Hae
Palasia Arjestani

MaanantaiHumpat ja mitat.

Mahtavaa maanantai-iltaa arvon leidit (ja herrat jos niitä linjoilta löytyy). Nyt on kuulkaas siitä erikoinen maanantai ettei ole yhtään ottanut päähän koko päivänä! Normaalisti maanantait ei oo mun juttu ollenkaan, mut viime viikkoina nääkin on olleet ihan mukiin meneviä 🙂 Aamulla töräytettiin mimmin kanssa pihalle kävelylle ja siitä suoraan uimahommiin. Päiväuniaikaan tämä mamma pisti taas kotijumpaksi!
Pari tuntia ennen lounasta nassuun niin on energiaa!

Mysliä, raejuustoa, pähkinöitä ja mehukeittoa. Kaverina sämpylä.

Oon ihan koukuttunut lovingfit:in sivuihin ja sieltä löysin tämän päiväisen jumpankin. Hyvä jumppa olikin! Pääasiassa vain alakertaa kuritettiiin, mutta yhdet liikkeet sai vatsat ja alaselkäkin. Jos tahdot tehdä saman jumpan (kukapa ei!?) niin löydät sen täältä.

Liike 1: Mini squat to back lunge (yksi askelkyykky taakse päin on yksi toisto), 20 toistoa.

Alkuasento.
Tuodaan toinen jalka toisen viereen.

Josta se viedään taakse askelkyykkyyn.

Takaisin alkuasentoon, pieneen kyykkyyn.

Ja askelkyykky toisella jalalla taakse.
Liike 2: Mini squat and side to side leg lifts ( yksi jalannosto sivulle on yksi toisto), 20 toistoa.

Aloitusasento pienessä kyykyssä.

Jalannosto toiselle sivulle, puristus pakaralla.

Pieneen kyykkyyn.

Ja nosto toiselle sivulle, keskivartalo tiukkana.
 Liike 3: Sliding 2 way lunge right leg (molemmat kyykyt yhteensä on yksi toisto), 12 toistoa.

Laita jalan alle esim. käsipyyhe.

Sivukyykkyyn.

Purista jalka takaisin keskelle.

Askelkyykky taakse, samalla käsien levitys sivuille. Hitaasti ja hallitusti!
 Liike 4: sama kuin äskeinen, mutta toisella jalalla, 12 toistoa.

Liike 5: One leg jump lunge, 12 toistoa.

Alkuasento askelkyykyssä.

Ponnistus ja hyppy ylös, kädet etu viistoon. Tässä voi käyttää myös painoa, esim. kahvakuulaa. Mä en uskaltanut, koska halusin ensin harjoitella tekniikkaa kuntoon. Ensi kerralla sit:)
 Liike 6: sama kuin äskeinen, mutta toisella jalalla, 12 toistoa.

Liike 7: Core slides, 12 toistoa.

Lankkuasento, käsipyyhkeet molempien jalkaterien alla.

Viedään jalat erilleen toisistaan.

Takaisin yhteen.

Alavatsoilla vedetään jalat vatsan alle. Tässä oli yksi toisto!
 Liike 8: Squat pulses, 30 toistoa.

Alussa kyykkyasennossa, sandbag sylissä. 
Siitä pientä staattista kyykkynykytystä, polttaa!!!
 Liike 9: Lock & Lift, 20 toistoa.

Kädet selän taakse, ota sormista kiinni. Niska suorana, varpaat takaseinää kohti.

Nosto, pysäytys ja puristus alaselällä ja pakaroilla.

 Tein treeniä kaksi kierrosta, josta ensimmäisen videon mukaan tekniikkaa harjoitellen ja toisen ilman videota. Lovingfitin videoissa on kaikki liikkeet neuvottu todelle hyvin ja tarkkaan ja aloittelijoille on omat versionsa. Askelkyykkyhypyissä olis voinut käyttää jotakin painoja, mutta en kyllä uskaltanut vielä. Kyykyissä käytin jo erittäin loistavaa ja tutuksi tullutta sandbagia. Kohta vois bagiin lisätä painoa!

Oli ihan pakko 😀

Isäntä paisteli eilen 1,5kg meille karjalanpaistia ja sitä pääsin maistelemaan treenin päälle. Ei ollunna pahhoo!

Kukkakaalin kera vetelin paistit.

Hei, nyt niitä mittoja mitä oon lupaillut jo jonkin aikaa! Mitat on otettu maaliskuun lopussa, en muista tarkkaa päivämäärää, mut ihan loppupuolella kuuta kuitenkin.

Vatsan kapein kohta (vähän navan yläpuolelta): 71 cm
Napa: 76 cm
Lantio: 81 cm
Rinta: 95 cm
Reidet: 51,5 cm
Hauis: oikea 34 cm, vasen 33 cm
Pohkeet: 35 cm

Täytyy yrittää jostakin kaivella mun vanhoja mittoja. Niitä oon silloin tällöin muistanut laittaa ylös, mut laittanut ilmeisesti aika varmaan talteen 🙂 Ainakin hauikset on kasvaneet! Paino tänä aamuna 63,5kg eli en ole vielä onnistunut syömään itseäni pulleaksi 😀

Mites teillä on viikko pyörähtänyt käyntiin?

11 kommenttia

  1. Kerttu kirjoitti:

    Jihaa Jonna, sielähä on menua ja meinikiä ollu!! Hyväle näyttää!! Tsemppistä!! <3

  2. Laura kirjoitti:

    Eiiih, mää missasin ton arvonnan, kyynel :(Siis mää niin ihailen, kun jaksat kotijumppailla! Miks mää en jaksa? Koska olen laiska!

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Höh 🙁 no ens kerralla sit!Eihän siinä ole mitään muuta vaikeeta kuin aloittaminen 😀 Kyllä mäkin joudun motivaatiota sillon tällön hakemaan netistä ja blogeista ennen kuin saan inspiksen jumppaan. Se vaan tarttee alkaa tekemään! 🙂

  3. Piitu La kirjoitti:

    Mä vastasin sun kysymyksiin oman blogini puolella, joten käypäs vilkaisemassa!Minäkin yritän nyt aktivoitua tästä koneelta kokeilemaan uusia kuminauhoja jalkojen treenaamiseen/kuntouttamiseen 🙂

  4. Joan kirjoitti:

    Täytyykin tsekata tuo sivusto! 🙂 Edelleen vaan on mielessä se kun toinen takareisi revähti burpees liikkeessä… jotenki oon niin kaavoihin kangistunut että ”tarviin” jotain crosstraineria tai soutulaitetta lämmittelyyn, joita ei kotona ole 🙂 Ihana kun tulee kesä vaikka vähän takatalvee onkin nyt päällä! Funtsin meinaan tossa, että nyt kun on treenattu koko talvi voimaa, niin sitten alkaakin räjähtävyystreenit! Kun maa vähän kuivahtaa ja ympäristö siistiytyy niin ois tarkotus mennä treenaan tonne yhteen mäkeen sellasia pikajuoksija-treenejä, joista oli juttu viime syksynä Fit-lehdessä. Että saa sellasen kunnon 100m juoksijan pepun 😀 hehs! Niihin kuulu sellasta, että pitää pitää käsiä maassa ym ja oon nii hienohelma etten jaksa mennä ruopiin tonne mutaan 😀 Kesällä ehtii sitten! 🙂 Sit kun sulaa vähän vielä (tuo takatalvi meinaan) niin ois tarkotus mennä juokseen yksiä Suomen (?) pisimpiä rappusia tonne Pyynikille. Tekis varmaan sekin hyvää jaloille ja pepulle 🙂 Vähän erilaista treeniä!Niin ja mitä vielä, tuosta auringosta saa ihan älyttömästi voimaa! 😀 Tän viikon sunnuntaina ollaan näillä näkymin menossa testaan crossfittiä. En tiiä onko tyhmä idea kun jos siihen sattuu vaikka ihastuun niin sitten pitäs keksiä jostain yli 100e/kk sen maksuihin… kun ois tossa ihan toi ilmanen salikin ja jumpat, nii tuntuu hullulta tommonen hinta.. Mutta jos nyt kävis kuitenkin testaan niin tietäs mistä puhutaan 🙂 Ei musta oo kuitenkaan ikinä kiipeen köyttä, seisoon käsilläni tai tekeen mitää voltteja kun ne nyt vaatii vähän muutakin kun kuntoo. Mä en vieläkään uskalla enkä osaa tehdä edes kuperkeikkoja 😀 ja pienenä en uskaltanu kiivetä aidan yli… 😀 Että semmone hurjapää! Mutta ei siä tietenkää alottelijoilta mitää hullua vaaditakkaan :)Mut jep nyt noi lumet ja kurat veks ja uusia lajeja kehiin!! 🙂

    • Jonna1983 kirjoitti:

      Tuolla lovingfitin sivuilla on hyvä lämmittelyvideokin 🙂 Mä en koskaan ihmeemmin lämmittele mitä nyt vähän käsiä pyörittelen ja jalkoja heiluttelen.Mä oon kans aina kesäsin vetänyt juoksutreenejä ylämäkeen. Ne on tehokkaita! Pitää varmaan ottaa taas ohjelmistoon kunhan lumet lähtee. Ei tuolla kaduilla paljon viiti juoksennella… Kuopiossa asuessa kävin juoksemassa Puijon rappusia. Ne on muuten pitkät rappuset :DCrossfit on muuten hemmetin tehokasta. Kannattaa tosiaan miettiä siihen satsaamista jos yhtään vaan innostut!

  5. Anonymous kirjoitti:

    Moi,Ihana blogi sulla! Sopivasti monenlaista asiaa sekaisin ja pirtsakasti kirjoitettuna, kiva lukea. Tuli noista mitoista mieleen että miten pitkä olet?

  6. Piitu La kirjoitti:

    Polvi on parantunut ihan kohtalaisesti ja kävely onnistuu jo melkein normaalisti, ainakin välillä. Iltaa kohti ilmeisesti polven sisään tulee turvotusta ja kävely on jäykempää, vaikka luulis toisinpäin, että aamulla yön jälkeen olis liikkumaton jalka jäykkä, mutta eipäs olekaan. Pitäs vieläkin välillä muistaa nostaa jalka ylös jä ottaa jäpussi päälle. Ei oo kyllä mulla ihan äsken ollu selkä näin hyvin treenatun tuntunen, kun eilisen selkätreenin jäljiltä 🙂 aina se ryökäle on jumissa, muttta se on sillon ihan eri tuntunen, nyt on lihakset ihan erilailla kipeet, mutta tietääpähän treenin menneen oikeaan osoitteeseen. Voitaisko vaikka Facen inboxin kautta vaihtaa puhelinnumeroita, niin vois sitten vaikka viestitellä viikonlopusta?-Piia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.