Hae
Palasia Arjestani

Lisää lihasta hankkimassa?


Train heavy

Kehonrakennus ei ole mitään voimannostoa, mutta se ei tarkoita sitä, että pitäisi käyttää ainoastaan kevyitä painoja. Ehei! Muskeleita tulee ylikuormittaa säännöllisesti eikä siihen ole parempaa keinoa kuin treenata raskailla painoilla toistoalueella 8-12.

Basics, Baby!

Siihen on syynsä miksi raskaita perusliikkeitä ja vapaita painoja on käytetty massan rakentamiseen jo kauan: ne toimivat! Ne ovat rankkoja tehdä, mutta sehän niistä niin tehokkaita tekeekin. Vapaita painoja käytettäessä joudutaan näkemään ylimääräistä vaivaa, jotta painot ja liike pysyisivät tasapainossa. Näin ollen joudut käyttämään lihaksia, joita et muuten tulisi käyttäneeksi..

Don´t be ugly

Ja tällä ei tarkoiteta mitään reikäsiä ja haisevia treenivaatteita tai suttuista meikkiä 🙂 Jos et tee liikkeitä oikealla tekniikalla, ei niistä ole mitään hyötyä. Heiluminen, repiminen ja huijaaminen tai jokin muu tapa painon nostamiseksi keinolla millä hyvänsä ei todellakaan tee lihaksiasi suuremmiksi. Jos painot vievät sinua, on sinulla liikaa painoja.. Pidä painot maltillisina ja tekniikka hyvänä. Ja lihhoo tulloo!

Balancing act

Tuskin on olemassa mitään niin naurettavaa kuin kehonrakentaja tai vitnesskissa, jolla on järkyttävän lihaksikas yläkroppa ja totaalisen rimpulat jalat tai massiivisen suuret kädet ja kapea ja lihaton selkä. Muista balanssi! Sinun täytyy hankkia massaa tasaisesti koko kroppaan. Balanssissa oleva kroppa sekä näyttää hyvältä että ehkäisee loukkaantumisia.

Lähde: Flex 7/2009

5 kommenttia

  1. Riinu kirjoitti:

    Kiitos, tää oli hyvä 😀

  2. Paula kirjoitti:

    tosi hyvä teksti, kiitos!

  3. Jonna1983 kirjoitti:

    Olkkaatten hyvät vaan 😀 Flexistä löytyy aina kaikkee kivaa. Pari tekstiä siellä on vielä odottamassa kirjoittajaansa..

  4. Anonymous kirjoitti:

    Ehkäpä 6-8 toistoissa parempi, 12 menee jo pumppailuksi ja sopii paremmin lämmittelyyn. Muuten hyvää faktaa.

  5. Jonna1983 kirjoitti:

    No ei 12 toiston sarjat IMO ole vielä mitään pumppailua, ite käytän niitä aika paljonkin. Kutoset menee jo vähän woimapainotteisemman treenin puolelle ja ite en niitä hirveesti ees tee. Paitsi mavessa..Mut toi juttuhan olikin suomennettu aika suoraan Flexin artikkelista ja jokaisella on oma mielipiteensä sen mukaan mistä tykkää. Jos on tottunut tekemään alle kasin sarjoja niin kyllähän se 12 toiston sarja tuntuu melkoiselta pumppailulta :DIte kyl tykkään tehdä 8-10 toiston sarjoja. Välillä sit niitä pidempiä ja lyhkäsempiäkin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.