Hae
Palasia Arjestani

Ketoilijan ruokapäiväkirja #2

ketoilijan ruokapäiväkirja #2

Liika niuhottaminen veks!

Helou, nyt olisi aika laittaa näytille ketoilijan ruokapäiväkirja #2. En ole ihan joka viikko nyt tehnyt ruokapäiväkirjoja, mutta yritän kyllä olla aktiivinen näidenkin kanssa. Joka viikko ei vain huvita kuvata ruokiaan ja viime viikollakin jäi joitakin aterioita kuvaamatta. Sitä kun on niin ahne, että ruoka on jo syöty ennen kuin muistaa koko puhelinta 😀 Viime viikon olin vielä kotona tytön kanssa ja vietin viimeistä sairaslomaviikkoa. Oltiin aika paljon kotosalla, mutta käytiin myös rannalla, leffassa ja raflassa syömässä. Olen itse ajatellut ketoruokavalion niin etten todellakaan halua stressata. Tässä on niin paljon enemmän hyviä puolia ja vaikutuksia verrattuna mun entiseen ruokavalioon, että haluan todellakin pitäytyä tässä. Liika niuhottaminen kuitenkin saattaisi tuhota koko homman. Olen huomannut, että joissakin fb:n ketoryhmissä ollaan äärimmäisen tarkkoja kaikesta ja kenkää saat ryhmästä, jos sanot että kyllä minä aion syödä kylässä kakkua, jos sitä tarvitaan. Suomessa muutenkin keto mielletään hyvin puhtaaksi ja tiukaksikin ruokavalioksi, kun taas jenkeissä syödään vapaammin mm. (keto) pizzoja, hampurilaisia, herkkuja ja muutenkin ei niin niuhottaen. Olen paljon seurannut jenkkiläisiä ketoilijoita ja katsonut heidän videoitaan ja heidän ja meidän suomalaisten tavalla ylläpitää ketoa on huomattavia eroja. Mutta ei tästä sen enempää, vaan mennään katsomaan miltä ketoilijan ruokapäiväkirja #2 näyttää!

Ketoilijan ruokapäiväkirja #2

MAANANTAI

ketoilijan ruokapäiväkirja #2

10.30 ketomantelileipää juustolla ja kananmunalla, avomaan kurkkua, pähkinöitä ja rasvatee

15.15 kesäkurpitsalasagnea, vihanneksia, tsatsikia ja oliiviöljyä

20.00 kanankoipea, vihanneksia, öljyä, tsatsikia ja juustoraastetta

ketoilijan ruokapäiväkirja #2

10.20 ketoleipää juustolla ja kananmunalla, manteleita, mustaviinimarjoja ja rasvatee

15.00 sama kuin edellisenä päivänä illallisella

19.30 tortilloja salaatinlehdillä: sisällä jauhelihaa, vihanneksia, ranskankermaa, juustokastiketta ja juustoraastetta

KESKIVIIKKO

ketoilijan ruokapäiväkirja #2

10.45 ketoleipää juustolla ja kananmunalla, manteleita, mustaviinimarjoja, kurkkua ja rasvatee

15.15 salaatti, jossa mozzarellaa, avocadoa, vihanneksia, öljyä, Koskenlaskijan juustokastiketta

20.00 salaatinlehtitortilloja ja yksi ketoleipä goudajuustolla

TORSTAI

ketoilijan ruokapäiväkirja #2

9.30 ketoleipää juustolla ja kananmunalla, vihanneksia, mustaviinimarjoja, pekaanipähkinöitä ja rasvatee

15.30 vihersmoothie, jossa avocadoa, lehtikaalia, kurkkua, kookosöljyä, heraisolaattia

ilta vierähti rannalla…siellä puoli kourallista pähkinöitä

20.30 paistettua kananmunaa, lohta, avocadoa ja tomaattia

PERJANTAI

ketoilijan ruokapäiväkirja #2

9.30 ketoleipää kananmunalla ja juustolla, marjoja, pähkinöitä, vihanneksia ja rasvatee

