Hae
Palasia Arjestani

3 x viikossa.

Jaahas, se olis sit joulukuu! Jestas sentään, vasta oli juhannus, kesä ja lämmin. Kohta ulkoillaan nokka punaisena ja sormet jäässä ja mä saan miettiä et uskallanko lähteä pyörällä vielä treeneihin vai millähän menis. Täällä Helsingissä ei vielä ole lunta ole ollenkaan, mut kadut oli jo ihan peilijäässä aamulla. Jospa sitä luntakin tulisi kohta edes vähän niin ei olisi illat ihan niin pimeitä 🙂

20131130_164550PicsArt_1385481741877

Mulla on viime aikoina mennyt viikot vähän surkeasti treenien osalta. Kolme kertaa viikossa tuntuu olevan maksimi tällä hetkellä mikä mun mittapuulla on liian vähän. Oon tottunut treenaamaan 5-6 kertaa viikossa ja tää treenaamattomuus alkaa näkyä kropassa ja päässä vähitellen. Tällä viikolla oon taas vaihteeksi ollut vähän kipeenä. Torstaiaamuna heräsin kurkkukipuun, samoin perjantaina. Eilen ei ollut mitään ja suunnittelin tälle aamulle salitreeniä. Turha toivo, aamulla sain yskiä taas keuhkojani pellolle siihen malliin etten viitsinyt lähteä mihinkään salille. Lämpöä ei ole ollut eikä muitakaan oireita. Saa nähdä joko huomenna vois ajatella treenaamista!

IMG_20131126_122749

Töissä oon ehtinyt sentään vähän mylläämään pallon kanssa.

 

IMG_20131129_195759

Ja milläs muualla sitä ihminen lohduttaisi itseään kuin ruualla…

IMG_20131129_115007PicsArt_1385822083174

En tiedä johtuuko vähästä liikunnasta ja liian pienistä endorfiiniannoksista, mut oon ollut jotenkin vähän alakuloinen ja tympääntynyt kaikkeen viime päivinä. Tuntuu etten saa mitään aikasiks mitä tahtoisin. Parina päivänä teki mieli kirjoittaa jotain blogiinkin mut en saanut pienintäkään ajatusta mitä olisin tänne kirjoittanut. Pysyin sit hiljaa. Mun tapoihin ei kuulu tuottaa tekstiä väkipakolla. Pakolla ei tule kuin pelkkää paskaa ruudun täydeltä 😀 Mulla on kasa reseptejä testattavana, mut yhtäkään en ole jaksanut alkaa värkkäämään. Kämppäkin on aina vaan kuin pommin jäljiltä vaikka kuinka siivoilen. Asiaa ei helpota yhtään tuo pieni täystuho, joka levittelee leluja ympäriinsä…

kuvia 001

Olohuoneen normi lookki 😀

IMG_20131130_083751

Treenaamattomuuden oon korvannut nettishoppailulla ja syömällä. Yllätys yllätys. Pakettia on saapunut kotiin sieltä, täältä ja tuolta. En oo vielä saanut edes sovitettua kaikkia vaatteita! Hennesiltä tilasin kasan vaatteita pikkujouluja varten. Firman pikkujoulut kerkes jo mennä ja perjantaina olis ollut treenijengin kemut, mut mähän olin kipeenä 🙁 Tää on kyllä ollut surkea syksy!

20131201_114120

Uusi takki Ellokselta.


PicsArt_1385822370231

Paita Seppälästä.

PicsArt_1385822308325

IMG_20131130_122831

Toinen paita hennesiltä.

PicsArt_1385822196953

20131130_162344

Vähän lisää hennesiltä…

PicsArt_1385821952749

IMG_20131128_153417

Hennesin paketissa oli myös low waist- farkut. Oli vähän liian low waistit mulle kun takaa vilkkas perse ja etupuolelle muodostui kunnon reppu istuessa 😀

Eilen saatiin vihdoin autoon talvirenkaat ja samalla reissulla käytiin Sellossa ostelemassa mimmille uusia talvitamineita. Ruokakaupassa pyrörittiin hyllyjen välillä ja mietittiin mitä tehtäis illalla ruuaksi. Mua ei huvittanut edes syödä mitään herkkuja ja koko mun ”herkkupäivä” koostui palasta mangojuustokakkua ja omatekemästä pizzasta. Välillä näinkin! Onko teillä jotain asioita, joita on pakko saada tehdä viikonloppuna? Mulla ne taitaa olla herkkupäivä ja lauantai-illan saunavuoro. Ne on asioita, jotka mun mielestä tekee viikonlopusta viikonlopun. Vaikken mikään saunaihminen olekaan niin musta on tosi rentouttavaa saada puunattua itseään saunassa päästä varpaisiin. Joka lauantai teen hiusnaamion ja kuorin ja kosteutan kunnolla kasvot ja vartalon. Ihanaa <3

PicsArt_1385822138755

Selloon lähdössä.

20131130_103020IMG_20131201_11590820131130_171550kuvia 006Mangojuustokakun tein hyväksi havaitulla ja testatulla ohjeella, mut tällä kertaa käytin pohjaan digestive-keksien sijaan kaurakeksejä. Oli ehkä vieläkin parempaa kaurakekseillä!

kuvia 002kuvia 004PicsArt_1385822241670

Oli päivä tai viikko miten huono tahansa niin yhtä asiaa en muuta: aamusmoothieta! Joka aamu surautan itselleni inkiväärillä ja parilla superfoodilla terästetyn smoothien ja siitä en luovu 🙂 Ostettiin eilen cittarista valmiiksi kuorittua makeaa ja mehukasta anasta (ei siis purkista!) ja se oli kyllä mielettömän hyvää smoothiessa.

PicsArt_1385822434449IMG_20131201_115032

Toivotan itselleni ja teille lukijoille parempaa ensi viikkoa! Toivottavasti tämä flunssanpoikanen olis jo huomisella pois ja pääsisin treenaamaan normaalisti 🙂 Mut hei, tänään vois hakea varastosta jouluvalot ja meidän minikuusen <3

Ps. Kyllä mä keskiviikkona kävin open gymissä treenaamassa push jerkiä. En osannut.

 

6 kommenttia

  1. sarppa kirjoitti:

    Hei mikä tuo sun smoothieaparaatti on? Näyttää kätevältä, ei tarvis koko blenderiä aina sotkea….

    • Jonna kirjoitti:

      Se on cittarista ostettu c3 mix & go! Ei ollu kallis, puolisen vuotta sitten maksoi 29,90 e 🙂 kätevä kuin mikä!

  2. Eikku kirjoitti:

    Mun mielestä 5-6 treeniä viikossa on aika paljon, oon ymmärtänyt, että teet kuitenkin aika raskasta treeniä? Ootko ajatellut, että se vois olla vähän liikaa ja siksi sairastelet? Kolme treeniä viikossa on hyvin, mä en ainakaan ehtisi palautua riittävästi jos tekisin 5-6 raskaampaa treeniä viikossa.

    • Jonna kirjoitti:

      Mulle toi on aika normaali määrä. Kolme niistä on kovia treenejä wodin kera ja kaksi vähän löysempää tekniikkatreeniä. Voi toki olla ettei kroppa enää kestä noin montaa treenipäivää mut nää sairastelut voi edelleenkin olla päiväkodista ja duunipaikalta peräisin. Toisilla voi kuulemma viedä vuodenkin ennen kuin immuniteetti kaikkia pöpöjä vastaan syntyy kun lapsi menee päiväkotiin. Menr ja tiedä..

      Täytyy nyt vaan mennä näillä ja kuulostella kroppaa koko ajan 🙂

  3. Johanna kirjoitti:

    Hahah mulle on kyl 3 crossfit-treeniä viikossa paljon jo 😀 4 on ollut maksimi tähän mennessä 🙂 Mutta toki mä käyn kyllä koiran kaa melki joka päivä noin tunnin lenkillä, että onhan siinäkin tietty tekemistä. Kivoja kuvia ja shoppailuja! Ihana tuo mintun värinen paita! Ja tuon ”toinen paita hennesiltä” mallista tykkään kanssa kun se on tyköistuva ja siinä on tuo avoin selkä <3 Tarviikin vilkasta itellekin tuollainen 🙂 Varmaan ihan hyvää tuo juustokakku! Nam!

    Vitsi että oon kipee vielä lauantain pikkujoulutreeneistä! Olin joukkueessa joka sai (hävis) hopeeta 😀 Ihan mahtava meininki oli! 3k soutua, 200 leukaa, 250 abmattia, 150 rinnallevetoa 50/35kg, 300 ilmakyykkyä ja varmaan 200 over the box-burpeesia 😀 8 ihmistä meitä tahkos (2 aina lepäs, 6 teki) tota 10:50 ja siis hävittiin kultajoukkueelle pirhana varmaan alle 100m soutumatkalla :S Mutta ei voi mitään kun molempien joukkueiden soutajat veteli niin täysiä kun vaan oli mahdollista, niin ei siinä ohitella kun oltiin ton verta jäljessä. Huuto oli kyllä ihan mieletön! Ennen tota tehtiin Crossfit total ykköset, että saatiin jaettua joukkueita paremmin 🙂 Mulle oli kaikki PR:iä! 😀 No ylläri! Maastavedossa nousi 65kg, takakyykky 50kg ja pystypunnerrus 22,5kg. Yhtäkää näistä en ollut kokeillut 1RM tyyliin. Oon tyytyväinen kyllä, kun noista ei voi kun nousta! Pystypunnerrus oli eniten hanurista kun siinä yritin tuohon kilon lisätä ni pysähty tanko otsan kohdalle ja oli kun ois kattoo työntäny sen jälkeen. Siinä ei kannustushuudot auttanu 😀 Sit takakyykky ei kyllä ihan tainnut mennä niin syvälle että ois kisoissa menny läpi, mutta meidän tyttöporukassa oli vähä semmonen ryhmähenki, että kunhan parhaansa teki ja meni niiiin syvään kun vaan mitenkään kykeni ni se hyväksyttiin 😉 Siinäkin tulee isoilla painoilla jossain kohtaa vaan se kirjaimellisesti stoppi, josta meet joko vapaapudotusta alas tai sitten sä vaa lähdet siitä pungertaan ylöspäin 😀 Ennen tota koitin 45kg ja pystyin rehellisesti sanoon että menin matalemmalle tolla 50:llä, kun oikein keskityin joten ihan tarpeeks hyvä suoritus 🙂 Nyt ei vaan voi harkita mitää kyykkytreeniä viä tänäänkään, hyvä ku vessassa pystyy käymään, hahah! Eilen harjottelin DU:ita ja ne meneekin jo melkosen hyvin. Tein 20min AMRAPin 30 DU ja 10 etunojapunnerrusta. 7 kierrosta, joista kaks vikaa vaihdoin abmat-vatsoihin, kun alko hidastuun liikaa tuo punnertaminen 🙂 Oli tosiaan mun oma wodi, muut hyppi vaan tuon 20min, mut jotenkin aattelin että vois hyödyntää paremmin tuon ajan 🙂 Aina kun olin 30 kohdalla ni alko hölmöileen ja tökkiin ja oleen iha hemmetin hengästynyt. Siinä vaiheessa oli kiva käydä punnertaan ja jatkaa vasta sitten. Muuten en salilla kyennytkään kuin soutamaan, sen verta jäykkä oli meno, ja nyt on sitten pohkeetkin ihan tennispallot 😀 Aattelin että rullailen nuo jalat tänää auki, jos auttais.. En tehnyt muuten noita unbroken. Silleen mun maksimi on joku 13, joka on muutama enemmän kun ennen joten kyllä se siitä paranee 🙂 Nyt oon tehnyt joulupukille tilauslistaa, että saan kaikenlaista härpäkettä tuolta Roguelta. Pääsee vähä paremmin harjottaa tekniikoita, kun sattuu vähemmän ranteisiin ja kämmenii eri liikkeissä 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Mistä ne roguen kamat tilaat? Tuleeko ne jenkeistä?

      Noita peeärriä on tosi mukava välillä yrittää. Pysyy motivaatio hyvin yllä kun saa välillä aina parannettua ennätyksiä 🙂 Mulle ei duppelit kulje enää yhtään… Pitäis harjotella niitäkin enemmän niin ehkä ne siitä taas. Maanantaina oli just wodissa niitä ja kolme ekaa kiekkaa meni suht ok, mut sen jälkeen sakkasin koko ajan 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.