Hae
Palasia Arjestani

Kaikkea sitä oppii itsestään

Musta on hauska huomata itsessäni aina uusia puolia. Jotenkin sitä fakkiutuu aina tiettyihin toimintatapoihin ja olettaa toimivansa aina samalla tavalla. Kunnes tajuaakin, että hei, teenkin asiat nyt eri tavalla kuin ennen ja ajattelen myös eri lailla. Pystyn ja haluan tehdä asioita, joita vastaan olin tai en halunnut niihin panostaa. Okei, olipa vähän hämärästi ilmaistu mutta eniveis, ehkä saitte jostain jotain kiinni? 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Meillä alkoi taas normitreenit vähän erilaisialla systeemeillä. Panostetaan enemmän painonnostoon ja kyykätään hieman pidempiä sarjoja. Mulla on ollut toi peukalo taas lauantaista asti ihan sökönä. Sain kyykyt tehtyä ihan hyvin, mutta wodissa olis ollut rinnallevetoja sekä wallballeja enkä pystynyt tekemään kumpiakaan. Mä tein niiden sijasta sit takakyykkyä ja kahvakuulaheilautuksia. Onneksi on osaava valmentaja, joka keksii tällaisella vaivaiselle korvaavan treenin. Melkein hävettää mennä jatkuvasti sanomaan etten pysty tekemään sitä ja tätä, mutta minkäs teen. Millon on olkapää paskana ja millon tämä sormi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tämmöstä meillä :D

Tämmöstä meillä 😀

Mä oon vähän semmonen all or nothing tyyppi ja oon ennen jättänyt vaivaisena wodin tekemättä kokonaan. Kerta en pystynyt tekemään sitä mikä on taululle kirjoitettu niin en halunnut tehdä mitään muutakaan. Nyt on jotain tapahtunut ajattelumallissa, koska halusin tehdä mulle laaditun treenin ihan satalasissa! Mulla oli hemmetin hyvä fiilis treenin jälkeen ja olin todella ylpeä itsestäni. Ei se mun kehitystä hidasta jos en jotain treeniä pysty tekemään niin kuin muut, aina voi tehdä jotain muuta 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aikasemmin ajattelin myös etten jaksa aamuisin tehdä mitään muuta kuin syödä aamupalan ja pakolliset aamutoimet. Nyt olen ottanut lihashuollon osaksi jokaista aamua. Aikaa mobbailuun mulla on joka aamu 10-15 minuuttia. Aikasemmin ajattelin etten tee ollenkaan, koska aikaa ei olen tuon enempää. Nyt oon tajunnut, että tuossa ajassahan voi tehdä vaikka mitä! Mietin edellisenä iltana valmiiksi mitä teen ja mihin osa-alueeseen panostan. Tänä aamuna ohjelmassa oli nilkkojen mobbaus. Toissa aamuna möyrin pallolla yläselkää ja niskaa auki. Suosittelen lämpimästi! Alkaa päiväkin mukammin kun veri kiertää kunnolla 🙂

No tämmösiä oivalluksia tällä suunnalla. Muscle uppien treenaaminen on näemmä aloitettu. Erittäin alkutekijöissään on vielä tuo homma kuten videosta näkyy 😀

7 kommenttia

  1. Jonneli kirjoitti:

    Totta että nuo muutokset omassa ajattelussa ja toiminnassa usein tulevat vaivvihkaa. Mukavaa että välillä huomaa jonkin muuttuneen.:)) Tuo muscle up on varmasti haastava liike, tsemppiä harjoitteluun, siitähän se lähtee! Itsellänikin on liian usein kaikki tai ei mitään-ajattelu, ja esim. juuri venyttelyjen ja mobbailun suhteenkin tuo ajatustapa. Mutta tosiaan, kyllähän se nyt kannattaa mieluummin mobbailla vaikka 10 min päivässä kuin ei ollenkaan!!! Menenpä tästä itsekin mobbailemaan, edes hetkeksi.:)

    Tykkäätkö noista Adidaksen painonnostokengistä, ja yleensäkin olisikohan kannattavaa hankkia painonnostokengät? Mielessä on nimittäin ollut sellaiset hankkia, ehkä itselle sydelahjaksi tässä keväällä.:)

    • Jonna kirjoitti:

      Muscle upissa on miljoona liikkuvaa osaa ja varsinkin lanion käyttö olis tärkeää ja sitähän mä en hallitse 🙁 Nooh, harjoitellaan! Mä tykkään todella paljon noista Adduista, suosittelen kyllä lämpimästi kyykkyihin ja painonnostoliikkeisiin. Nikellä on kuulemma myös todella hyviä kenkiä, samoin Reebokilla. Kannattaa käydä testaamassa kaupoissa mikä tuntuu omaan jalkaan parhaalta 🙂

  2. Karoliina kirjoitti:

    Ai että mua edelleen ärsyttää toi, että sä sanot WOD kun pitäs sanoa METCON 🙂 WOD yhä edelleen on KOKO PÄIVÄN TREENI, voimat ja metcon yhdessä. Ja metcon on se hikijumppa.

    Mutta joo, musta toi MU on kyllä ihan hyvän näkönen raakile. Rytmi on hyvä ja sen verran mitä mä tajuan siitä, niin toi kippikin nousee hyvin lantio edellä ylös. Sulla on niin vahva selkä ja hartiaosasto (leuanvedot ja muut kun näyttää olevan sulle niin helppoja), että varmaan aika nopeasti saat sen sieltä repästyä kyllä. Ei se nimittäin mitenkään kauheen kaukana näytä olevan. Sun pitää nyt kuvata koko ajan, siltä varalta et se sit joku kerta napsahtaakin kohalleen 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Haha, saat muuten ärsyyntyä jatkossakin koska meillä ilmoitetaan erikseen voima sekä wod, joka nimenomaan sisältää metconin. Tietääkseni näin on monella muullakin salilla 🙂

      Musta ajatuksena ring MU on paljon helpompi kuin bar Mu ja saankin lantiota käytettyä paremmin renkaiden kanssa. Vielähän tuo työtä vaatii isosti, mutta sit kun hoksaan missä kohti lantio pitää pamauttaa kunnolla ylös niin uskon ekan MU:n olevan jo lähellä. Bar MU onkin sit ihan eri asia..

  3. Karoliina kirjoitti:

    Heh, se sanotaan teillä ja monessa muussa paikassa väärin. T: Level 1 Trainer-sertifioitu….

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Niin totta kai, koska ei ole muita oikeita tapoja kuin Karoliinan ja Herttoniemen? Väitätkö ettei samaisen kurssin käyneitä ole meilläkin? Musta on vähän outoa, että meillä päivän treeni ilmoitettais jotenkin väärin, koska ei todellakaan olla ainoa sali jossa noin tehdään. Ja ihan saman kurssin käyneitä on meilläkin boksi puolillaan…

  4. Karoliina kirjoitti:

    Lajissa on oma terminologiansa, joka on näin:

    WOD = workout of the day

    – joka sisältää yleensä harjoitteet seuraavasti

    1) lämmittely / warm-up (WU)
    2 ) Strength tai Skill päivästä riippuen
    3) METCON (metabolic conditioning)

    Nuo yhdessä on PÄIVÄN TREENI eli WORKOUT OF THE DAY.

    Ei ole Karoliinan, eikä Herttoniemen ”tapa”, vaan lajin terminologia, jota osa käyttää väärin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.