Palasia Arjestani

Parisuhdematkalla Tallinnassa

Processed with VSCO with 6 preset

Käytiin miehen kanssa viime viikonloppuna parisuhdematkalla Tallinnassa päiväseltään. Onnistuin voittamaan meille paikat Matkapoikien testiryhmään, jonka mukana päästiin testaamaan Tallinnassa vielä yleisölle kiinni oleva escape room. Mä en edes muista koska olisin viimeksi ollut Tallinnassa saati laivalla! En ainakaan tytön syntymän jälkeen ja siitäkin on kohta viisi vuotta. Jo viime vuonna suunniteltiin laivareissua, että tyttökin pääsisi laivalle, mutta jostain syystä se jäi. No, ensi keväänä sitten!

Hypättiin Viking xprs:iin lauantaina 11.30 ja muihin ryhmäläisiin tutustumisen ja skumppalasillisen jälkeen sännättiin tsekkaamaan ruokapaikat ja taxfree. Laitettiin muutama killinki pelikoneeseen ja onnistuttiin voittamaan sieltä lounasrahat. Ilmainen lounas siis! Sää oli niin sumuinen ja tuulinen ettei kannella juuri viihtynyt enkä saanut miestä mukaan päivätansseihin, vaikka kuinka maanittelin. Sinänsä ei yllättänyt yhtään 😀 Mikään parkettien partaveitsi kun ei ole haaviin tarttunut.

Tallinnan päässä hypättiin taksiin ja ajeltiin muutaman kilometrin matka kiipeilykeskus Ronimisministeeriumille, jossa uusi escape room sijaitsee. Meitä ennen tätä pakohuonepeliä ei siis ollut kukaan sen keksijää lukuun ottamatta päässyt testaamaan. En ole itse koskaan käynyt escape roomissa Suomessa, mutta olen paljon kuullut niistä ja tiedän niiden periaatteen. En voi kauheasti paljastaa mitä Tallinnan versiossa tehtiin, mutta tiedän sen olevan täysin erilainen kuin muut. Sanotaanko näin, että siellä on escape room viety nextille levelille! Jännittäväähän se oli kuin mikä, mutta harmillisesti mies joutui lopettamaan ensimmäiseen huoneeseen, koska ei pystynyt kiipeämään huoneesta ulos. Tähän pakohuonepeliin liittyy myös kiipeilyvaljaat 😉 Enempää en paljasta. Huikea kokemus kaikinpuolin!

Escape roomissa ei saanut kuvata niin saatte kuvan paikan ovesta.

Pelailujen jälkeen mentiin Kotchi Ait ravintolaan olutmaisteluun, jossa oli tarjolla myös pientä suolaista naposteltavaa. Todella ihana ja tunnelmallinen ravintola ja varmasti näihin aikoihin todella suosittu! Ravintola sijaitsee ihan laivaterminaalin kupeessa, joten siitä hilpaisee nopeasti tarvittaessa laivaankin. Suosittelen lämpimästi, jos menette Tallinnaan. Pikaisen SuperAlko reissun jälkeen lähdettiin takaisin laivalle, jossa meitä odotti yhteinen keskusteluhetki muiden ryhmäläisten kanssa kera salaattibuffetin. Tehtiin paluumatkalla muutamia joululahjahankintojakin, mutta ei mitään kovin suuria. Konjakkia ja suklaata, sitä perinteistä 🙂

Processed with VSCO with 6 preset

Tämä reissu oli mulle ja miehelle ensimmäinen kahdenkeskeinen matka pitkään aikaan, vaikka ei kauan kestänytkään. Tyttö oli koko viikonlopun hoidossa, joten saatiin ensimmäistä kertaa tytön syntymän jälkeen olla kaksi yötä putkeen ihan kahdestaan! Aika outoa, mutta varsin vapauttavaa. Ja tekee ehdottomasti hyvää parisuhteellekin! Nyt suunnitelmissa onkin laivareissu Tukholmaan vuoden alkupuolelle, koska saatiin Matkapojilta lahjakortti kiitoksena ryhmään osallistumisesta. Silloin pääsee tyttökin mukaan! Kaiken kaikkiaan itselleni tuli ihan erilainen kuva koko Matkapoikien konseptista. Mahtavaa, että heilläkin on nuoremmat otettu nyt enemmän huomioon ja matkapaketteihin saadaan meillekin uusia ja mielenkiintoisia reissuja! Käy tsekkaamassa Matkapoikien tarjonta tästä. Eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja 😉

PS. Kannattaan katsoa vlogista mun aiheeseen liittyvä Parisuhdeaikaa-video! Pääset vlogiin tästä.

1. Siiri / Pilkettä-blogi kirjoitti:

Voi kuinka kivan kuuloinen reissu, iso peukku parisuhdeajalle. 😉