Hae
Palasia Arjestani

Uudella innolla!

Hihii! MĂ€ oon taas niin innoissani ja motivoitunut treenaamaan 🙂 PĂ€hkĂ€iltiin isĂ€nnĂ€n kanssa sitĂ€ mun crossfitin aloittamista ja pÀÀtettiin etten nyt sitĂ€ aloita missÀÀn virallisella salilla. Treenimatkat Keravalle (melkein tunti per suunta) on vĂ€hĂ€n turhan pitkiĂ€. Sali sinĂ€llÀÀn ja sen henkilökunta on aivan mahtavaa ja suosittelen kyllĂ€ Keravan cf-salia lĂ€mpimĂ€sti jos joku on kyseistĂ€ lajia ihan virallisella salilla aloittamassa! MĂ€ olin yhteydessĂ€ jo Herttoniemen cf-salille, mutta siellĂ€kÀÀn ei vielĂ€ lapsiparkkia ole joten muksua ei voisi kuljettaa matkassa 🙁

Gatsu kertoi tĂ€mĂ€n postauksen kommentiloorassa treenaavansa yksin cf-tyylisesti ihan kunnan salilla. SiitĂ€ se ajatus sitten lĂ€hti 🙂 Oon nyt kovasti lueskellut netistĂ€ crossfit treeneistĂ€, selaillut ohjelmia ja liikkeitĂ€ ja etsinyt mielenkiintoisia sivustoja. Ykköseksi on tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ noussut crossfit.com josta otin eilisen ihka ensimmĂ€isen cf-treenini! Kovastihan tĂ€mĂ€ vaatii työtĂ€ multa itseltĂ€ni, koska uutta asiaa on niin paljon. Toisaalta kaikki tuo uuden opettelu ja sisĂ€istĂ€minen tĂ€stĂ€ kaikesta tekeekin jĂ€rjettömĂ€n hauskaa ja mielenkiintoista 🙂

Kalsareissa treenasin eilen kun treenihousut unohtu kotiin :D

Kalsareissa treenasin eilen kun treenihousut unohtu kotiin 😀

Eilen hyppelehdin salille intoa puhkuen. Tuota olotilaa en olekaan ihan hetkeen salille mennessÀ kokenut. Ette usko minkÀlainen fiilis on kun treenit taas maistuu! Salilla tein alkuun maastavetoa 5*5 60 kilolla. Oon aina mavetkin tehnyt remmien kanssa, joten nyt sain aika varovaisesti alottaa kun ei ollut mitÀÀn hajua miten nÀpit pitÀÀ. Lopulta totesin, ettÀ rautaa olis saanut tangossa olla enemmÀnkin..

Maasta vetelee hÀn.

Maasta vetelee hÀn.

kuvia 002kuvia 001PĂ€ivĂ€n treeni (WOD) oli nimeltÀÀn ”Helen”.

Kolme kierrosta:

  • soutu 500 metriĂ€
  • kahvakuulaheilautus 21*20kg
  • leuanveto 12 toistoa (violetilla kumilla)
  • Aikaa meni 15:30

Mulla meni ihan kiitettĂ€vĂ€sti aikaa soutulaitteen jalkaremmien sÀÀtöön ja vetokumin virittelyyn leuanvedoissa. MĂ€ en ihan vielĂ€ ala tekemÀÀn ohjelmaan merkityillĂ€ painoilla, tĂ€ytyy ensin vĂ€hĂ€n ajaa nĂ€itĂ€ treenejĂ€ sisÀÀn. Uusia lihaksia on ainakin löytynyt! Vatsat on vielĂ€kin lauantain jumpasta sikakipeet ja eilisestĂ€ otti osumaa eniten ylĂ€selkĂ€. Pain baby pain! On se hieno tunne kun koskee joka paikkaan 😀

Kahvakuulaheilautus.

Kahvakuulaheilautus.

kuvia 004kuvia 006kuvia 007

Leuanveto vetokumilla.

Leuanveto vetokumilla.

kuvia 011kuvia 009kuvia 008Videoiden ottamisessa tĂ€ytyy varmaan vĂ€hĂ€n ryhdistĂ€ytyĂ€, koska niistĂ€ nĂ€kee tekniikkavirheet kaikista parhaiten. Saan niitĂ€kin sit tĂ€nne lĂ€tkiĂ€ teidĂ€n iloksenne 😀 Jos joku tietÀÀ hyviĂ€ crossfit-sivustoja tai blogeja niin infoa tulemaan! Myös liikkuvuusharjoitteluun liittyvĂ€t jutut kiinnostaa, koska siihenkin tĂ€ytyy alkaa nyt ihan aikuisten oikeesti panostamaan.

Tsekkasin tĂ€nÀÀn painon. Dieetin jĂ€lkeen mulle on tullut lisĂ€painoa kannettavaksi kokonainen kilo. OMG 😀 TĂ€nĂ€ aamuna nĂ€ytti tĂ€ltĂ€.

kuvia 015

Kaikki se pehmeĂ€ höttö mitĂ€ on kroppaan kertynyt, on löytĂ€nyt tiensĂ€ keskivartaloon. Nice 🙂 EipĂ€ ole vatsapalikoista tietoakaan kuin erittĂ€in hyvissĂ€ valoissa. No, olkoon piilossa sitten! Kaloreitakin yks pĂ€ivĂ€ kalorilaskurilla laskeskelin ja mittari nĂ€ytti reilut 2200 kcal. Kohta vois vaikka lisĂ€illĂ€ ruokaa koneeseen. Mun suosikkiaamupalaksi on nyt noussut tuorepuuro! Se On HyvÀÀ!

Tuorepuuroa banaanilla mulle ja tytölle.

Tuorepuuroa banaanilla mulle ja tytölle.


SiemeniÀ tai pÀhkinöitÀ pÀÀlle.

SiemeniÀ tai pÀhkinöitÀ pÀÀlle.


Toimii mustikoillakin :)

Toimii mustikoillakin 🙂

Tuorepuuroon tarvitset:

  • vehnĂ€nalkoita n. puoli desiĂ€
  • maustamatonta juggaa
  • protskujauhetta (jos haluat proteiinipainotteista)
  • banaani tai muita hedelmiĂ€
  • marjoja
  • siemeniĂ€/pĂ€hkinöitĂ€/lesitiiniĂ€
  • mitĂ€ ikinĂ€ keksitkin!

Laita ainekset sekaisin kippoon ja hetkeksi jÀÀkaappiin turpoamaan. Enjoy! TÀtÀ meillÀ syödÀÀn nykyÀÀn kuta kuinkin joka aamu. Uppoaa erittÀin hyvin pikki neidillekin joka ei normaalipuuroa suostu syömÀÀn ollenkaan.

TÀnÀÀn aamulla munakasta parsakaalilla ja avocadolla. Eilen illalla jauhelihakastiketta, makaronia ja vihanneksia.

TÀnÀÀn aamulla munakasta parsakaalilla ja avocadolla. Eilen illalla jauhelihakastiketta, makaronia ja vihanneksia.


Tuorepuuroa aamulla, lohta ja parsakaalia aamupÀivÀllÀ ja mysliÀ iltapÀivÀllÀ.

Tuorepuuroa aamulla, lohta ja parsakaalia aamupÀivÀllÀ ja mysliÀ iltapÀivÀllÀ.


Summerfashion! Löysin Addun tossut pihakirpparilta 1,5 egellÀ :)

Summerfashion! Löysin Addun tossut pihakirpparilta 1,5 egellĂ€ 🙂

Nyt mĂ€ alan valmistautumaan pĂ€ivĂ€n treeniin. Se nĂ€yttÀÀ murhaavalta….

 

 

 

 

 

