Hae
Palasia Arjestani

Niskasta kiinni ja menoks

No nyt täällä on päästy taas treenin makuun kiinni! Kiitos teille kaikille, jotka kommentoitte postaukseen Liikettä läski! ja jaoitte hyviä vinkkejänne. Joskus totuus täytyy vaan kuulla toisten suusta, vaikka sen itsekin tietäisi ja mun kohdalla kävi just näin. Lakkasin miettimästä, että vedän treenin sitten kun.. Sen sijaan heitin vaan kamat niskaan heti kun siihen tuli mahdollisuus ja nyt on tehtynä jo kolme peräkkäistä treeniä: kaksi Origymillä ja yksi mökkimaisemissa. Jos liikutte Orivedellä päin niin voin suositella Origymiä erittäin lämpimästä. Todella hyvä sali ja monipuoliset laittaat. Tällainen crossfittaajan alkukin saa siellä hyvin tehtyä treenit sillä salilta löytyy kyykkyräkit, leuanvetotangot, boksit ja renkaat!

OLYMPUS DIGITAL CAMERATorstaina mentiin miehen kanssa salille kun muu porukka kävi kaupassa ja vapputorilla pallo-ostoksilla. Minä kyykkäsin alkuun ja ihmettelin kun kyykyt tuntuivat niin kevyiltä! Ollaan jo jonkin aikaa tehty kyykyt 5×5 systeemillä ja kuormat nousevat joka viikko. Tuntuu toimivan ainakin mun kohdalla. Treenin loppuun tein vielä 10 minuutin amrapin: 5 x pullup + 10 x boksihyppy + 15 x kahvakuulaheilautus. Kierroksia viisi täyttä ja muutamat boksit päälle. Hiki virtas ja sykkeetkin nousi kohtuullisen hyvin.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Toppi: Nike // Treenileggarit: Adidas // Kengät: Reebok

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAKyykkyjen jäljiltä koivet oli perjantaina niin kipeät, että kävin tekemässä vain vajaan tunnin kävelylenkin ja venyttelin vetokumin kanssa jalat siihen päälle. Mulle noi kävelylenkit on joka kerta melkoisia motivaatiolenkkejä. Mietin ihan omia juttuja koko köpöttelyn ajan, kuuntelen hyvää musiikkia ja kuin huomaamatta vauhti kovenee aina melkein juoksuksi. En osaa kovin hyvin selittää, mutta teen aika paljon mielikuvaharjoittelua kävelylenkkien aikana ja niiden voimalla saan paljon lisämotivaatiota niin ruoka-asioihin kuin treenaamiseenkin. Nytkin on miljoona ja yksi ideaa päässä, jotka vaatii vain toteutuksen 🙂 Pitäisi päästä yksin kävelemään useamminkin! Mökkillä saa joka kerta kävellä pieni pelko perssiissä kun viime kesänäkin törmäsin ilvespesueeseen. Ikinä ei tiedä mikä otus tuolta metsän keskeltä mönkii esille. Toissa päivänä nähtiin saunareissullakin ilves tien toiselle puolelle. Siellä se seisoi ja tuijotti meitä kunnes totesti ettei olla kovin mielenkiintoisia ja jatkoi tyynen rauhallisesti matkaansa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAEilen käytiin taas miehen kanssa Origymillä ja mulla oli tarkoituksena tehdä rinnallevetoja taskusta vaan kuinkas kävikään. Neljä onnistunutta sarjaa alla ja aloin venyttämään vasenta ojentajaa… Kävi kova vihlaisu kipeässä olkapäässä ja sen jälkeen ei enää tanko taipunutkaan rinnalle. Rivet jäi siihen ja kaivoin taskusta plan Been. Kyykkyä ja maveja ei voi koskaan tehdä liikaa eli mavehommiin sitten vaan! Mä oon aika heikko mavettaja eikä tarvitse olla pitkäkään tauko kun sarjapainot on laskeneet jo roimasti. Sen huomasin tälläkin kerralla.. Nostelin painoja pikku hiljaa ja tein vitosen sarjoja.. 90 kilolla tein vielä kolmosen ja 95 kilolla otin ykkösen. Enempää en uskaltanut laittaa ja tuon ykkösen jälkeen tein vielä 50 kilolla tempausotteella 20 toistoa. Ihan bueno setti! Mavejen jälkeen leukoja myötäotteella 4 x 3 toistoa 10 sekunnin palautuksilla. Jotain bodausjuttuja kuulemma 😀 Alla video 85 kilon mavesta.

Kiva oli treenailla pitkästä aikaa miehen kanssa kahdestaan ja vetää toi mavetreeni hänen ohjeidensa mukaan. Huomasin, että kauas on tultu niistä bodausajoista kun tein mielelläni kaiken maailman supersarjoja ja eristäviä liikkeillä vähän jokaiselle olkapään lohkolle. Nyt teen mieluiten raskaita perusliikkeitä ja jos poweria vielä on niin kunnon hikiroiskaisun siihen päälle. Olkapää ei näytä vieläkään paranemisen merkkejä ja luulen, että lähiaikoina kyykätään ja mavetetaan aika paljon… Mulla ei ollut mankkua ollenkaan mukana salilla ja kädet meinas luistaa vähän liikaakin tangosta. Muistin sitten, että mullahan on Tafferin vetoremmit laukussa ja otin ne käyttöön. Johan alkoi tankokin pysyä näpeissä! Normaalisti en remmejä juurikaan käytä, koska haluan kehittää myös puristusvoimaa, mutta nyt oli ihan pakko. Muisattehan, että saatte Tafferin tuotteista -10% koodilla JONNA10. Jos vaikka alkaa noi remmit kiinnostaa!

Ootko te jaksaneet liikkua vapun aikaan vai menikö rötväilyksi? Mä ihan villiinnyin ja otin yhden saunalonkeron eilen!

Ps. 5-vuotissynttäreiden kunniaksi Sportamorella paljon tuotteita -25%. Naisten alevaatteisiin pääset tästä.

*postaus sisältää linkin yhteistyökumppanin sivuille sekä mainoslinkin

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.