Hae
Palasia Arjestani

Kyykkypylly & superfoodeja.

Ihanaa miten paljon kommentteja tuli edelliseen luomua käsittelevään postaukseen! Aivan mahtavaa huomata miten moni nykyään on kiinnostunut luomusta ja panostaa kunnon raaka-aineisiin. Ruoka on asia, jossa en haluaisi pihistellä _yhtään_ mutta hoitovapaalla on ollut vähän pakko. Raha ei nääs ole kasvanyt puissa. Ei edes rahapuissa, vaikka sellainenkin kotoa löytyy… mistähän sekin mokoma on nimensä saanut? Mä olen todella kiinnostunut ravinnosta ja kaikesta siihen liittyvään. Vasta viime dieetin jälkeen olen oppinut mitkä ruoka-aineet mulle sopii, mistä ei kroppa tykkää ja miten saan pysymään itseni suht siistissä kunnossa. Paljon on kuitenkin opittavaa ja oppiahan ei voi ilman omia tieteiskokeiluja 😀 Ruokajutuilta ette siis välty jatkossakaan!

Joku on löytänyt superfood mustikan :)

Joku on löytänyt superfood mustikan 🙂

Tällä viikolla oon päässyt jo tekemään crossfit Vantaan treenejä! Vasta pari treeniä takana, mutta kroppa suhteellisen kipeenä. Kertoo taas uudenlaisesta ärsykkeestä. Sinänsä jännä, että liikkeet ovat olleet samoja kuin tähänkin asti, mutta jotakin erilaistahan näissä parissa treenissä on ollut koska oon saanut itteni näin kipeeks!

Maanantaina oli alakerta-painotteinen treeni, jonka tein mökillä. Ensin kyykkyä 4*8*45kg, tarkoituksena tehdä kaikki sarjat 60-70% maksimipainoista, mut tällä kertaa jäi kyllä alakanttiin. Ei ollut mökillä riittävästi painoja 🙁 Kyykkäilyn jälkeen 5 rundia, jossa 30 kyykkyä omalla painolla ja heti perään 12 kahvakuulaheilautusta (käytin 10kg kuulaa). Aikaa meni 7:33. Morjens, että oli jalat hapoilla! Vieläkään en pysty kunnolla kävelemään… Kokeilkaapa ihmeessä! Tekee hyvä perus punttijumpan jälkeen vähän revitellä 🙂

Kyykkäilyä.

Kyykkäilyä.

kuvia 009

Kahvakuulaheilautus.

Kahvakuulaheilautus.

kuvia 011

Air squat.

Air squat.

kuvia 013Tiistai oli ihan hämärä päivä. Oli aamu ja sit kohta olikin ilta. Mitään ihmeellistä en tehnyt koko päivänä, mutta silti se päivä hävis jonnekin kun tuhka tuuleen. Treenitkin jäi sinä päivänä tekemättä, koska tajusin joskus puoli yhdeksän aikaan illalla et hupsis, jotain on ehkä jäänyt välistä…En kyllä ymmärrä minne aika välillä katoaa?

Aamu alkoi avocado-näkkäreillä.

Aamu alkoi avocado-näkkäreillä.

 

No kynnet ehkä lakkasin ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen.

No kynnet ehkä lakkasin ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen.

Eilen aamulla sit olinkin ihan ku nukkuneen rukous. Aamulla tuntu etten ollut nukkunut sekuntiakaan koko yönä. Ihan zombina hiihtelin menemään ja vasta parin kahvikupillisen jälkeen alko jonkinlaisia elonmerkkejä näkymään. Aivan liian huonon aamupalan jälkeen tuli yllätyslähtö salille. Pakko oli käyttää kyyti hyväksi, kun muut lähti ruokakauppaan. Mietin, et onko typerää lähteä väsyneenä ja huonolla ruualla treenaamaan, mut toisaalta oli vain 12 minsan pyrähdys tiedossa niin kyllähän sellaisen jaksaa missä olotilassa tahansa!

Salille meni hän.

Salille meni hän.

IMG_20130717_204324Vuorossa oli tosiaan 12 minuutin AMRAP:

  • farmer´s carry 10 metriä (20kg käsipaino/käsi)
  • 5 x  burbees
  • farmer´s carry 10 metriä (20kg käsipaino/käsi)
  • 5 x DU
  • farmer´s carry 10 metriä (20kg käsipaino/käsi)
  • 5 x wall climb
  • farmer´s carry 10 metriä (20kg käsipaino/käsi)
  • 5 x knees to elbows

Sain tehtyä kolme kierrosta ja neljännessä pääsin tokaan burbeesiin. Kohtuullisen hyvä hikijumppa, mut edelleen mä kiroan tätä mun paskaa hapenottokykyä! Ei jumankauta, mulla meinas palaa hihat kun sykkeet nousi heti alkumetreillä ziljoonaan. Positiivista oli kuitenkin huomata, että burbeesit ei tuntuneet enää raskailta ja DU:t pyöri suht hyvin (paitsi ekalla kiekalla). Wall climbit on vielä aika vaikeita ja raskaita enkä pääse riittävän lähelle seinää, koska tuntuu että selkä katkee ihan just kohta. Oikein mukava aamujumppa oli ja piristyin kummasti 🙂

Collage1

Paita: better bodies/Gazoz ja housut: Löytötex.

Collage2

kuvia 015

Collage3

kuvia 020

Collage4

Treenin jälkeen otin perinteisesti pikku poseja pukkarissa ja huomasin, että tuolla jalka- ja pebanteriosastolla on tosiaan tapahtunut jotain!

kuvia 023

kuvia 024

IMG_20130717_101945

Tänään en ole vielä treenaillut, kun vettä tulee kuin esterin persiistä koko ajan. Jotain vatsajumppaa vois ainakin kehitelle ja putkirullausta. Päivällä käytiin taas kaupoilla, tällä kertaa Jämsässä. Mä niin rakastan luontaistuotekauppoja ja sellaiseen sit eksyin Jämsän cittarilla. Olisin voinut ostaa puoli kauppaa taas mukaani, mut tällaiseen saaliiseen tyydyin tällä kertaa.

Raakasuklaan valmistuspaketti, tiikeripähkinöitä ja smoothie mix.

Raakasuklaan valmistuspaketti, tiikeripähkinöitä ja smoothie mix.

Tähän väliin todettakoon, että CocoVi EI ole mun blogini yhteistyökumppani (harmi) ja ihan itse kaikki tuotteet maksoin. Nih.

kuvia 030

Raaka kaakao:

  • sisältää yli 1200 aktiivista ainesosaa ja on yksi maailman ravinnerikkaimmista ja kompleksisimmista (mitä ikinä tarkoittaakaan?) ruoka-aineista
  • Huikeat 10% kaakaon painosta on antioksidantteja.
  • Sisältää korkeita pitoisuuksia esim. magnesiumia, rautaa, kromia, sinkkiä, kuparia ja rikkiä.
  • on hyvä lähde kuiduille ja herkullisille makunautinnoille.
  • sisältää runsaasti aivojemme toimintaan vaikuttavia ainesosia (mm. magnesium, tryptofaani, serotoniini, anandamidi)

Paketti jää odottamaan kotiin paluuta ja sit asap homma tulille! Mä oon joskus aikoja sittent ehnyt raakasuklaata ja se oli mielettömän hyvää! Kohta on taas hyvä syy ahmia suklaata mielin määrin, koska se on niiiiiin terveellistä 😀

kuvia 032

Maultaan makean mantelinen tiikeripähkinä tunnetaan myös maamantelin nimellä. Varsinaisesti kyseessä ei ole pähkinä, vaan kastanjasädekaislan juurimukula. Tiikeripähkinä sisältää runsaasti kuituja sekä liukenevaa että liukenematonta ravintokuitua. Lisäksi se sisältää paljon hyviä rasvahappoja, mineraaleja sekä vitamiineja ( kalsium, magnesium, E- ja C-vitamiini). Tiikeripähkinät eivät ole pähkinöitä (woooooot?), joten allergisuus niille on hyvin harvinaista. Tiikeripähkinöille suositellaan parin tunnin liottamista, jolloin niistä tulee herkullisen rouskuvia 🙂

kuvia 031

Smoothie Mix on sekoitus suosituimpia superfoodeja. Sekoituksesta saat mm. vatsalle hyödyllisiä kuituja sekä arvokkaita vitamiineja ja hivenaineita. Smoothie mix sisältää luomu-macaa, luomu-lucumaa, luomu-kaakaojauhetta, gojijauhetta sekä luomu-psylliumia.

Oottekos testanneet jotain näistä CoCoVi:n tuotteista? Onko teillä paljon käytössä superfoodeja vai luotatteko pelkästään luonnon omiin superfoodeihin?

