Hae
Palasia Arjestani

Kukkupöö!

Vähän repesin tänään salilla. Yks podari-setä tuli kysymään, et onko toi edellisen postauksen paljas pyllyinen lumia luova kaveri minä? 😀 Toltako mä näytän? Perkele, nyt on alettava reenaamaan ihan tosissaan… Buahahaa!

Latasin eilen vaikka kuinka paljon hyvää musiikkia salisoittimelle. Matkalla kehuskelin isännälle miten hyvä nyt on reenata uuden musan tahtiin. Treeni kulkis varmasti entistäkin paremmin. Mites sit kävikään? Soitin jäi kotiin, kamera myös. Siinä ne oli kenkätelineen päällä kukkaron vieressä valmiina lähtöön. Kukkaro kyllä löyty salilla laukusta, kaikki muu odotti kotona edelleen siinä helevatan kenkätelineen päällä. Sitä ollaan ihan ajatuksen kanssa taas pakattu salikassia..

Aattelin, et reenistä tulee ihan paska, koska olen tottunut treenaamaan oman musan kanssa. Loppujen lopuks treenistä tule tosi huippu ja intervallinkin väänsin vielä reenin päälle. Ihan radion voimalla. Oikeestaan oli aika mukavaa reenata välillä ilman korvissa pauhaavaa musiikkia. Tuli ainakin pidettyä palautusajoista kiinni. Normaalisti saatan jäädä kuuntelemaan jotain hyvää biisiä soittimesta ja unohan kellon kokonaan. Ja sit reeni venyy ja venyy…

Tänään vaihtu taas reenisysteemit vähän erilaisiks. Toistot edelleen 6-8, mutta pudotussarjojen tilalla rest-pauseja. Palautukset pari minsaa.

1. Leuat leveä mo
7+2*2,5kg On se vaan raskasta vetää leveellä. Oliskonkohan lihonu? 😉
9, 7*BW

2. Kulmasoutu vinopenkillä maaten p.smithissä
8+3, 7, 6*45kg
Loistava liike! Oikein kun vielä rutistaa pitkään yläasennossa niin jopa tuntuu!

3. Ylätalja kapealla
8+3, 7, 7*50kg

4. Alatalja käppyrätangolla
8+4, 7, 7*60kg
Enpäs olekaan pitkään aikaan tehnyt tolla tangolla. Se on vähän niinku semmoset käyrät pyöränsarvet. Tuolla tangolla saa lavat vedettyä paljon paremmin yhteen kuin tavallisella kapealla kahvalla. Oikein hjuva, vois tehdä useamminkin!

Ja reenin päälle vielä se 25 minsan intervalli. Olinpas reipas.

Kun en saanu tällä kertaa reenikuvia niin otin sit ruokakuvia. Alkuun se mun eilinen naminami munakas kera pekonin.


Tänään ruokalistalla itse tehtyjä jauhelihapiffejä. Niiden tekoon tarvitsen paistijauhelihaa (meillä 800g), juustokeittoainekset, kermaviilin, yhden kananmunan ja kasan mausteita: jauhelihamaustetta, suolaa, chilijauhetta, cayennepippuria ja lisäksi chilivalkosipulikastiketta ja worchesterkastiketta. Olis pitäny olla myös sipulia ja valkosipulia, mut ei ollu..


Kaikki ainekset vaan kulhoon ja veivataan sekaisin. Muistathan ensin kaivaa nenää ja rapsuttaa hikistä persvakoa. Käsiä ei missään nimessä saa pestä. Tuo mukavan lisäaromin piffeihin 😀

Tee taikinasta noin 100g kokoisia pihvejä. Tai pienempiä/isompia jos haluat. Myös tässä välissä kannatta kaivaa nenää.

Paista piffejä uunissa noin 200 asteessa puolisen tuntia.

Ja eikun ääntä kohti! Omnom.

Jälkkärinä erittäin helppo muttei suinkaan huono rahka, kuningatarrahka. Tarvitsen vaniljarahkaa (rasvaa 7%) sekä kuningatarpilttiä.

Tässä vaiheessa löysin meidän kamerasta napin, jota painamalla saa huomattavasti tarkempia kuvia kuin ennen! Joka päivä sitä oppii jotain uutta. Ehkä tästä lähtien kuvalaatukin paranee ees vähän..

No niin, kaikki kaksi ainesta sekaisin kippoon ja vähäks aikaa jääkaappiin maustumaan. Nautitaan hyvällä ruokahalulla ja omalla tunnolla kera Huippumallin.


Nyt vaaka-asentoon peiton alle. Huomenna taas aikanen herätys. Salilla tisukoita ja hauvista.

2 kommenttia

  1. marziina kirjoitti:

    NO, mutta kukas se siellä olikaan tänään ProBodyssä?!

  2. Jonna1983 kirjoitti:

    No viddu, joko se ilmesty? Pitänee lähtee ostoksille. Oliko ihan paska juttu?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.