Hae
Palasia Arjestani

Aamun laiska, illan ahkera.

En meinannu aamulla saada itseäni liikkeelle millään. Olis tehnyt mieli vaan möllöttää, olla tekemättä yhtään mitään. Vasta puolen päivän aikaan lähdettiin mammakaverin kanssa kävelylle ja siitä se munkin päivä sitten virkosi. Illalla olenkin ollut ahkera!

Iltapäivällä broiskua nassuun, mimmi unille ja himatreenin suunnitteluun.

Broiskulla jaksaa!

Selailin Bodyrock tv-sivustoa (nykyään Dailyhiit.com) ja löysin sieltä hyvän hikitreenin. Tämmösen tein kotosalla kera 3,3kg käsipainojen. Lnikistä aukeaa siis video kyseiseen treeniin. Omani kuvasin teidän iloksenne 🙂

Kirjasin ensin videosta kaikki liikkeet paperille, kaivelin mun käyttämättömän Gymbossin treenilaukusta ja ruosteiset käsipainot vaatehuoneesta.

Välineet hikitreeniin.

Kaikki valmiina!

Asetin Gymbossiin aikaintervalleiksi 40s/20s eli yhtä liikettä tein 40 sekuntia putkeen, huilasin 20 sekkaa ja jatkoin seuraavaan liikkeeseen. On muuten varsin kätevää kun on tuollainen laite, joka ilmoittaa äänimerkillä ajan keston.

1. Liike: kyykky

Lähtöasento, vatsa tiukkana.
Ja syvälle kyykkyyn hallitusti.
2. Liike: kulmasoutu

90 asteen kulmaan, kunnon venytys lavoissa.
Ylhäällä tiukka supistus.

3. Liike: Dippi

Ylhäällä jännitys ojentajissa.

Ala-asennossa niin alas kuin olkapäät antaa myöten.

4. Liike: hammerkääntö + normaali hauiskääntö + hauiskääntö ulospäin. Aina yksi toisto per liike ja alusta. Liike vaihtuu siis jokaisen toiston jälkeen.

Kädet suorana sivuilla.
Kämmenet sisäänpäin.

Ala-asennossa kämmenet eteen päin,
Ja kunnon puristus.

Kämmenet ulos päin.
Ja kunnon supistus!

5. Liike: Penkkipunnerrus maassa

Kyynerpäät lattiassa.

Ylhäällä käännetään kämmenet vastakkain, kunnon supistus rinnassa.
6. Liike: Vipunosto eteen + vipunosto sivulle + vipunosto kulmassa samalla systeemillä kuin hauiskäännöt eli yksi toisto jokaista liikettä ja sitten taas alusta.

Kädet vartalonedessä.
Ja nosto yläviistoon.

Kädet vartalon sivuilla.
Nosto hallitusti suorinkäsin sivuille.

Ysikympin kulmaan ja tiukka lapatuki.

Nosto taakse ja jännitys takaolkapäissä.

Sivuviparit vielä takaa.
Puristus ylhäällä.

Näitä liikkeitä tein yhteensä kaksi kierrosta ja aikaa meni siis 12 minuuttia. Aika kovalla tahdilla puskin toistoja ja kyllä tässä hiki tuli! Päälle pikku selkäposet ja venyttelyt.

Läskiä on vielä poltettavana vaikka kuinka…

Ja lihasta hommattava vieläkin enemmän!

Treenin päälle maistui paistijauheliha ja keitetty parsakaali.

Iltaruoka.

Treenin ja ruoan jälkeen käytiin mimmin kanssa kaupassa ostamassa vähähiilarisen piirakan tarvikkeet. Miehellä on tänään synttärit niin yllätin hänet vähän erilaiselle iltapalalla 🙂 Saatte ohjeen piirakkaan myöhemmin, hyvää kuulemma oli!

Nyt painun kasvu-unille 🙂 Ai niin, kävinhän mä eilen salilla ahkeroimassa rinnan ja olkapäiden parissa. Ei mitään uutta auringon alla. Sama treeni kuin viime viikollakin, pikkusen enemmän toistoja tai isommilla painoilla kuin viimeksi. Eteen päin mennään vaikka väkisin!

5 kommenttia

  1. Kerttu Koitila kirjoitti:

    Tiivistyy!!! <3 Ja upea malli!

  2. Anonymous kirjoitti:

    Upea muoto selässä,todella hyvin jäänyt lihaa raskaudesta huolimatta. Hilpeyttä herätti täällä ajatus,jos joskus unohdat laittaa verhot kiinni,kun posetat rinnat paljaina ikkunan edessä 😉 Pari kertaa olen näin itse naapureita ilahduttanut…

  3. Jonna1983 kirjoitti:

    Kerttu: niin tekee. Töitä tosin on vielä vaikka kuinka tehtävänä, mutta aikahan ei mihinkään lopu tästä maailmasta 🙂 perusmalli mulla tosiaan on aika hyvä että sillä joutuu pelaamaan aika pitkälle jos meinaa joskus vielä kisata. Lihaa kun saisi oikeisiin paikkoihin niin fysiikasta tulee ihan hyvä.Ano: tähän asti mä oon muistanut laittaa sälekaihtimet kiinni 😀 jotenkin sitä aina ajattelee ettei sieltä kukaan katsele vaikka naapuritaloon parvekkeet on ihan vieressä. No, onpahan niilläkin jotain hupia kun näkevät mun rukkaset!

  4. Jonna kirjoitti:

    Tosi hienosti olet Jonna kiristynyt, vautsi vau!Ihailtavaa työtä ja intoa jatkoon!

  5. Jonna1983 kirjoitti:

    Kiitos Jonna! Näin lyhyessä varressa jo reilun viiden kilonkin pudotus näkyy selvästi. Innolla jatketaan eteen päin, paljon on vielä tehtävää edessä! Kiva kun kommentoit 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.