13.50 leffassa goudajuustoa, metukkaa ja pekaanipähkinöitä

16.00 Fonda del Solissa cesarsalaatti vuohenjuustolla ja ilman leipäkrutonkeja

21.00 avomaan kurkkua ja manteleita

LAUANTAI

ketoilijan ruokapäiväkirja #2

Heti aamusta oli huono olo ja vatsa aivan sekaisin…

12.30  vastaleivottua ketoleipää kananmunalla ja juustolla, vihanneksia ja rasvatee

16.30 kukkakaalimuussia (mies poltti osan kukkiksista pohjaan, siksi tuollainen väri :D), vihanneksia avocadoa, kanakastiketta ja edellisen päivän cesarsalaatin jämät

20.15 ketoleipää avocadolla, juustolla, metukalla ja kurkulla (meni kaupoilla ym niin pitkään etten jaksanut enää alkaa laittamaan ruokaa….)

SUNNUNTAI

ketoilijan ruokapäiväkirja #2

10.45 ketoleipää juustolla ja kananmunalla, kurkkua, pekaanipähkinöitä ja rasvatee

Salitreeni

16.15 kukkakaalimuussia, kanakastiketta, vihanneksia, öljyä ja tsatsikia

20.15 2 palaa raejuustopannaria kermavaahdolla ja mansikoilla

Viime viikolla ruokailu alkoivat asettua kolmeen kertaan päivässä. Syön joka kerta vatsani täyteen eikä nälkä vaivaa juuri koskaan. Ja jos nälkä tuleekin, se ei ole samanlainen pakko-saada-ruokaa-tai-kuolen -tilanne. Välillä tulee tilanteita etten vain keksi mitä laittaa ruuaksi ja haluaisinkin vieläkin enemmän laajentaa ruokavaliota ja kokeilla uusia juttuja. Tällä viikolla tein ketoroonilaatikkoa, joka oli todella hyvää ja täyttävää! Nyt kun treenit ja työmatkojen pyöräilyt astuivat takaisin kuvioihin, täytyy kiinnittää huomiota palautumiseen. Ainakin nyt jalat on todella tukkoiset eivätkä palaudu, mutta se voi johtua ihan vain tottumattomuudesta. Tätä asiaa jään siis nyt pohdiskelemaan ja fiilistelemään. Jos kroppa ei palaudu kunnolla, niin edessä on pienoinen hiilareiden nosto!

Miltäs ketoilina ruokapäiväkirja #2 näyttää?

Edellinen postaus: Raejuustopannari – Aivan mielettömän hyvää!

PALASIA ARJESTANI // BLOGIT.FI:SSÄ // BLOGLOVINISSA // INSTAGRAMISSA // YOUTUBESSA // FACEBOOKISSA

 

 

6 kommenttia

  1. Jenni kirjoitti:

    Moikka!
    Oon nyt jonkin aikaa itsekin miettinyt tuota Keto Kickstarttia, kysyisinkin sulta, että tuleeko siinä ihan selkeä ohjeistus ruokailuihin, että mitä syödä milloinkin ja kuinka paljon?

    • Jonna kirjoitti:

      Moi,

      ohjeet on kyllä selkeät, mutta toki joutuu itsekin näkemään sen verran vaivaa, että ottaa jonkun makrolaskurin haltuun. Toiset vetävät ketoa laskematta mitään ja toiset träkkäävät tarkastikin. Keto kickstartissa saa tosi paljon ideoita ja ohjeita mitä syödä ja miten paljon 🙂

  2. Nina kirjoitti:

    Nää on mielenkiintoisia! En kyllä ikinä selvisi noin vähällä ruualla. ? Voitko laittaa ketolaatikon ja sun aamuleivän ohjeen? Juotko paljon juomia päivän aikana?

  3. Kati kirjoitti:

    Moi!
    Kiva lukea näitä keto-ruokapäiväkirjoja. Putoaako sinulla paino kuinka nyt ketolla?
    -Kati

    • Jonna kirjoitti:

      Moi,

      mulla tippui alussa viikossa noin 2,5kg eikä ole sen jälkeen pudonnut grammaakaan, mutta olen syönyt aika reilusti. Pari viikkoa sitten pudotin kaloreita pikku hiljaa, mutta vielä ei ole mitään tapahtunut puntarissa, vaikka peilissä muutoksin kyllä huomaa 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *