Hae
Palasia Arjestani

Loistava Joulun aloitus!

Täällä viedään viimeisiä joulupuuhia ja kohta voi ihan oikeasti rauhoittua joulun viettoon. Ihan vaan olemaan ja lepäilemään. Niin kun en ois viimeset kaksi viikkoa lähinnä lepäillyt 😀 Huomenna saa syödä perinteisen riisipuuron anopilla ja sen jälkeen siirrytään miehen enon tykö nauttimaan jouluruuista ja hyvästä seurasta. Joulupukkikin tulee käymään 🙂 Se on aina yhtä jännittävä hetki ihan näin aikuisellekin! Mä ainakin tykkään siitä perinteestä että joulupukki tuo lahjat jouluna, koska pukkihan ne korvatunturilla tekeekin 😉

Eilen anopille lähdössä.

Eilen anopille lähdössä. Harmaa paita: Zara, villatakki: Seppälä ja farkut: Gina Tricot.

Tänään oon saanut pidettyä täysin gluteenittoman päivän. Huomenna se tuskin onnistuu vaikka kyllähän sen saisi onnistumaan jos oikein tahtoisi. Haluan kuitenkin nauttia kaikista ihanista jouluruuista ilman sen suurempaa miettimistä. Hassua, että suklaata mun ei tee ees mieli! Katsotaan mikä on huomenna tilanne 😀 Hyppäsin muuten pitkästä aikaa tänään taas puntarille ja sama luku siellä pojotti kuin aina ennenkin, 65 kiloa. Toi on mulle luonnollinen paino johon kroppa tuntuu hakeutuvan jos en ihan suunnitelmallisesti diettaa. Mun on aika helppo pudottaa painoa, mutta paino myös nousee suht helposti tuohon 65 kiloon ja pysyykin siinä. Viime keväänä kun lopetin dieetin, mun paino oli vajaa 63 kiloa eli paljon ei ole painoa tullut reilussa puolessa vuodessa!

IMG_20131223_100156

Tän aamun kondis, paino tasan 65kg. Pikkasen flunssapöhöä vielä päällä mut parempaan suuntaan mennään 🙂

 

IMG_20131222_105503

Eilisaamun smoothie.

 

20131222_210229

Paisteltiin taas isompi satsi kanaa eilen!

 

20131222_211355

Iltapalaksi kanaa ja vihanneksia.

 

IMG_20131221_194342

Jälkiruuaksi raakabrowniepalleroita.

 

20131223_155422

Tänään välipalalla banskua ja pähkinöitä. Oli taas Lidlissä halpoja pähkinöitä!

 

20131223_131741

Tänään päivällisellä lohta ja bataattimuussia. Illalla vastaavasti muussin kera kanaa 🙂

Mitäs te gluteenittomat ihmiset syötte välipalalla? Entä ennen treeniä? Omituista miten mulla loppuu ideat kesken ihan heti alkuun….Vinkkejä siis kaivataan!

Tän päivän kohokohta oli boksille lähtö! Eka meinasin tehdä päivän wodin, mut ajattelin etten lähde vielä mopolla moottoritielle vaan otan vähän kevyemmin. Tein aluksi pelkkää lihashuoltoa rullalla, pallolla ja kumppareilla. Lisäksi vähän liikkuvuusharjotteita. Loppuun testailin uusia lämsiä ja otin muutamia toisoja leukoja ja toes to baria. Ylättävän nopeasti lämsät alkoi muotoutua käsiin ja niillä oli itseasiassa tosi hyvä vetää leukoja!

kuvia 001

Alkuun vähän rullailua. Kävin rullalla koko kropan läpi.

kuvia 002

kuvia 003

kuvia 004

 

kuvia 005

Tää on ehdottomasti mun suosikki liikkuvuusharjotteista. Hyvin saa tällä lantion auki ja kyykkyyn syvyyttä! Jalkapohja pidetään maassa kiinni ja polvella tehdään pyörivää liikettä.

 

kuvia 006

Sama homma, mutta napa käännetään kohti polvea ja taas pyörivää liikettä.

 

kuvia 007

Viimeisenä käännytään pois päin venytettävästä jalasta ja työnnetään polvea voimakkaasti ulospäin. Tässä myös pyörivää liikettä. Jokaista näistä liikkeistä tehdään noin 2 minuuttia!

 

kuvia 008

No onhan ne hienot! 😀

 

kuvia 009

Perhosleukoja.

 

kuvia 010

 

kuvia 012

Toes to baria.

 

kuvia 011

 

kuvia 013

 

Tää oli tämmönen kevyt treenikauden aloitus flunssan jälkeen. Nyt toivon etten todellakaan tule uudestaan kipeäksi! Ainahan sekin mahdollisuus on vaikka tässä pari päivää on olo ollut jo ihan ok 🙂 Torstaina sit täysrähinä taas päälle! Oli se muuten aivan mahtavaa päästä taas vähän haistelemaan treenifiilistä. Treenin jälkeen jäin vielä jutustelemaan treenijuttuja ja kisajuttuja. Meillä alkaa tammikuussa kisaryhmä, mut en vielä tiedä millä meriiteillä siihen ryhmään pääsee mukaan tai olisko mulla mahkuja päästä. Aikomuksena on kuitenkin kisata vielä mahdollisimman monta kertaa jos vaan terveys antaa myöten ja tuloksia syntyy 🙂

Nyt haluan toivottaa kaikille teille lukijoille oikein ihanaa ja rauhallista Joulua! Voi olla etten ehdi huomenna enää blogin ääreen, mutta voi myös olla että jonkun pienen joulutervehdyksen käyn tänne heittämässä 😉 Syökää ja levätkää hyvin,!

 

15 kommenttia

  1. emmi kirjoitti:

    Moi! Ihana blogi sulla! Mä olen gluteenittomana ja syön välipalaksi riisikakkuja tai gluteenittomia ns. Näkkäriä 🙂 aamu ja iltapalana protskulettuja 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Moi!

      Aah, vanhat kunnon riisikakut kera banaanin 🙂 kiitos muistutuksesta! Gluteenitonta näkkäriä täytyy ostaa myös 🙂

  2. Marih kirjoitti:

    Hei! En oo tainnukaan ennen kommentoida, vaikka pitkään oon taustalla seuraillu. Itse oon viljattomalla ollu jo pari vuotta ja mulla ”välipalaongelmaan” auttoi se ajatus, että en syö varsinaisesti välipaloja, vaan syön 5 ateriaa päivässä;) saatan siis syödä välipaloiksi vihanneksia ja kanaa, mutta vain pienemmän määrän.

    • Jonna kirjoitti:

      Toi on kyllä ihan totta. Lähinnä ennen treeniä täytyy syödä enemmän hiilareita eikä siihen kyllä kana ja vihannekset riitä 🙂 mut riisikakut vois olla hyvä ratkaisu, samoin kuin tattaripuuro.

      Tosi kiva kun kommentoit 🙂 täytyykin taas paistaa vähän isompi satsi kanaa niin riittää useammalle päivän aterialle.

  3. Heidi kirjoitti:

    Vähän samalla linjalla kuin yllä, eli riisikakkuja (mantelivoilla, OMNOMNOM) ja banskupannaria menee aamupalalla (treenaan aamupäivällä).

  4. Maiski kirjoitti:

    Täällä ollaan kanssa viljattomalla ja välipalaksi, ns. Ateriaksi menee: protskulettua marjoilla, chiapuddingia (liotettuja chiasiemeniä mantelimaidolla) marjoja siihen päälle, pähkinät ja banaani, muutama leikkelesiivu ja juustosiivu kasviksilla, harvoin rahka, hätätilassa semmoinen nopeesti kaupasta 🙂 tai sitten jämä ruokaa pienempi annos, eli vaikka kanaa ja kasviksia! Mielikuvitus valloilleen! Hyvä nyrkkisääntö on se että välipalassa on prodea ja kasviksia, rasvaa! Niin ja avocadon puolikas on kanssa hyvä, sitruunan mehulla ja vähän suolaa päälle, nam!

    • Jonna kirjoitti:

      No nam! Hyviä vaihtoehtoja kaikki 🙂 chia-puddingia täytyy taas tehdäkin, se oli tosi hyvää!

      Mä en tosiaan voi ihan vähähiilarisella mennä aina välipalojenkaan kanssa kun treenit vaatii paljon energiaa 🙂

  5. Mary kirjoitti:

    Hei! Mistä noi lämsät on? Ja miten ne toimii? Itellä leuanvetotreeniä hankaloittaa kun puristusvoima ei riitä ja ote lipsuu. Auttaskohan noi?:)

    • Jonna kirjoitti:

      Moi!

      Mä tilasin ne gymnastica.fistä. Noi auttaa kyllä otteen pysymiseen ja suojelevat kämmeniä hiertymiltä jos treenissä tulee paljon toistoja. Onks sulla vetoremmejä käytössä? Ne auttaa parhaiten jos ei näppivoimat riitä. Toisaalta jos tahdot samalla treenata näppivoimia niin sit kannattaa jättää remmit pois ja käyttää magnesiumia käsiin tai hommata lämsät 🙂

  6. Piia kirjoitti:

    Muakin kiinnostaa noi lämsät! Ootko paljon käyttänyt niitä? Ovatko hyvät, toimivatko oikeesti?!!! Tollaset on ehdottomasti hankittava!

    • Jonna kirjoitti:

      Eilen itse asiassa käytin vasta toisen kerran. Mun mielestä ne on tosi hyvät suojelemaan käsiä rakoilta ja hankaumilta enkä leukoja vetäessä tarvitse enää magnesiumia 🙂 Vähän ovat vielä jäykät, mut muotoutuvat aika nopeasti sopiviksi käsiin. 15e noi maksoi eli hintakaan ei ole kovin paha 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *