitään järkevää asiaa ole, kunhan tuli jotain diipadaapaa tänne lärisemään aikani kuluksi 😀 En uskaltautunut vielä eilen salille kun kurkku oli aamusta pikkasen kipee. Tänään sit varmasti jo tositoimiin kun olo on enää vähän tukkoinen. Lähinnä nokka vuotaa ihan solkenaan… Vihaan nuhaa ihan yli kaiken!
Oon erityisen tyytyväinen, että vihdoin ja viimein olen oppinut syömään suht järkevästi kipeänäkin. Ennen kahmin kaupan herkkuhyllyt tyhjiksi ja tuudittauduin siihen uskoon, että täytyy syödä paljon että paranee. Ei se ihan niin mene… Toki täytyy syödä riittävästi, mutta laadukasta ruokaa! Kipeänä ruokailuvälit venyy huomaamatta todella pitkiksikin, koska nälkä ei vaan tule missään vaiheessa. Joskus joutuu tekemään hätäratkaisuja kun kaapista ei löydy mitään valmiiksi laitettua ruokaa.
Eilen päivällisellä munakasta kinkulla ja pari sämpylää.
Normaalisti söisin päivällisellä kanaa tai paistijauhelihaa ja kaveriksi riisiä/pastaa/bataattia. Mä olen ruokavaliostani jättänyt maitotuotteet pois melkein kokonaan, samoin hedelmät. Otan hiilarit mieluummin riisistä ja muista täyttävämmistä lähteistä kuin hedelmistä. En edes muista koska olisin viimeksi hedelmiä syönyt… Varmaan jossakin anopin tekemässä rahkassa! Maitotuotteita ei tosiaan tule syötyä juuri muulloin kun välipäivänä puuron seassa. Mites teillä? Käytättekö paljon hedelmiä tai maitotuotteita?
Koska en syö hedelmiä niin yritän käyttää mahdollisimman paljon ja monipuolisesti vihanneksia. Parsakaalia mulla menee todella paljon, samoin kukkakaalia. Ainahan vihanneksiakin voisi syödä enemmän, mutta kun ei vatsa vedä 😀 Tänään mulla nousee hiilarit jonkun verran niin taas tulee uusia haasteita syömisen kanssa kun kaikki eväs pitäisi ahtaa nassuun. Onneksi suurempiin ruokamääriin tottuu aika nopeasti.
Perjantain kirpparisaalis.
Pitkä valkoinen paita niiteillä, 2e.

Maanantaina kävin postista hakemassa pienen lisäravinne paketin Sporttimekalta. Alan keskittää omat lisäravinnehankintani Sporttimekkaan, koska hinta-laatusuhde lisäravinteissa siellä on mielestäni hyvä. Tykkään kovasti Scitecit tuotteista ja Sporttimekalta niitä löytyy kattavasti 🙂

Ostin testattavaksi paljon  kehuttua treenibuusteria, Big Bangia!
Vihdoin ja viimein myös puddingia 🙂

Treenibuustereita meillä on kaapissa ihan jokunen. Vaihtelen niitä fiiliksen mukaan ihan jo senkin takia ettei teho yksittäisestä buusterista katoa. Olen huomannut, että jos käyttää yhtä ja samaa buusteria koko ajan niin sen teho katoaa muutaman viikon käytön jälkeen ja joudun lisäämään annosta. Vaihtelemalla buustereita tarvittava annoskoko pysyy suht pienenä. Buustereita en edes käytä joka treenissä, ainoastaan sillon kun tuntuu että tarvitsee vähän lisävirtaa 🙂 Mitäs buustereita teillä on käytössä?

Puddingjauheet sheikattu maitoon ja jääkaapitettu 10 minuuttia.

Tilasin minttusuklaata, oli tosi hyvän makuista!

 Toi minttusuklaa-pudding yllätti kyllä iloisesti. En ole vielä kertaakaan maistanut mitään markkinoilla olevista puddingeista, koska monien niistä sanotaan olevan aika pahaa… En sitten ole uskaltanut ostaa mitään jos jää syömättä. Aikani keskusteluita seurattuani päädyin tilaamaan Fastin minttusuklaata, koska tästä en ole kuullut mitään negatiivista ja ihan syystä! Minttu maistuu todella hyvin eikä maku muutenkaan mielestäni ole kovin lisäravinnemainen ja esanssinen. Oletteko maistaneet muita puddingeja? Mikä on ollut hyvää ja mikä pahaa?

Kirjastosta kävin taas pari leivontakirjaa hakemassa. Jos viikonloppuna saisi silläkin saralla jotakin aikaiseksi 🙂

Nam nam 😀

 Kaikki muu irtoava aika, eli noin 3-4h päivästä, menee treeni- ja ravinto-ohjelmia tehden. Niihin saa aikaa uppoamaan vaikka kuinka, koska haluan tehdä jokaisen ohjelman custom made eli täysin asiakkaan tilanteen ja mieltymysten mukaan.

On tässä joutunut lippuloita ja lappuloita täyttelemään!

Tänään yritetään päästä takaisin salitreenien pariin, mut luulen että aloittelen aika kevyesti. Varmuuden vuoksi. En tosiaankaan halua nyt tulla kipeäksi, koska mieskin lähtee viikonloppuna laivalle ja saan ihan itsekseni pyörittää koko rumbaa täällä. Jospa anoppi pääsisi edes vähäksi aikaa lauantaina katsomaan tyttöä niin pääsen salille 😉

Heiii, tässä teille jo jokunen kuvaamiani vaparivideoita Kultsalta!

Piia Pajunen:

Eveliina Tistelgren:

Janni Hussi:

Elli Junttila:
 Naisten fitnessfysiikan vaparit tulossa kunhan ehdin ne lataamaan youtubeen!

32 kommenttia

  1. Heta kirjoitti:

    Olen kans pohtinu noita puddingjuttuja, kun niistä on kuullu aika ristiriitasia kokemuksia – se mikä toiselle maistuu, on yhden mielestä taas hirveätä kuraa. Fast on kuitenki saanu suurempaa kannatusta ko Manninen, eli ehkäpä päädyn iteki testaamaan tuota minttusuklaata. (:

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Hehee, me pohdittiin eilen miehen kans et mitä huomataan seuraavaksi. Kumpikaan ei halua enää muuta syödä iltapalaksi kuin puddingia 😀 minttusuklaata täytyy ainakin tilata lisää ja sit joku toinen kaveriks, ehkä mannisen banaani-suklaata…

  2. Heidi kirjoitti:

    Suosittelen ehdottomasti seisottamaan puddingia jääkaapissa aina seuraavaan päivään asti. Rakenne muuttuu ihan täysin ja maku syvenee. Lisäksi ite vatkaan vanukkaat ihan sähkövatkaimella, rakenteesta tulee paljon parempi.Ite oon kokeillut tähän mennessä vasta suklaata ja valkosuklaata, niistä lemppari ehdottomasti suklaa. Lisään siihen lisäksi pikkuisen tummaa kaakaojauhetta. Seuraavaksi ostan kokeiluun tuon minttusuklaan. :)http://hede-fitlife.blogspot.fi

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Täytyy joskus testata, kiitos vinkistä! Pitäis vaan muistaa edellisenä päivänä no tehdä seuraavan päivän iltapalaa… Tai ehkä laitan huomenna itselleni isomman satsin tulemaan, vähän tuunailen puddingia ja nautiskelen sen omassa loistavassa seurassani kun mies on laivalla ;)Mä haluaisin myös maistaa fastin valkosuklaata mut mies vihaa valkosuklaata.. Toisaalta eihän sen sitä tartte syödä 😀 on kuulemma hyvää marjojen kanssa!

    • Heidi kirjoitti:

      Mulle ei tosiaan toi valkosuklaa napannu niin hyvin, vaikka valkosuklaasta muuten tykkään, mutta mustikoiden kanssa se oli tosi jees. :)Ja kaveri teki muuten tosta minttusuklaasta kuulemma ihan taju hyvää tuunaamalla niin, että laittoi joukkon banaania ja tummaa kaakaojauhetta!Ja yksi hyvä kikka on vielä tehdä kerrosvanukasta eli sekoittaa kahta makua tarjoiluastiaan.

  3. Elina kirjoitti:

    Mä oon tykänny Mannisen banaani-toffeesta ja suklaa oli tosi hyvää. Tilasin niiden verkkokaupasta jotain ja samalla sen muutaman euron pudding-maistiaispaketin niin pääsin maistaa niitä. Fastin suklaa seisoo kaapissa ku siitä en tykänny vaikka miten tein. Mä oon täällä sairastellut monta viikkoa mutta nyt alkaa vihdoin tuntuu siltä että helpottaa. On niin vötky olo ku ei mitään oo tehny mutta pakko se on ollu parannella.

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Eikun banaani-toffeetahan se oli mitä mies haluaa testata, kirjoitin ylemmäs banaani-suklaa… Mut joo, sitä seuraavaksi!noita maistiaispaketteja olis kyllä kiva saada niin vois maistaa et mistä tykkää ja sen perusteella sit tilata.Mulla on varmaan sama pöpö kuin sulla. Ei oo kuumetta mut oon ihan tuhannen tukossa ja on tosi flunssainen ja voimaton olo. Eilen jo kävin salilla haistelemassa mut lähin saman tien pois kun totesin etten tosiaan ole vielä treenikunnossa vaikka päivällä siltä tuntukin…. Ei se auta kuin parannella!

  4. Elina kirjoitti:

    Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

  5. Anna A kirjoitti:

    Vau, oletko laittamassa yritysta/toiminimeä pystyyn? Hienoa, tsemppiä paljon!-anna-

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Juu! Oli vähän pakko kun olen noita ohjelmia nyt jonkin verran tehnyt. En tosiaankaan tahdo että verottaja muistaa jossakin vaiheessa pikku lahjalla… Onhan se toki mukavaa olla lainkuulisinen kansalainen ja maksaa veroja ihan kaikesta 🙂

  6. Anonymous kirjoitti:

    Mä testasin sitä suklaata mut ei uponnu, kauheeta 🙁 Mut nyt ostin sen caramellin ja se menee kyllä, mutta ei saa olla liian paksua!! Ja mitä pidempään jaakaapissa sen parempi :)-Sari-

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Aika moni sanoo että se suklaa on pahaa… Siihen pitää varmaan sekotella jotain muutakin että saa syötävää. Ootte kokeillut sekottaa keskenään suklaata ja caramelliä? Mä haluaisin kans maistaa sitä caramel-puddingia, voi kun sais jostain maistiaisen niin tietäis onko se mun makuun 🙂

  7. Anonymous kirjoitti:

    mä taas en oo fastin puddingeja edes testannu,ehkä pitäis?olis ainaki vaihtelua.mut mannisen suklaasta tykkään eniten,maku tulee aidosta kaakaosta niin ei oo yhtää esanssinen tms.mikä muissa tuppaa olee ongelmana..tämä oli myös ainut maku mitä kärsi tekä kauramaitoon maidottomalla ruokavaliolla,muista kauran maku puski läpi ja sotmi puddingin oman maun.ja kaikissa mauissa vaikuttaa just se,miten kauan seisottaa jääkaapissa,miten vatkaa tms.ja myös mitä rasvasempi maito,sen täyteläisempi pudding luonnollisesti :Dbuusterina tällä hetkellä menee maniaa ja shock3d vol 2sta,ja varsinkin shock3dista tykkään kyllä hulluna!isäntä kehuu myös crazea mut ei oo mun antanu purkistaan testata 😀 -R

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Kannattaa yrittää saada joltakin maistiainen ennen kuin ostat kokonaista pussia, menee rahat hukkaan jos ei sit tykkääkään. Toi minttusuklaa oli ainakin tosi hyvää ja sanon pakko olla oikeasti hyvää koska toi mun mieskin siitä tykkäs!Tuota shok3dia vois itsekin joskus testata, sitä on kehuttu! Craze on aika kovaa kamaa, sitä ei kannata joka treeniin ottaa eikä varsinkaan juoda kahvia psariin tuntiin ennen sen ottamista. Pistää nimittäin sykkeen aika korkealle jos kahvia vielä vetää. Testattu ja opittu on 😀

  8. NiiNii kirjoitti:

    Mulla on noita puddingeja nyt kolme eri pussia… 🙂 valkosuklaa ja caramelli on hyviä, aika saman makuisia kylläkin. Suklaa oli mun mielestä ihan kauhea.Mulla on voosterina n.o-explode ja toimii! Lemonadw makunakinon tosi hyvä! Meilläkin on miehellä craze käytössä, kerran oon testannu ja hyvän hien sillä sai ainakin pintaan! Myyntikiellossa vaan tuntuu nyt olevan..?Voi Jonski, koita parannella! Täälläkin ollaan vähän puolikuntoisenoloisena, mutta veikkaan että vkl painaa edelleen… Ja eilinen jalkatreeni. Ja työketutus 🙂

  9. Mariliisa Heininen kirjoitti:

    Ethän vahingossakaan kuvannut t-kävelyjä? 🙂

  10. Outi kirjoitti:

    Itsellänikään ei paljoa hedelmiä ole ruokavaliossa, mutta meitillä se johtuu allergioista :/ Banaania syön päivittäin yhden verran, mutta sitten syön kyllä paljon marjoja. Vihanneksia uppoaa myös, mutta raakana en niistäkään saa läheskään kaikkea syödä, kuten juureksia ja kaaleja…. Maitotuotteita syön kyllä, mutta kipeänä kun olin pitkään tuli kyllä mietittyä sitäkin vaihtoehtoa, että pitäisikö joskus koittaa olla ilman 😮 Itse olen tykännyt ihan Mannisen puddingeista, mutta hetkeen en ole niitäkään syönyt. Silloin kun Manniselta joskus tuki markkinoille ensimmäisenä nuo puddingit niin tuli heti otettua käyttöön, käteviä välipaloja kyllä! Fastia voisi kyllä kans testata ja ostaa ainakin kaappiin varavälipalaksi, kun sen saa niin nopeasti valmiiksi. Mannisen pudding kun kestää tuon pari tuntia valmistua…Niin ja boosterista meitillä on ollut jonninaikaa käytössä tuo fastin shock, mutta vuosi sitten ostin fitness classicista performance:n the bomb laturia, joka toimi todella hyvin ja oli jopa hyvän makuista. Ollut joskus mielessä,e ttä sitä voisi joskus vaihteluksi tilata…Tulipa pitkää vastausta… 😀

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Mä oon ennen ollut aika kova syömään hedelmiä ja maitotuotteita mut omien testailujen tuloksena oon huomannut että voin paljon paremmin kun syön niitä vain harvoin. Parsakaali on mun uusi omena :DMä en oo tota Bombia vissiin testannut koskaan, pistetään korvan taakse! 😉

  11. Adelheid kirjoitti:

    Enpä ollut tajunnut että et syö noita maitotuotteita juurikaan. Olen meinaan elänyt siinä uskossa että uskottava bodari ei voi ilman rahkaa elää. Itse en pidä rahkan mausta vaikka olen yrittänyt opetella ja saankin sen alas vain smoothiena. Kauhulla kattelen porukkaa joka vetää rahkaa aamupalaksi, välipalaksi ja iltapalaksi, että eikö tosiaan ole mitään muuta mitä vois syödä..

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Joo aika monilla tuntuu olevan kolme purkkia rahkaa päivässä normi.. Ehkä se on niin helppo vaihtoehto? Ei tartte paljon päätään vaivata kun vetää vaan rahkaa naamaan ja menoks. Paljon enemmän vitamiineja ja tärkeitä aminohappoja tulis liha+vihannes ateriasta 🙂

  12. Anonymous kirjoitti:

    Oisko sulla JOnna muuten suositella lataria sellaiselle joka ei ole niitä koskaan käyttäny? Imetän kyllä vielä, mutta kun se loppuu niin sitten vois joskus väsyneinä päivinä kokeilla potkisko paremmin ;)-Sari-

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Scitecin hot blood vois olla aika hyvää. Ei olis liian tujua mut riittävän kuitenkin :)Myös toi NiiNiin mainitsema Noxplode on tosi hyvää tavaraa!

  13. Anonymous kirjoitti:

    Saat Jonna mun Caramel-puddingin! Ei uponnu mulle sit yhtään… Pitäydyn noissa Mannisen vanukkaissa. :)-Emmi-

  14. Jay kirjoitti:

    Crazea saa niiden eurooppalaisesta verkkokaupasta. Mutta oliko tuo Scitecin boosteri minkälainen verrattuna Crazeen?

    • Jonna kirjoitti:

      Mun mielestä yhtä tehokas, mutta ei tule samanlaista ”silmät pyörii kuin hedelmäpeli”-efektiä. Craze on vähän liian tuhtia kamaa ainakin mulle, vetää liian ylikierroksille.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *