Hae
Palasia Arjestani

Jalat niin kipeet ettei pöntölle taivu

Processed with VSCO with a6 preset

Ympäri mennään ja yhteen tullaan. Ollaan sitten miehen kanssa taas samalla salilla treenaamassa, ihan niin kuin vanhoina hyvinä aikoina! Ei vaan, kyllä nyt on ihan yhtä hyvät ajat ellei jopa paremmat, koska onhan tässä välissä perheemme kasvanut yhdellä pienellä tytön tylleröisellä. Kyllähän tämä samalla salilla jumppailu jonkin verran helpottaa arkea, koska tytön voi ottaa myös mukaan salilla. Powerfitillä on todella hyvä lapsiparkki, jonne eilenkin otettiin oma elokuva mukaan. Tyttö viihtyy varsin hyvin leluilla leikkien ja elokuvaa katsellen. Tasaisin väliajoin sieltä tosin kuluu ”Äitiiiiiiiiiiiii!!!” Onneksi kukaan ei ole vielä tästä huutelusta kovin pahasti häiriintynyt. Salikansa kulkee niin aktiivisesti kuulokkeet korvillaan, että tuskin ne mitään musiikin läpi kuuleekaan.

Processed with VSCO with a6 preset

Nyt sitten aloittelin mainitsemani hermotusjakson ja olihan se taas ihan kamalaa! Varsinkin jalkoihin pakkautuu pitkissä sarjoissa niin paljon verta, että jalkojen tilalla oli kävellessä tönkkösuolatut muikut. Tein treenin alkuun mun kuntoutuslikkkeet ja sen jälkeen aloittelin varsinaisen jalkatreenin. Alkuun koukistuksia maaten useampi setti ja tuntumaa hakien. Voimaliikkeenä etukyykky 3 x 5, vikassa sarjassa 52,5kg. Ensimmäisessä ja toisessa sarjassa olikin vahingossa viisi kiloa liikaa, mutta mitä pienistä kun ihan hyvin jaksoin. Loppuun vielä pitkät ja kiduttavat setit prässiä ja heilurihakkia, joka oli mulle ihan uusi tuttavuus.

Processed with VSCO with a6 preset

Mun suurin pelko ei suinkaan ole se, että kovalla treenillä lihakset kasvaa liian suuriksi (niin kuin osalla naisista) vaan se, että jäykistyn samanlaiseksi pökkelöksi kuin mitä olin ennen crossfittiä. Yritän pitää liikkuvuustreenit tiiviisti osana muuta treeniä ja tehdä myös räjähtävyystreenejä mm. boksihyppyjen muodossa. On paljon hienoja asioita, joita crossfit on mulle opettanut enkä todellakaan aio heittää niitä oppeja menemään! Nyt täytyy vaan itse keksiä kaikki mobbaus- ja liikkuvuustreenit, koska ei ole coach-Jesseä niitä laatimassa.

Processed with VSCO with a6 preset

Hmm…mieleeni tuli juuri, että pitäisköhän ottaa nyt jotkut ”kehityskuvat” joihin voin verrata vaikka muutaman kuukauden tai puolen vuoden päästä sen hetkistä kondista. On aina mukavaa, jos kehitystä tapahtuu edes jollain saralla. Itselläni päätavoitteet ovat voiman lisäyksessä, mutta kiva jos muskeliakin tulee siinä sivussa! Tänään on ainakin jalat olleet aivan järjettömän kipeät, joten treeni meni edes jonnekin perille…

Mitä tavoitteita teillä on treenaamisessa?

6 kommenttia

  1. Piia kirjoitti:

    Meillähän menee nää harrastukset just päinvastoin 😃 Minä aloitin juuri kuukausi sitten crossfitin pelkän salitreenin tilalla ja nyt olen ehtinyt muutaman wod:in vääntämään. Crossfitissa minulla tavoitteena on juuri aerobisen kunnon kohottaminen ja liikkuvuuden parantaminen. Olen pelkällä puntin vääntämisellä saanut itseni sellaiseen jumiin, että rautakankikin on taipuisampi. Osittain tietysti täysin omaa laiskuuttani olen jättänyt venyttelyt liian vähälle ja tulos on joka kohdasta oireileva kroppa. Saa nähdä miten paikat kestää crossfitissä, mutta nyt panostan kehonhuoltoon huomattavasti enemmän. Huomenna eka mobbaus-tunti 😀 tänään kuitenkin kyykkäämään vielä. Mukavia ja antoisia treenejä sinulle! Sekä aurinkoista kevättä!

    • Jonna kirjoitti:

      Mua pelottaa kaikista eniten, että aerobinen kunto romahtaa nyt ja minusta tulee taas rautakanki. Toisaalta crossfit on antanut todella hyvät eväät liikkuvuustreeniin, ne pitää vain suorittaa 😀

      Toivottavasti tykkäät crossfitistä!

  2. Sanna kirjoitti:

    Tavoite nostaa airobista kuntoa, muokata kehoa sporttisemmaksi.. Voima ja lihan keruu jakso puntilla takana kerätty lihasta ja läsääkin, nyt toivon mukaan muutetaan massa mukavampaan muotoon.. Selässä pullistumaa ja nivelet yliliikkuvat niin tehdään tukea vahvemmaksi… Punttia joogaa ja crossfit tyyppisiä sykkeen nostoja..

    • Jonna kirjoitti:

      Joogaa pitäisi munkin lisätä ohjelmaan. Tänään voi kyhäillä jotain vähän erilaista. Mulla toi olkapää ja oikeastaan koko vasen käsi estää täysipainoisen treenaamisen tällä hetkellä. Jospa siitä vielä toimivan sais 🙂

  3. Maare kirjoitti:

    Ikuinen tavoite: kunhan olisin vaan mahdollisimman iso! Lihaksikas siis. 😀 Ota ihmeessä kehityskuvat, itsekin oon kehitystä seuraillut sen kautta ja vaikka paino ei olekaan tullut kuin hitaasti alas muutaman kilon puolessa vuodessa niin oli hienoa nähdä että selkään oli oikeasti tarttunut lihasta. 🙂 Olkapäät ja jalat nyt kehityksen alla erityisesti! Mutta sen oon kyllä itsekin huomannut että harrastaessani kamppailulajeja olin paljon paremmassa kestävyyskunnossa sekä liikkuvus oli parempi! Nyt oon juurikin se kuvaamasi pökkelö.. Tsemppiä treeneihin, vaihtelu tekee varmasti hyvää! 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Muskeliahan tässä pitää alkaa keräilemään. Aina pitää olla joku tavoite 😉 Mut liikkuvuudesta en luovu!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *