Hae
Palasia Arjestani

Terhakka kesäpylly- treenivideo!

Processed with VSCO with a6 preset

Mä olen taas aktivoitunut kotitreeneissä ja samalla alkanut myös kuvaamaan mun treenejä hienossa kotistudiossani. Odotan kesää kuin kuuta nousevaa, että pääsen kuvailemaan mökillä vähän kauniimmassa ympäristössä, mutta toistaiseksi saa kelvata meidän ah niin ihana keittiö. Tila ei mun mielestä saa olla este mitä tulee kotona jumppaamiseen. Myös pienessä tilassa, kuten hotellihuoneessa, pystyy tekemään uskomattoman tehokkaan treenin. Täytyy vain käyttää sitä kuuluisaa mielikuvitusta! Tai tällaisen munkaltaisen nerokkaan huippubloggaajan treenivideoita 😀 Vitsi vitsi.

Hanuri on nyt ollut suuresti tapetilla ja salilla näkee mimmin jos toisenkin treenaavaan pakaroita pyöreämpi pylly haaveissa. Hyvässä kunnossa olevat pakaralihakset tukevat hyvin myös ryhtiä, kävelyä, juoksua ja helpottaa mm. kyykkäämistä. Itse tykkään aktivoidan pakaroita eniten mm. kyykyillä, mutta nyt salitreenit aloitettuani olen ottanut pakaratreenejä ohjelmistoon myös kotitreenipäivinä. Toivon, että tykkäätte ja saatte tästäkin videosta jotakin irti! Olen kuvannut vain muutaman toiston per liike esimerkkinä liikkeen suorituksesta. Videon alla vielä tärkeimmät huomioinnin kohteet.

1. Pakaranostoja olen tehnyt nyt paljon ihan kuntoutusliikkeenä olkapään kuntoutuksen ohella. Tarkoituksena on aktivoida pakara ennen reiden reiden nostoa irti maasta. Pidä 5-10 sekuntia jännitystä yllä, huilaa hetki ja toista. Tee myös toiselle jalalle! Jos kaipaat lisähaastetta niin heitä esim. pyyhe jalkaterän päälle painoksi.

2. Sivuttaisaskellukset kannattaa tehdä kuminauha jalkojen ympäri pujotettuna. Älä päästä kumpparia löystymään missään vaiheessa liikettä. Toimii hyvin esim. jalkatreenien lämmittelyssä!

3. Sammakkonostoissa vie polvet leveälle sivuilla ja paina jalkapohjat yhteen. Lähde puristamaan pakaroilla ja nosta samalla reisiä irti lattiasta. Yritä pitää niska rentona!

4. Sumomaastavetoon tarvitse jonkin painon, kahvakuula on hyvä! Vie jalat leveälle, käännä varpaita ulospäin niin että ne kulkevat kuitenkin polven kanssa samassa linjassa. Pidä selkä suorana ja vatsa tiukkana koko liikkeen ajan. Tartu kiinni kahvakuulasta ja työnnä itsesi jaloilla ylös. Yläasennossa purista voimakkaasti pakaroilla. Laske paino hitaasti samaa reittiä alas ja toista.

5. Pakarapotkuissa mene ensin lattialle kyynärnojaan. Aseta jalat päkiöiden varaan. Pidä toinen jalka koukussa ja vie toinen suorana taakse. Lähde nostamaan suorana olevaa jalkaa ylös niin että pakara jännittyy. Tee yläasennossa pieni puristus ja pito. ”Täppää” varpailla lattiaa ja vie jalka saman tien takaisin ylös. Tee myös toiselle puolelle!

Have fun!

Processed with VSCO with a6 preset

 

Vaatteet:

Paita & Housut: Reebok.

PS. Liput Kevätmessuille voitti nimimerkit Ida ja Petra! Onnea! Olen laittanut teille sähköpostia 😉 Muistattehan, että liput käyvät messuille vain yhtenä päivänä.

6 kommenttia

  1. Sanna kirjoitti:

    Heiiii, kiitos nämä oli kivoja! Pienet tehokkaat liikkeet ja näpsät kyllä koti/reissutreeniin 🙂
    Mikä biisi muuten videossa? 😀

    • Jonna kirjoitti:

      Kiva jos tykkäsit! Seuraavaksi tuleekin sit vatsatreeniä 😉

      Biisi on Aron Chupan Little swing.

  2. Outi Karita kirjoitti:

    Jee, kiitos vinkeistä! Sain tästä mun pakarajumppaohjauksiin uusia ideoita, ens viikol menee testiin 🙂

  3. Mmm kirjoitti:

    Testiin kyl menee 🙂 vatsatreenipostausta innolla myös odotellen. Thänx.

    • Jonna kirjoitti:

      Yritän saada vatsatreeni videon duunattua valmiiksi viikonlopun aikana! Kuvattu on jo 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *