Hae
Palasia Arjestani

Mieletön pakararalli

Mun treenit on tällä hetkellä todella vahvasti alakroppaan painotettuja, koska ei tuolla vasemmalla kädellä vielä ihan kauheasti tehdä. Juuri tänään kävin lääkärissä ja sairasloma jatkuu aina 24.7 asti. Ei vaan pysty vielä kannattelemaan vasenta kättä vielä riittävästi, mutta eteenpäin mennään koko ajan! Olenkin nyt tehnyt paljon jumppaa alakropalle ja yrittänyt löytää erilaisia liikevariaatioita. Täysi hitti oli mun postaus Minähän en persettä treenaa, josta sain teiltä mielettömän litanian hyviä liikkeitä pakaroille! Ne mielessäni lähdin toteuttamaan keskiviikon treeniä takareisille ja pakaroille. Kyseinen treeni on siis toteutettu vain ja ainoastaan teidän vinkkienne perusteella 😉

Treenin alkuun tein huolelliset lämmittelyt jaloille erilaisilla dynaamisilla venytyksillä ja heti treenin alkuun tein myös olkapään kuntouttavat liikkeet. Itsehän en juurikaan käytä lämmittelyyn aerobisia laitteita, koska mun mielestä kroppa lämpenee parhaiten omaa kehoa käyttäen. Tein tässä treenissä yhteensä viisi liikettä, joista neljä ensimmäistä kahtena liikeparina (supersajana). Toistoja jokaisessa liikkeessä noin 20 ja palautus vasta kahden peräkkäisen liikkeen jälkeen. Palautusaikana pidin minuutin.

Liikepari 1: sivuttaisaskellus kuminauhalla & suorinjaloin maastaveto

Processed with VSCO with k3 presetProcessed with VSCO with k3 presetProcessed with VSCO with k3 presetTaittelin tuollaisen keltaisen vetokumian kahtia ja kietaisin nilkkojen ympärille. Otin pienen kyykkyasennon ja lähdin köpöttelemään pienillä sivuttaisaskeleilla niin, että kuminauha pysyi kireänä koko ajan. Tällä sain todella hyvän poltteen sekä reisiin että pakaroihin! Tästä siirryin välittömästä suorinjaloin maveen, jota tein todella pienillä painoilla (30kg). Tämä oli ensimmäinen kerta olkapääleikkauksen jälkeen kun uskalsin tarttua tankoon ja olkapää jaksoi pysyä ryhdikkäänä myös alaspäin mennessä. Tein liikkeen todella hitaasti ja hallitusti. Ylhäällä kunnon puristus pakaroilla! Näitä 4 sarjaa ja about 20 toistoa.

Liikepari 2: Reidenkoukistus maaten & sumokyykky käsipainolla

Processed with VSCO with k3 presetProcessed with VSCO with k3 presetMaatenkoukistuksista ei ole kuvaa, mutta se lienee kaikille tuttu. Tein niissä alaslaskut hitaasti ja hallitusti ja yläasennossa kunnon puristus. Toistoja noin 20. Heti sen jälkeen siirryin sumokyykkyyn, jonka tein 15 kg käsipainolla. En löytänyt mistään laatikoita tms jalkojen alle jolloin olisin päässyt syvemmälle kykkyyn, joten nyt mentiin näillä. Tein tätäkin 20-30 toistoa. Ensi kerralla isompaa käsipainoa, kun olkapääkin näköjään kestää jo tehdä! Muista viedä polvet jokaisella toistolla varpaiden suuntaisesti ja pitää selkä suorana koko liikkeen ajan! Jaaaaa ylhäällä kunnon puristus pakaroilla!

Näiden jälkeen siirryin vielä tekemään niitä kuuluisia lantionnostoja tangon kanssa. Kyseisestä liikkeestä en saanut kuvaa, mutta sarjoja tein 4 ja toistoja jokaisessa 20. Aikamoinen herkuttelu näin treenin loppuun! Voin sanoa, että tänään on sekä takareidet että persposket todella hellinä….

6 kommenttia

  1. maikki kirjoitti:

    Myös kahvakuula on hyvä tuohon sumo kyykkyyn 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Mietin pitkään kummanko otan ja päädyin käsipainoon. Ens kerralla sit kahvakuula 🙂

  2. Anna kirjoitti:

    Hei mikä tuo sali on missä käyt? Näyttää kivalta tuo lasten jutska! Onko sielä lastenhoito mahdollisuus vai vaan isommille leikkipaikka? 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Mä käyn Powerfit Vantaalla! Löytyy Tikkurilantieltä, olisko 107 numero. Siellä on tosi hyvä tuo lapsiparkki, josta löytyy leluja ym. Lapsiparkissa ei ole ketään vahtimassa eli omalla vastuulla voi lapsen jättää. Meidän tyttö on ainakin tykännyt tosi paljon 🙂

  3. Anna kirjoitti:

    Okei, kiitos! Voi olla että 2-vuotias ei tarpeeks kauan vielä viihdy itsekseen sielä mutta täytyy pistää korvan taakse kunhan salihommat alkaa oleen ajankohtasia syksyllä 🙂 ja kattoa mitä tulee matkaa..kivalta salilta näyttää!

    • Jonna kirjoitti:

      Joo, sen ikäinen ei vielä kauan viihdy yksinään…mutta kannattaa testata!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.