Hae
Palasia Arjestani

To the next level

Processed with VSCO with a5 presetSalikisojen jälkeen mä olen suorastaan puhkunut treeni-intoa ja laatinut jokaisen treeniviikon tarkasti kalenteriin. Eilen laitettiin miehen kanssa taas kaikki treenit ylös ja jaettiin lapsenvahtivuorot. Mä yritän crossfit-treenien lisäksi sovittaa kalenteriin myös 1-2 juoksulenkkiä, lihashuollot sekä tytön uintireissun kerran viikkoon. Kun on päivät töissä ja yrittää pyörittää taloutta siinä ohessa niin voin sanoa, että kädet on välillä aika täynnä ja suunnitelmallisuutta tarvitaan.

Innostuksissani ilmoitin itseni meidän salin kisaryhmään ja vaikka en mikään pro olekaan niin avosylin mut otettiin siellä vastaan. Tarkoituksena on nyt alkaa enemmän osallistumaan karsintoihin ja toivon mukaan jonain päivänä olisin sen verran hyvä, että kisapaikkakin johonkin kisoihin irtoaisi. Kehittyähän tässä pitää todella paljon ja saada varsinkin mun kompastuskivi eli tempaus haltuun. Sillä saralla menee vähän huonosti… Olin eilen ekaa kertaa kisaryhmän treeneissä mukana ja ohjelmassa oli tempausta. Olkapää ei tykännyt yhtään ja jouduin jo perumaan tämän päivän treenit kun käsi ei nouse kunnolla. Ehkä mä nyt vihdoin ja viimein opin etten mä pysty tempausta tekemään kyykkyyn asti. Pitää vaan alkaa tekemään ne raakana tai johonkin semikyykkyyn. En tiedä, mut joku järki tähän touhuun täytyy löytää. Kisaryhmän treenit oli just sitä mitä odotinkin eli aika rankat. Perskannikat ja jalat on ihan muussina ja tänään pitäis mennä vielä kyykkäämään. Saas nähdä kuinka muijan käy 😀

Ihanaa kun treeni-into on palannut moninkertaisena takaisin ja uusia peeärriäkin olen paukuttanut viimeisen viikon aikana kokonaista kolme kappaletta! Kyykyssä nousi 90kg, mavessa 107,5kg ja push pressissä 50kg. Push press oli positiivinen yllätys (no, kaikki oli!), koska olkapää on ollut jo pitkään poissa pelistä, mutta nyt se alkaa vahvistua taas pikku hiljaa. Kun vaan ei näitä loukkaantumisia tulisi enempää..

Oottekos te tehneet uusia ennätyksiä viime aikoina?

12 kommenttia

  1. Toni kirjoitti:

    Tosiaan yks vaihtoehto on tehdä se päätös et nakuttelet tempaukset tästä lähtien raakana jos se säästää olkapäitä. Ja vähän se hyöty siitä kyykystä saamatta jos toisaalta olkapää ei kestä.

    • Jonna kirjoitti:

      Sinäpä sen sanoit! Ehkä oon jo ihan riittävästi hakannut päätä seinään tämän asian kanssa..

  2. Laura kirjoitti:

    Ennätyksiä on tehty! Mun vahvuus puolestaan on se sun heikkous, eli tempaus! Jokunen aika sitten nousi 62.5kg 👊

    • Jonna kirjoitti:

      Oi sinä onnellinen! Mä en voi kuvitellakaan, että saisin joskus moisia kilomääriä ylös. Hullu nainen!

  3. Karmi kirjoitti:

    Miks pitää mavetanko pudottaa noin, eikö sitä voi laskea lattialle?

    • Sannuli kirjoitti:

      Siksi koska myö crossfittaajat ollaan niin ylpeää ja itsekeskeistä porukkaa ja halutaan erinäköisellä tankojen ja välineiden paiskomisella vetää se huomio itseemme 😉 Siks myö vedetään leuatkin niin hassusti. Tai sitten vaan ihan sen takia, että kun teet maksimisuoritusta, ei siinä tarvitse tehdä ylimääräisiä asioita. Hyväksytty maastaveto on se kun vedät tangon ylös, that’s it! Kyllä jos katsot Jonnankin videioita niin huomaat, että sarjoja tehdessä sitten tanko ihan viedään maahan.

      • Jonna kirjoitti:

        Haha, pikkusen repesin tälle 😀 Mut joo, turha tuhlata voimia maksiminostoissa tangon lattialle laskemiseen. Sarjat asia ihan erikseen!

    • Jonna kirjoitti:

      Kyllähän sen vois, mutta maksiminostoissa en halua kuluttaa voimiani siihen, että yritän nätisti laskea tangon lattialle. Se syö aina voimia ja varsinkin selkää. Pidemmissä sarjoissa asia on ihan eri 😉

  4. Veera kirjoitti:

    Mahtavaa Jonna!!! 🙂 Nyt vaan muistat huoltaa sitä olkapäätä. Ootko käyny näyttämässä sitä jossain ja saanut ohjeita asian tiimoilta? Ihan normaaliahan tuo ei ole, että käsi ei nouse sitten seuraavana päivänä ja ikävä kiusa tuollainen vaiva.. Mielenkiinnosta kyselen 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Mä käyn säännöllisesti osteopaatilla huollattamassa olkapäätä. En tiedä mistä tämä alkoi, mutta selkeästi olkapäätä ympäröivät lihakset menee aina jumiin ja vetävät olkapäätä väärään asentoon. Mobbaamalla saan sen aina kuntoon, mutta sitten kun yritän tehdä tempauksia kyykyn kautta niin homma uusiutuu. Varmaan varon olkapäätä liikaa temmatessa ja se on jotenkin väärässä asennossa… ärsyttävää, mutta onneksi joten kuten hallinnassa. Nyt on jo ihan ok, mut vastapainoksi taitaa olla molemmat hauikset ja/tai forkut semitulehtuneet..

  5. Elina kirjoitti:

    Uusia ennätyksiä ei ole viime aikoina tullut, mutta pienin askelin olen kehittynyt mm. maastavedossa sekä leuanvedossa. Ensi vuoden tavoitteinani onkin 100 kilon mave sekä leuanvedot ilman kumpparia. 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Nuo pienet askeleet onkin niitä tärkeimpiä asioita ja ne unohtuu aivan liian usein. Pitäisi itsekin muistaa useammin miettiä muitakin kuin kilomääriä. Kehittyä voi niin monella tavalla 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *