Hae
Palasia Arjestani

Loppu yhtä nopeesti kun alkokin.

”Mites sun paleo?” kysy mies eilen kun lappasin pottumuussia ja rapeita kalafileitä lautasen täyteen. Niin juu se 😀 Mä taas vähän innostuin tuttuun tapaan ja innostus kesti muutaman hassun päivän. Normi Jonnaa, kuten mieskin totesi. Edelleen kyllä syön paleon mukaan ehkä 85%, mut aion kyllä välillä syödä leipääkin ja mitä nyt sattuu tekemään mieli. Kyllä se on kunnon kotiruoka mikä naisen lihassa pitää! Näin päättyi siis tämäkin ehdottomuus tietyn ruokavalion osalta. Aamen.

Not very paleo.

Not very paleo.


Pottumuussia kylkeen ja hyvvee oli. Om ja nom.

Pottumuussia kylkeen ja hyvvee oli. Om ja nom.

Maanantaina salilla oli vuorossa rinnallevetoja ja tempausta oikein urakalla. Ensin rinnallevetoa yksi toisto jokaisella minuutilla 20 minuutin ajan. Sen jälkeen sama tempaukselle, mut aikaa meni 10 minuuttia. Nämäkin liikkeet tuntu kulkevan inasen paremmin kuin edellisellä kerralla ja jotain pieni oivalluksia tein tässäkin treenissä. Ja hei, muutaman kerran pääsin tempauksessa kyykkyyn asti! Loppuun oli merkattu vatsatreeniä, mut taisin olla aika laiska sen suhteen. Vatsatreenit on niin tylsiääääääh! Neljä sarjaa rimpuilin vatsoille ja that´s it.

Kepin kanssa kun tein tempausta niin tekniikka tuntui helpolta ja jokaisella toistolla pääsin kyykkyyn asti. Kas näin.

kuvia 001

 

kuvia 002

 

kuvia 003

 

kuvia 004

 

kuvia 005

 

Mutta kun painoa otetaan käsille yhtään lisää niin eipä enää yhtä helposti onnistukaan… Missä vika?

Sama pienen tangon kanssa.

Sama pienen tangon kanssa.

kuvia 007

Kyykky jää tähän.

Kyykky jää tähän.

kuvia 009Rinnallevedot tuntu jotenkin helpommilta. Niihin oli muuten treenissä yhdistettynä vielä työntö+niskantakaa työntö.

Sama pienen tangon kanssa.

kuvia 011

kuvia 012kuvia 013Eilen jouduin käymään pienimuotoisen dialogin itseni kanssa aiheesta lähteäkkö salille vaiko ei. En sitten lähtenyt ja syynä tähän oli järkyttävä kooma ja väsymys. Aika hyvin oon oppinut jo erottamaan oikean väsymyksen ja peruslaiskuuden itsessäni. Nukuin kunnon päiväunet ja puuhastelin koko illan kotona. Sain mm. asennettua parvekelaatat paikoilleen! Illalla syy koomailuun ja sokerinhimoonkin selvis: no ne tyttöjen hommat, u know. Damn.. Mut en kuitenkaan sortunut mihinkään herkkuihin vaikka kroppa huusi jätskiä ja suklaata. Kjäh kjäh.

Eilen puistoilemaan lähdössä.

Eilen puistoilemaan lähdössä.

20130618_113312[1]20130618_113343[1]IMG_20130618_232222[1]

Puiston jälkeen pikkasen välipalaa, öh..

Puiston jälkeen pikkasen välipalaa, öh..

Tänään innostuin aamulla testaamaan mun vanhoja biksuja ja otin samalla parit kuntotsekit.

PicsArt_1371642375081[1]kuvia 017PicsArt_1371642255966[1]Sittenpä oli taas lähtö leikkipuistoon ja lounaalle. Ihan noissa vetimissä en sentään iljennyt lähteä 😀

Neitokaiset.

Neitokaiset.

