Hae
Palasia Arjestani

Viime aikoina lautasella

Processed with VSCO with a6 preset

Ruokavalion muokkaus on käynnistetty pikku hiljaa ja yritän koko ajan etsiä itselleni sopivimpaa tapaa syödä juuri tällä hetkellä. Crossfittiä treenatessani sain syödä oikeastaan mitä vain ja miten paljon vain eikä se vaikuttanut painoon, ulkomuotoon tai mihinkään muuhunkaan. Vuosia sitten, kun treenasin pelkkää punttia, jouduin taasen seuraamaan aika tarkasti syömisiäni. Paino nousi todella herkästi ja melkein jokainen suupala meni ruokavaa´an kautta. Nyt yritän löytää jonkunlaisen balanssin, koska mitään kovin orjallista ruokavaliota en halua noudattaa. Jotkut ruoka-aineet menevät tällä hetkellä puntarin kautta (lähinnä hiilarit), mutta suurin osa ei. En myöskään ole kieltänyt itseltäni yhtään mitään. Tiedän kokemuksesta, että kiellot johtavat vain kauheisiin mielitekoihin.

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Leffaeväät mun ja työn ensimmäiselle yhteiselle leffareissulle.

Leffaeväät mun ja työn ensimmäiselle yhteiselle leffareissulle.

Mä en ole koskaan kestänyt kauheita määriä hiilihydraatteja ja niiden karsimisen otin nyt ensimmäisenä ohjelmaan. Kun kulutus on pientä niin mun hiilarimäärätkin täytyy pitää suht alhaalla mikä tarkoittaa max 150 grammaa treenipäivinä ja pikkasen alempana lepopäivinä. Tällä muutoksella painoa lähti jo vajaa kilo viikossa. Mä olen todella huono laskemaan kaloreita enkä aio sitä tehdä ennen kuin on pakko. Syön silloin kun on nälkä ja niin paljon, että nälkä lähtee. Yritän lisätä vihannesten määrää koko ajan, koska yhdessä proteiinin ja rasvalisän kanssa ne pitävät yllättävän hyvin nälkää useamman tunnin!

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Hiilareiden karsimisen aloitin leivästä ja aamupalasta. Käytännössä leipää syön ainoastaan treenin jälkeen. Ennen treeniä syön mieluummin vaikka puuroa, koska se pitää nälkää todella hyvin ja puuron voimalla jaksaa treenata mielettömän hyvin! Aamupalana olen syönyt paistettuja munia ja kasan vihanneksia. Mitä nyt sattuu milloinkin jääkaapin vihanneslokerossa olemaan. Fiilis on ainakin tällä hetkellä niin hyvä, että tällä jatketaan! Mitään ryppyotsaista hommaa en tästä halua eli leipomiset ja ihan tavalliset arkiruuat pysyvät menossa mukana koko ajan ja viikonloppuna otetaan muutenkin rennommin. Tällä viikolla meille tulee pitkästä aikaa taas Anton&Antonin arkikassi ja pääsen kokkailemaan vähän erilaisia juttuja. Listalla oli ainakin parsarisottoa, kookoslohta ja joku kasvisruoka, en muista enää mikä. Mutta hyvää varmasti on!

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Mies keräsi meille mökiltä voikukan lehtiä syötäväksi.

Mies keräsi meille mökiltä voikukan lehtiä syötäväksi.

Miltäs suunnitelmat ja ruuat näyttävät teidän silmiinne?

8 kommenttia

  1. ulla kirjoitti:

    Oijoi … Ei voi muuta sanoa kuin että NAM. !!! Todella herkullisen näköinen ruokavalio 🙂
    Itsellä aikalailla samanlainen, mutta puuroa menee paljon 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Sä saatkin puuroa lusikoida ihan urakalla, kun olet tuollainen duracell-pupu 😀

      • ulla kirjoitti:

        JEs ! !! Kyllä oon durasell , mutta en olisi ilman hiilareita 😀

        Niiitä tulee paljon puurosta, kasviksista, marjoista ja hedelmistä. Sekä paljon käytän auringonkukan- sekä kurpitsansiemeniä- 😛 .. Leipää en syö ollenkaan.

  2. Sanna kirjoitti:

    Herkullisen näköisiä annoksia!

    Kerroit, että miehesi on aloittanut dieetin, niin syökö hää samoja ruokia ku sie ja tyttö vai kokkaako omat ruuat?

    • Jonna kirjoitti:

      Osittain syö. Lähinnä silloin kun paistetaan pelkkää kanaa, lihaa tms. Muuten minä teen mulle ja tytölle ”normaalimpaa” ruokaa ja hän sitten paistelee omia pöperöitään. Näin meillä on oikeastaan ollut aina ilman dieettejäkin 🙂

  3. Nipsu kirjoitti:

    Täälläkin yksi, jonka suusta kuului NAM kuvia katsoessa! Ihanan värikästä. 🙂
    Jäin miettimään tuota crossfit/punttiasiaa: mistä luulet eron ruokailun välillä näissä johtuneen? Onko crossit niin paljon raskaampaa ja syke korkeammalla treenatessa vai?

    • Jonna kirjoitti:

      Crossfit kuluttaa huomattavasti enemmän kuin peruspuntti ja varmasti yksi osa syy on jokaisessa treenissä melko korkealle nousevat sykkeet. Lisäksi crossfit kuormittaa koko kroppaa eikä vain tiettyjä lihasryhmiä. Eron huomasi melkein heti kun aloitin crossfitin. Jatkosakin voisi silloin tällöin tehdä crossfit-tyyppisen treenin muun treenin loppuun kunhan tästä kuntoudun 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.