Palasia Arjestani

Niin se Kuopio.

Heitettiin lomareissulla pieni Suomi-turnee. Ensin Helsingistä mökille Orivedelle, mökiltä Jyväskylään kylpylään, sieltä siskon luokse Karttulaan, Karttulasta Kuopioon, Kuopiosta takasin mökille ja sieltä Helsinkiin. Kylpyläreissun Jyväskylään löydät täältä ja siskon luona vierailun täältä.

Kuopion reissusta päällimäisenä mielessä on shoppailu, ravintoloissa syönti ja naprapaatilla käynti. Niin ja kavereiden treffaaminen tietysti <3 Monta suunniteltua asiaa jäi tekemättä, koska aikaa visiitille oli vain yksi päivä. Olisin niin kovasti halunnut käydä satamassa kävelemässä, ajella meidän entisissä kotomaisemissa ja syödä muikkuravintola Sampossa. Ehkä siellä sisävesiristeilylläkin olisi kiva ollut käydä nyt kun nuoruuden kauhukuvat risteilyistä alkaa haaleta…

Kuopio torget.

20130627_094520

Siskon luota päräytettiin suoraan Kuopion uuteen ja hienoon ostoskeksukseen Ikanoon, jonka yhteyteen on nerokkaasti liitetty myös Ikea. Jokaisen miehen unelmapaikka! Ikanossa shopattiin aika reilulla kädellä vaatteita mm. New Yorkerista, Stadiumista sekä Hennesiltä. Tigerissä käytiin hiplaamassa pikkutilpehööriä ja Budget Sportissa kahvakuulia.

Stadiumista löysin uudet treenipöksyt hintaan 7,50e! Halapaa ku makkara.

20130626_121258Ikanossa mulla tietysti loppu puhelimesta akku (amatööri…) ja olisin kovasti halunnut ottaa teille kuvia ostoskeskuksesta sekä Daddy´s Dinerista, jossa käytiin syömässä. DD oli aivan upeasti fiftarityyliin sisustettu ruokapaikka, josta pystyi tilaamaan jenkkityylistä safkaa sekä myös italialaista ruokaa. Mies ja mimmi söi pastaa ja mä tilasin sandwichin, jossa oli jotain lihaa ja vuohenjuustoa. Pikku miinuksena pasta-annosten koko. Lasten annos oli melkein saman kokoinen kuin aikuisten, tosin puolet halvempi. Fiksumpi tilaa siis aina pastaa lasten listalta.

Kolmen aikoihin ajeltiin autolla Kuopion keskustaan ja vietiin kamat Atlas-hotelliin jossa meillä oli huone varattuna. Yövyttiin samassa hotellissa myös viime syyskuun Kuopion reissulla. Mitäpä sitä hyvää vaihtamaan? Isona plussana hotellin sijainti ja erittäin mainio aamiaisbuffet. Meillä oli tästäkin hotellista varattuna Superior-huone eli tilaa oli vähän reilummin kun standardihuoneissa.

20130626_180332

20130626_180323

20130626_180339

Baarikaapin tarkastus käynnissä.

20130626_180638

20130626_18053620130626_18052720130626_18042320130626_180502_120130626_180431

Näkymä ikkunasta.

No eihän se ihan menny niinku Strömsössä tällä kertaa. Päästiin huoneeseen ja se vaikutti kovin… keskeneräiseltä. Telkkarista roikku johto seinää pitkin, tytön sänky oli kasattu vain puolittain, vedenkeittimestä puuttui itse päähenkilö eli vedenkeitin ja ihan sellainen pikku juttu eli valot ei toimineet ollenkaan. Käy siinä vessassa sit pimeässä ja toivo, että pyyhit ees sinne päin… Respassa oli vain yksi nainen ja saatiin vasta muutaman tunnin päästä uusi huone. Onneks meillä oli muita suunnitelmia välissä, joten huoneen odottelu ei harmittanut niin paljon.

Paita: New Yorker, housut: Gina tricot.

Paita: New Yorker, leggarit: Stockmann.

Vaatteet: Gina tricot.

20130626_191737-1Isäntä lähti meidän entiselle kotisalille, Gym99:lle treenaamaan, ja mä kävin treffaamassa mun asiakasta torilla. Pikaiseen pyörähdin minäkin Gymmillä katsomassa onko paikat kunnossa ja lähdin nopeasti hotellia kohti, kun tyttö alkoi osoittaa kyllästymisen merkkejä. Ooteltiin bussia ja ohi kävelikin mun entinen luokkakaveri, joka houkutteli mut matkaansa Body Actionille. Tiedättekös kenet siellä tapasin?

Jutan kanssa juteltiin tovi enkä yhtään ihmettele miksi hänellä on niin paljon valmennettavia ja miksi ihmiset häntä kehuvat. Jutta oli todella lämmin ja mukava ihminen! Taisipa tytöille irrota muutamat hyvät treenivinkitkin 😉 Mun mukaan tarttui Body Actionilta parit Tapoutin paidat ja melkein ostin Fastin uutta mustikka-valkusuklaa puddingia, mut vaan melkein. Nyt kyllä harmittaa etten ostanut! Luokkakaveri jäi vielä miettimään palkkarin ostoa ja mä kipaisin torin kautta takaisin hotellille kokeilemaan josko saisin jälkikasvuni unille ennen syömään lähtöä. Ei ihan onnistunut.

Torilta pientä välipalaa nälkäisille.

Syömään mentiin perinteisesti Amarilloon ja seuraksi saatiin yksi mun parhaimmista kavereista ja meidän tytön kummi. Ihanaa oli nähdä pitkän ajan jälkeen ja käydä kuulumisia läpi. Tiedättekös mistä tunnistaa hyvän ystävän? Siitä, että pystytte jatkamaan juttua siitä mihin olitte viimeksi jääneet ja tuntuu ettei mitään taukoa ole välissä ollutkaan! Juttu lensi ja nauru raikasi meidän pöydässä 🙂 Voi kun tällaisia päiviä olisi useammin!

Mies tilasi XXL-burgerin ja mä pork sandwichin.

20130626_200938Tällä reissulla tuli muuten raflaruokien mitta aika täyteen. Vaikka on tosi mukavaa välillä käydä ravintolassa syömässä ja aika ajoin haaveilen pääseväni testailemaan useamminkin Helsingin rafloja niin mikään ei voita kunnon kotiruokaa! Vaikken mikään niuho ruuan suhteen olekaan niin musta on ihan kiva tietää tarkalleen mitä mun annos sisältää.

Päästiin suht hyvissä ajoin nukkumaan ja mimmikin sammu kun saunalyhty heti kun pääsi sänkyyn. Lähtöaamulle mä olinkin varannut ajan naprapaatille. Jokaisella Kuopion reissulla käyn Tolvasen Arton käsittelyssä (toimipaikka Lääkäriasema Cantissa!). Artolla oon käynyt vaikka kuinka kauan enkä kenenkään muun käsittelyyn enää mielelläni menekään. Voin kyllä suositella lämpimästi 🙂 Vuosien aikana olen käynyt jos jonkinlaisissa käsittelyissä ton selän takia ja Arto on kyllä ollut kaikista paras. Viime käynnistä olikin aikaa jo 9kk ja sain kovasti kehuja kehityksestä. Lihasta oli Arton mukaan tullut kivasti ympäri kroppaa, mut yläselkä, forkut ja jalat kokonaisuudessaan oli keränneet lihasmassaa eniten. Ei ihme, että selkäkin on nyt ollut pitkään täysin kivuton, kun ranka on saanut lisää tukea 🙂

Tässäpä tämä meidän pieni Finland-turnee nyt olikin. Tarkoitus oli alunperin lähteä jonnekin Euroopan matkalle, mutta Eurooppahan nämäkin kaupungit olivat 😀 Kyllä pieni matkailu piristää aina, tapahtui se sitten vaikka pelkästään koto-Suomessa!

1. Noora kirjoitti:

Ah, kuopio <3

• Jonna kirjoitti:

Se on kyllä kiva kaupunki 🙂 en kyllä välttämättä enn sinne asumaan muuttais mut käyn siellä kyllä mielelläni!