15 kommenttia

  1. Joan kirjoitti:

    Heiiii mahtava uusi innostuksen kohde sulla! 😀 Seuraan suurella mielenkiinnolla mitĂ€ touhuilet! 🙂 ItellĂ€ on vielĂ€kin kĂ€ymĂ€ttĂ€ tuo tutustumisreissu cf-salille. Pienesti on korvien takana nyt ens sunnuntai, katsotaan katsotaan 🙂 En usko ettĂ€ itekÀÀn rupeisin virallisella salilla kĂ€ymÀÀn, mutta mulla siihen eniten on syynĂ€ aivan jĂ€rkyttĂ€vĂ€ hinta (sen rinnalla ettĂ€ mulla on ilmanen ja kattava kuntosali ainakin vielĂ€ jonkin aikaa) ja sit se ettĂ€ en usko tarvitsevani saati haluavani minkÀÀnlaista ohjausta tai ryhmĂ€liikuntatyylistĂ€ piiskausta. Ei nappaa semmonen yhtÀÀn, oon oman tien kulkija 🙂
    Mun innostuksen kohde on tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ paleoruokavalion lisĂ€ksi Poppilates, johon löytyy videoita youtubesta! 🙂 #MayMuscles -kalenteria oon vĂ€hĂ€n seuraillut tĂ€ssĂ€, mutta ihan jokasta pĂ€ivÀÀ en oo pystynyt suorittaan ihan jo kipeytymisenkin vuoksi 😀 Mutta pikkuhiljaa! 🙂 Niin tuo cf, ajattelin itekin kans samaa ettĂ€ omalla salilla ja kotona teen noita WODeja sitten, ja niitĂ€hĂ€n voi kehittÀÀ itekin noita mixejĂ€ sitten, kun se homma rupee selkeentyyn siellĂ€ mielessĂ€ 🙂 Ja tuo sivusto on ehdottomasti paras! SiellĂ€ on kaikki mitĂ€ tarvii tietÀÀ ikinĂ€. 🙂 Mutta on se vaihtelu vaan mukavaa ja virkistĂ€vÀÀ! Ite oon ottanut vĂ€hĂ€n jo sellasta ajattelutapaa, ettĂ€ sama se on mitĂ€ tekee, kunhan se on a) mukavaa, b) hikoiluttavaa, c) tuntuu lihaksissa tai sydĂ€messĂ€ 😀 hehs. Eli vĂ€hintÀÀn tietysti tuo a ja muut on vaan plussaa! 🙂 EhkĂ€ se on tÀÀ kesĂ€! TÀÀ on niin erikoista aikaa tÀÀllĂ€ Suomessa ettĂ€ tottakai rutiinit ja meininki on erilaista kun synkĂ€n kylmĂ€n talven keskellĂ€. HYI. 🙂 Kivaa viikkoa sulle!!

    • Jonna kirjoitti:

      Kannattaa ehdottomasti kĂ€ydĂ€ testaamassa! Hapottavaa mut ah niin ihanaa 🙂 enpĂ€s ole koskaan poppilateksesta kuullutkaan! TĂ€ytyy kĂ€ydĂ€ tsekkaamassa mitĂ€ se on.

      MĂ€ ajattelin kans et alan vaikka harrastamaan kuviokelluntaa jo se tuntuu mukavalta ja hauskalta 😀 onneks ei tarvinnut vaihtaa lajia vaan pikkasen muuttaa treenejĂ€. Kiva olis kyllĂ€ pÀÀstĂ€ joku pĂ€ivĂ€ ihan viralliselle cf-salille opettelemaan ja treenaamaan 🙂

      • Joan kirjoitti:

        Joo tarvii kyllĂ€ mennĂ€ testaamaan 🙂 Ei tÀÀ mun sali tuu mulle enÀÀ ilmanen kovin pitkÀÀn oleen, niin sittenpĂ€hĂ€n on mahdollisuus vaihtaa kuvioita radikaalimmin. Yks kaverikin siellĂ€ heiluis jo nyt… 🙂 Joo kĂ€y kattoo! Youtubesta löytyy miljardi videota Blogilates Cassey Holta. Alotteluvideo on pop pilates for beginners, mutta sun lihaskunnolla saattaa olla kyllĂ€ peace of cake ihan kaikki videot 😀 En tiedĂ€, mutta mitĂ€ ny on katellu tota sun bodyrock-touhuilua! Ihan hiki tulee aina sun kuvista 😀 Mut toisaalta sulle vois olla kans kivaa vaihtelua tuo pilates! 🙂

        KĂ€vin vilaseen noita cf porin sivuja ja ne oli kyl aikas sekavat. KĂ€yppĂ€ katsomassa http://www.crossfittampere.com/ tampereen sivuja (meidĂ€n sali siis :D)! MĂ€ oon viĂ€ noviisimpi kun sĂ€ noiden liikkeiden kaa mutta jotenkin omaan silmÀÀn noiden WODit on ihan selkeitĂ€ ja vois melkein heti tarttua toimeen ilman sen kummempaa selvitystyötĂ€! GogoJonna! 😀

        • Jonna kirjoitti:

          HItto vie! Tuolta cf Tampereen sivuiltahan löyty just semmosia treenejĂ€ kuin oon etsinyt! Kiitos Joan 🙂

  2. Atsushi kirjoitti:

    http://fitr.tv/blogs/barbell-shrugged eli Barbell Shrugged 🙂 Oma ehdoton suosikki. Asiaa, asiaa, tekniikkawodeja, lyhyet kysymykset..

    Hmm, en tiiĂ€ millĂ€ nimellĂ€ toi kahvakuulaheilautus on ollu, mutta ainaki meiĂ€n salilla, kuulostaapa taas viisastelulta, swing tarkoittaa ns. american swingiĂ€, joka viedÀÀn ihan tonne pÀÀn pÀÀlle ja sitte russian swing kirjoitetaan aina russian etuliitteellĂ€, nousee silmien tasolle ”lantiopotkulla”… Tosin eihĂ€n noista kuvista voi sanoa, mikĂ€ se ylĂ€asento on ollu 😀 Laita ihmeessĂ€ videioita, jos kommentteja kaipaa, eiköhĂ€n se netti oo aina tĂ€ynnĂ€ ah niin osaavia kotivalmentajia, niinkuin minĂ€ 😉

    • Jonna kirjoitti:

      TĂ€ytyy kĂ€ydĂ€ katsomassa, kiitos! Hah, varmaan se oli mulla jotain noiden kahden vĂ€liltĂ€ 😀 mietin siinĂ€ alottaessani et pitÀÀköhön tehdĂ€ ihan ylös vai ei…

      Nettivalmentajat on parhaita 😀

  3. Elina kirjoitti:

    Kuulostaa kyllÀ mielenkiintoiselta toi crossfit! PitÀÀ kyllÀ joskus itsellÀkin tutustua noihin sivuihin, tÀnne tuskin rantautuu tuota lajia koskaan.

    • Jonna kirjoitti:

      ÄlĂ€hĂ€n sano! SiinĂ€hĂ€n olis jollekin aika hyvĂ€ bisnes 😉 kannattaa tsekata joo! Vaikeinta on pÀÀttÀÀ minkĂ€ ohjelman mukaan menee..

  4. Johanna kirjoitti:

    Nuo treenissĂ€ ilmoitetut painot on tosiaan tarkoitettu pidempÀÀn treenanneille, joten saa ja pitÀÀ skaalata pienemmĂ€ksi. MeillĂ€ ohjeistettiin, ettĂ€ mieluummin sellaiset painot, joilla saa treenin ajoissa aikarajaan tehtyĂ€ kuin niin isot, ettĂ€ jÀÀ kesken. YleensĂ€ siis tuo time cap on mÀÀrĂ€tty. Niin, ja leuanvetoihin opettelemaan kippiĂ€, jotta lĂ€htee isosti sekunteja. HelenissĂ€ on yleensĂ€ juoksua, mutta nĂ€köjÀÀn bongasit soutuskaalatun. KĂ€tevÀÀ, jos ei pÀÀse juoksemaan 🙂 Toinen vaihtoehto on ihanat haara-perushypyt 😀 Crossfit-salien sivuiltakin noita treenejĂ€ voi vakoilla, ainakin Turun molemmat boksit julkaisee pĂ€ivĂ€n treenin aina sivuillaan, josta sen voi tsekata etukĂ€teen.

    Crossfit on kyllÀ niiin koukuttavaa! Mun blogissa omista treeneistÀni kirjoittelen, kunhan vihdoin taas pÀÀsen oman korttini uusimaan. Nyt on ollut vÀhÀn ruokapainotteista, mutta tuolta tammi-helmikuulta löytyy oman alkeiskurssini fiiliksiÀ ja liikeopetteluja.

    • Jonna kirjoitti:

      MistĂ€s sen time capin saa selville? Ainakaan noissa crossfit.comin treeneihin ei oo merkitty… Kippileukoja pitĂ€is tosiaan opetella! TĂ€ytyy jostain hyvĂ€t tekniikkaohjeet etsiĂ€ 🙂

      Crossfit.comin sivuilta katselin ohjeita niin juoksun voi korvata 500m soudulla. Sinne on aika hyvin laitettu vaihtoehtoja! Mua vaan edelleenkin hĂ€mÀÀ kun ei oo mitÀÀn voimaliikkeitĂ€ ja tahtoisin niitĂ€ tehdĂ€. Mietin et jos alkais tekemÀÀn crossfit Porin ohjelman mukaan mut siellĂ€ oli tosi paljon liikkeitĂ€ joista ei kyllĂ€ oo mitÀÀn hajua 😀 onpa vaikeeta! TĂ€ytyy toi Turku vielĂ€ kĂ€ydĂ€ vakoilemassa, kiitos vinkistĂ€:) ja sun blogi kans!

      Saa antaa hyviĂ€ vinkkejĂ€ jatkossakin 🙂

      • Johanna kirjoitti:

        Box100 nĂ€yttÀÀ kirjaavan time capin sivuille, oma sali ei. Se kuuluu yleensĂ€ treenin suunnitteluun, joten jos ei treenin yhteydessĂ€ ole sitĂ€ mÀÀritelty, niin aika vaikea sitĂ€ on mistÀÀn tietÀÀkkÀÀn. YleensĂ€ kuitenkin se on kymmenisen minuuttia +/- pari minuuttia. Hurjemmissa vartin tietĂ€millĂ€, mutta tosi harvoissa sitĂ€ pidempiĂ€. EikĂ€ sillĂ€ nyt sinĂ€nsĂ€ isoa merkitystĂ€ ole, kunhan tekee sen METCONin tĂ€ysillĂ€ kuitenkin 🙂 Eli lĂ€hinnĂ€ noilla kaiketi vĂ€hĂ€n rajaillaan tunneilla sitĂ€, ettĂ€ porukka tekee ajallaan nopsaan.

        Youtubesta löytyy tosi paljon ohjeita noihin liikkeisiin. Osa nyt on hyvinkin perussaliliikkeitĂ€, mutta nimet hĂ€mÀÀ – ja tietenkin osa on oikeasti teknisesti vaativia. Sulla on kuitenkin salipohjaa niin paljon, ettĂ€ varmasti sujuu! TÀÀllĂ€ oli tosi hyvin sanastoa aukaistu ja linkitetty malleja.

        Itse katselen kaiholla painonnostoleiripĂ€iviĂ€ tĂ€mĂ€n harrastuksen takia. Tempaus on pakko oppia 😀

        • Jonna kirjoitti:

          KyllĂ€ mulla ainakin eiliseen treeniin tuntu menevĂ€n ikuisuus, mut niin oli nĂ€köjÀÀn mennyt monella muullakin 😀 jostakin se on pakko alottaa.

          Oi, suuri kiitos linkeistĂ€! Onneksin olemassa sun kaltaisia ihmisiĂ€ jotka haluavat omaa tietoaan jakaa tĂ€llaiselle vasta-alajalle 🙂 iso hatunnosto siitĂ€!

          Heh, mÀ muuten mietin kans just eilen et olisko jossain joku painonnostoleiri tai muutaman tunnin/pÀivÀn opetus. Voisin kyllÀ lÀhtee!

  5. Late kirjoitti:

    Heips!

    Kannattaa harkita osallistumista alkeiskurssille, jossa tekniikat kĂ€ydÀÀn lĂ€pi, sen jĂ€lkeenhĂ€n voi sitten jatkaa yhĂ€ tehokkaammin omatoimitreenejĂ€. NĂ€in minĂ€ ajattelin, mutta yllĂ€ttĂ€en se (hyvĂ€ssĂ€) porukassa treenaaminen koukutti ja pÀÀsee paremmin sinne epĂ€mukavuusalueellekin 😉

    • Jonna kirjoitti:

      Moikka!

      Sekin vaihtoehto on kĂ€ynyt mielessĂ€ kyllĂ€, mutta tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ tulee finanssipuoli vastaan sen osalta. MĂ€ olen ollut yhteydessĂ€ Keravan ja Herttoniemen boxille ja erittĂ€in suurella todennĂ€köisyydellĂ€ pÀÀsisin joka tapauksessa treenaamaan pelkĂ€llĂ€ katselmuksella 🙂 viralliselle salilla lĂ€hden kyllĂ€ heti kun saavat lapsiparkin hommattua! Mun kaverin mies on aika paljon noita painonnosto liikkeitĂ€ treenaillut ja kyselinkin jo ettĂ€ jos sieltĂ€ sais vĂ€hĂ€n oppia 🙂

Vastaa

SÀhköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentÀt on merkitty *