Tämmösiä nää meidän päivät on. Kotona laitetaan ruokaa, leikitään ja välillä siivotaan. Päivisin käydään ulkosalla parisen tuntia ja sit mimmi meneekin päiväunille ja äiti istuu koneelle. Kohta taas aika lähteä salille. Jotain kyykkyä tuntu olevan luvassa…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13 kommenttia

  1. Juliet kirjoitti:

    Mihi kisoihin tähtäät 😉
    Muutenkin ois kiva jos laittasit postauksen aiheesta body fitness, ja meinaakko kisoihin, ym. Ja koska mäkin oon suht uusi lukija niin olis kiva jos kertoisit vähä niistä kisoista joissa olit silloin aiemmin 🙂
    Kiitos!

    • Jonna kirjoitti:

      Moikka! En tähtää mihinkään kisoihin, ihan omaksi ilokseni treenailen. En myöskään treenaa ”bodyfitness-tyylisesti” eli lihasta oikeisiin paikkoihin hankkien. Lihasmassan kasvattaminen ei oo mun pääprioriteetti vaan enemmän voiman ja liikkuvuuden kehittäminen. Mun viime kisoista löytyy juttua arkistosta esim lokakuun 2010 kohdalta 🙂 ekoista kisoista ei taida mitään postauksia ollakaan!

  2. Syriam kirjoitti:

    Nyt täytyy sanoa tuosta rinnallevedosta että tekniikassasi on paljon korjattavaa. Suosittelisin että kävisit joko crossfittaajien tai painonnostoseuran kautta opettelemassa tekniikan oikein. Vaatii kymmenentuhatta toistoa oppia oikein – mutta vie satatuhatta toistoa korjata lihasmuistista väärin tehty liike oikeaksi. Muunmuassa näitä huomasin kuvistasi (videopätkä voisi paljastaa paremmin tekniikan laidan): painopiste ei ole sijoittunut jalkapohjilla oikein, tanko siroaa lantiosta ja vartalosta aivan liian kauas, kyynerpäät eivät ole ylhäällä, hartioilla pitäisi vetää tanko korviin, nousu kunnolla varpaille, kyykyy jää aivan liian korkeaksi (en tiedä onko tämä sinulla vain liikkuvuudesta kiinni), leuka ja katse kääntyy ylös, tempauksessa kuvassa näyttäisi siltä etteivät kädet mene lukkoon kuten pitäisi, loppuasennossa oot takapainotteinen kuvakin paljastaa että seisot kantapäillä kun nimenomaan pitäisi olla päkiöillä aivan hilkulla ettet kaadu eteen.

    • Jonna kirjoitti:

      Iso kiitos kommentista! Oot täysin oikeassa tuossa tekniikassa, siinä on paljon kehitettävää ja apuja on kyllä tulossa. Noi on tosi vaikeita liikkeitä ja hirveästi on opittavaa. En edes tajunnut että täytyisi miettiä missä painopiste jalkapohjassa täytyy olla…

      Kyykkyyn pääseminen on varmasti osin tekniikasta ja osin liikkuvuudesta kiinni. Etukyykyssä kyllä pääsen tosi alas mut kun aletaan tekemään rinnallevetoa niin eipä enää menekään. Tempauksessa en myöskään pääse kovin alas kuin pelkällä kepillä mut jos yhtään painoa otetaan käsille niin ei mee alas.

      • Syriam kirjoitti:

        Kiitos sinulle että otit kommenttini rakentavana kritiikkinä. Vähän ennen sen lähettämistä ajattelin että saatat suuttua kun en ollut kuorruttanut palutetta sokeriin ja hunajaan (moni suuttuisi) mutta yksinkertaisesti minulla on tapana antaa suoraa palautetta virheistä koska saan itsekin juuri sen kaltaista. En anna palautetta kohdistuen henkilöön vaan teknisiin seikkoihin. Arvostan itse saamaani raakaa peittelemätöntä kritiikkiä, koska se osoittaa että palautteen antaja on kiinnostunut osaamisestani/osaamattomuudestani ja haluaa auttaa minua kehittymään. Masentavinta on, jos vierestä seuraaja sanoo ”ihan kiva” tarkoittamatta yhtään mitään. Onnistuisiko sinun laittaa rivestä ja tempauksesta videota? Ellei julkisesti niin voitko pistää yksityisesti? En sano että olisin mikään mestari, mutta noita on tullut melkosesti tehtyä ja tällaseksi kuuskyt kiloseksi pikkutytöksi rautaa viuhtoo ilmatilaan melko napakasti. Muista nyt itte treenatessas, että alkuasennossa painopiste päkiälle/varpaille ja asento matalammaksi etupainotteiseksi ikään kuin kaatuisit tankoon. Kädet suorina lähdet nostamaan tankoa ylös ja suoristat lantiota vasta kun tanko on ohittanut polvet. Lantio ei koskaan heijaa työntöä eteen vaan ylös (yleinen virhe ja eteen pukkaaminen -> tanko siroaa kauas kehosta -> kaukana kehosta rauta painaa aina enemmän -> ei nouse), hartioilla nostat sen tangon. Siinä hetkessä kun tulee kippaus ja ote kääntyy, teet selkeän allemenon. Nyt suorituksesi näyttää enemmän tangon ylöstuonnilta + kyykyltä. Unohda tämä kyykyn ajattelu vaan juuri sillä hetkellä kun olet kippaamassa tankoa solisluiden kohdalle, tiputa itsesi allemenoon tangon alle. Siitä matalaan niiaukseen ja räjähtävästi ylös.

        • Jonna kirjoitti:

          Ei pelkoa että ottaisin moisen itseeni! Tiedän etten todellakaan osa noita liikkeitä vielä kovin hyvin ja otan kaiken palautteen, kritiikin ja neuvot riemusta kiljuen vastaan 🙂

          Kyllä mä pystyn ottamaan videon ja laittamaan sulle vaik sähköpostilla kunhan pääsen taas kunnon salille. Ollaan mökillä ja täällä ei viitsi tehdä muuta kuin yrittää hioa tekniikkaa pala palalta. Onhan noissa paljon mietittävää 🙂

          Missäs päin sä asut? Ootko kisannut painonnostossa vai ihan lajiharjoittelunako teet? Mä yritin jo painonnostoliiton sivuilta katsella olisko jotain leiriä tms tarjolla mut ei löytynyt 🙁 täytyy ottaa liittoon yhteyttä ja kysellä olisko meidän lähellä jotain valmentajaa/seuraa jonka oppiin pääsisi. Kovasti on alkanut painonnosto kiinnostamaan!

          • Syriam kirjoitti:

            Mainiota! Minä puolestaan ottaisin riemusta kiljahdellen videon vastaan. Mun päälaji ei ole painonnosto, mutta painonnostoliikkeet on kisatessa ensiarvoisen tärkeitä oheisharjoitteita. Tiedän tuosta liiton valmennuksestakin jonkin verran, siellä on tietämystä muttei leirit lohkea huokeaan hintaan. Asun Etelä-Suomen alueella.

          • Jonna kirjoitti:

            Sattisiko sulla olemaan kiinnostusta opettaa mulle nouta liikkeitä? Maksua vastaan toki! Siis jos asut jossain suht lähellä? Jos kiinnostaa niin laita mulle vaikka sähköpostia osoutteeseen Jonna.musakka@gmail.com 🙂

            Ymmärrän kyllä jos et tahdo, no panic 🙂

          • Syriam kirjoitti:

            Hei ehdottomasti! Laitanpa postia tulemaan 😉

  3. Adelheid kirjoitti:

    On kyllä hankalia liikkeitä noi. Nuorempana tahkottiin näitä aina joukkueen treeneissä joten noi liikkeet on selkärangassa. Tangolla ja pikkupainoilla tein silloin. Nää on just hyviä liikkeitä nykyäänkin mun kotitreeniin, kun ei ole isoja painoja saatavilla.

    • Jonna kirjoitti:

      Olisinpa mäkin saanut nuorempana harjoitella noita! Kahvakuulalla sujuu suht hyvin mut tangon kanssa onkin vaikeampaa. Tosi hyviä ja monipuolisia liikkeitä ovat kun vaan oppii tekniikan 😉

  4. heta kirjoitti:

    hyviä (asu)kuvia!

    • Jonna kirjoitti:

      Kiva jos tykkäsit! Mä kuljen päivät pitkät samoissa rytkyissä normaalisti mut jospa tässä innostuis enemmänkin ottamaan asukuvia ja käyttämään muitakin kaaoin vaatteita välillä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.