Tänä aamuna luonnon superfoodeja mustikkasmoothien muodossa!

Tänä aamuna luonnon superfoodeja mustikkasmoothien muodossa!

Nyt meen herättelemään meidän pienen äkäpussin, joka on vieläkin päiväunilla…

IMG_20130715_130614

 

 

 

 

 

14 kommenttia

  1. Päivi kirjoitti:

    Meitsi ei ole vielä löytänyt näitä superfoodeja omaan ruokavalioon 😮 olisi varmaan hyvä tutustua. No okei, nyt ehkä ihan snadisti huijasin, sillä kaapista löytyy Cocovi mulpereita 😀 eli on tullut maistettua joo. Mutta mutta, ruokailusta voi oppia aina jotain uutta ja ainakin tuo smoothie mix herätti mielenkiinnon!

    • Jonna kirjoitti:

      Mullakin noi menee kausittain. Eniten luotan puhtaaseen perusruokaan 🙂 mä en oo mulpereita ees maistanu!

  2. Adelheid kirjoitti:

    En ole käyttänyt superfoodeja mutta raakakaakao kiinnostaa ja pitäis hankkia sitä. Gojimarja olis kiva omistaa pensaana ja kasvatella itse. Mutta kaikenmaailman jauheet ja erikoispähkinät ei kiinnosta. Mutta nyt on lehtikaalia kasvamassa pihalla ja se on superruokaa parhaimmillaan. Eli perus terveellistä ja monipuolista ruokaa niin eiköhän sieltä saa tarvittavat rakennusaineet.

    • Jonna kirjoitti:

      Oijoi, lehtikaali on hyvää! Gojia oon aatellut itekin kokeilla jos sais vaikka kasvamaan 🙂 meilläkin taitaa raakakaakaota olla kaapissa. En oo hetkeen käyttänyt mut nyt olis muutama resepti kokeiltavana johon sitä tarvitsee 🙂

  3. Anna kirjoitti:

    No mutta miten ihana mustikkasuu! <3

  4. Mika kirjoitti:

    Crossfitin SM-kisoissa farmarikävely tehtiin käsipainojen ja kahvakuulien sijaan umpinaisilla levypainoilla. Loistava idea, vaatii kyllä hyvää puristusvoimaa että saa pidettyä niistä kiinni kun ei ole mitään koloja. Miehillä oli molemmissa käsissä 20kg ja naisilla 10kg limput.

  5. Outi kirjoitti:

    Ihana mustikkasuu 🙂
    Hyvä takareisi-pakaralinja. Mä niin fanitan aina hyviä takareiskoja 😀
    Superfoodeja on käytössä ihan suomen metsistä tietty, mutta myös Puhdistamolta ja CoCovilta erilaisia juttuja. CoCovilta löysin ihan marjamixin jota sekoittelen joskus rahkaan. Puhdistamolta on aikalailla jatkuvassa käytössä Maca, Chlorella, MSM ja Pakuri. Keväällä hurahdin myös villiyrtteihin 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Oletko huomannut macasta jotain hyötyä? Mä oon kans miettinyt jos sitä taas hommais.. pistätkö palkkariin vai mihin? Mä en oo vielä tohon pakurivillitykseen lähteny 🙂

      • Outi kirjoitti:

        Mul on maca aamupuuron joukossa, kyllä siitä on tainnut olla ihan voimatasoihin ja virkeyteen vaikutusta 🙂 Pakuria aloin käyttää viime talvena kun oli pitkä sairastelujakso ja en ole sen jälkeen sairastanut, tiedä onko sitten pakurin vaikutusta vai ei… Päivittäin käytän ja jos vähän tulee flunssainen olo otan sitä vähän enemmän jonkinaikaa 🙂

  6. NiiNii kirjoitti:

    On ne hurjan näkösiä nuo sun treenit!!! …Ilmottelehan tekikö tiikeripähkinät vaikutuksen vai ei! Voi olla että menee täälläkin sitten ostoslistalle 🙂 (pssst, nyt siellä munkin blogissa vihdoin taas tapahtuu!)

    • Jonna kirjoitti:

      Ei ne oo hurjia, ihan normeja 🙂 tuut sit messiin jos järjestävät kaveriwodin tuolla tammistossa!

      En oo vielä tigereitä maistanu. Jos huomenna testailis et mitä tuli ostettua 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.