Hae
Palasia Arjestani

Säästöni kasvoivat 3269,39 euroa

säästöni kasvoivat

Pidemmän aikavälin seuraaminen säästämisessä kannattaa, sillä tovi sitten huomasin, että 3 kuukaudessa säästöni kasvoivat 3269,39 euroa! Kuulostaa omaan korvaan ihan hurjan suurelta summalta, sillä en oikein vieläkään ymmärrä olevani ”piensijoittaja”. Termi heittomerkeissä juuri sen vuoksi etten koe olevani minkään sortin sijoittaja, enkä varsinkaan asiantuntija, mutta jotenkin mystisesti raha on alkanut poikimaan ja summat kasvavat pikku hiljaa. Olen opetellut ns. laittamaan rahan töihin ja nyt se alkaa todella konkreettisesti tuottaa hedelmää.

lukujen paperilla laittaminen kannattaa

En ole koskaan aikaisemmin tehnyt minkäänlaista seurantaa omista sijoituksistani. Silloin tällöin käyn tsekkaamassa tilanteen ja kerran kuussa siirrän rahaa rahastoon ja/tai osakkeisiin. Ensimmäisen tilannekatsauksen tein lokakuussa ja toisen nyt tammikuussa, vaikka olen säästänyt rahastoon jo vuosia. Tuntuu, että tämän tsekkauksen seurauksena sain entistä enemmän intoa opiskella sijoittamista lisää. Opittavaa on vaikka ja kuinka, sillä haluan ”helppojen rahastojen” oheen hankkia myös mittavan osakesalkun. Jaksan aina välillä tutkia eri firmojen taustoja ja saatan innostua ostamaan yhtiön osakkeitakin, jos se vaikuttaa lupaavalta ja yritys kantaa samanlaisia arvoja kuin minäkin. Tällä hetkellä salkussani on pari firmaa, joista haluaisin eroon ja tilalle ottaisin paria muuta ehkä minulle sopivampaa yritystä.

säästöni kasvoivat

säästöni kasvoivat 3269,39 euroa

Tovi sitten tosiaan huomasin, että kolmen kuukauden aikana säästöni kasvoivat 3269,39 euroa, jos oikein tarkkoja halutaan olla! Suurin osa tästä summasta on kiinni rahastoista ja vain pieni siivu osakkeissa. Lokakuun alussa minulla oli 13 368,72 euroa ja tammikuun alussa 16 638,11 euroa. Tästä summasta olen itse omista palkoistani laittanut sijoituksiin kasvamaan 1350 euroa eli kolmen kuukauden aikana sijoitukset ovat tuottaneet 1919,36 euroa ja se on mun mielestä jo varsin mukava summa! Nyt kun olen pyöritellyt lukuja ihan konkreettisesti ja laittanut ne paperille, koko sijoittamisen hienous alkaa valjeta minulle. Mitä enemmän saan kuukaudessa säästöön sitä enemmän säästöt myös kasvavat ellei todella pahaa droppia tule pörssimaailmassa. Siihenkin on aina varauduttava eikä rahojaan kannata koskaan pelata vain yhden kortin varaan. Hajautus on ystävä, kun puhutaan sijoittamisesta.

tavoitteena 9000 euron kasvu

Tavoitteena olisi kasvattaa sijoituksiin menevää summaa 400e –> 500e, mutta varastetun pyörän myötä se ei ehkä toteudu ainakaan ensi kuussa. Tällaisia yllättäviä menoja sattuu aina elämässä eteen ja niiden kanssa on vain elettävä. Yritän löytää itselleni jostain hyvän ja kohtuuhintaisen maastopyörän, mutta vielä ei ole ainakaan tärpännyt. Toisaalta en ole kovin aktiivisesti edes etsinyt 😀 Laitoin tälle vuodelle tavoitteeksi kasvattaa sijoitusten summa 25 000 euroon, mutta siihen on vielä paljon matkaa ja mitä vain voi elämässä tapahtua tämän vuoden aikana.

Oletko sinä aloittanut jo sijoittamisen tai kiinnostaako se edes yhtään?

Edellinen postaus: Vähähiilihydraattinen kinkkupannari

PALASIA ARJESTANI // BLOGIT.FI:SSÄ // BLOGLOVINISSA // INSTAGRAMISSA // YOUTUBESSA // FACEBOOKISSA

Vähähiilihydraattinen kinkkupannari

vähähiilihydraattinen kinkkupannari

Olen taas harrastellut reseptibongausta ja viimeisin suolainen testaus oli vähähiilihydraattinen kinkkupannari. Tästä ohjeesta saisi suolaisen pannarin taiottua ihan millä täytteillä vain, mutta meillä sattui tällä kertaa olemaan pakkasessa savukinkkua pari pussia, punalapullisia tietenkin 😀 Ostan tarjoukseta ja punalapulla pizzatarvikkeita, kaloja, kanaa, lihaa, juustoraastetta ja milloin mitäkin. Nakkaan asiat pakkaaseen ja käytän sieltä, kun akuutti tarve iskee. Nytkin pakkasessa on odottamassa kaksi pakettia nakkeja ja niistä aion tehdä tällä viikolla nakkikastikkeen. Kinkkupannarin ohjeen löysin instagramista pikunketo -käyttäjältä. Häneltä olen bongaillut paljon hyviä vähähiilihydraattisia reseptejä. Tykkään syödä vähähiilarista ruokaa esim. lounailla, sillä ne eivät väsytä samalla tavalla kuin vaikkapa annos pastaa. Mieluummin pidän pään terävänä töissä kuin koomaan puolet työpäivästä ruuan takia :)Tämä suolainen pannari on muuten todella helppo ja nopea tehdä!

Vähähiilihydraattinen kinkkupannari

  • 400g raejuustoa
  • 2 dl kuohukermaa
  • 6 kananmunaa
  • 3 rkl psylliumia
  • 1 tl suolaa + muita mausteita
  • täytteiksi esim. kinkkua, paprikaa, tonnikalaa, juustoraastetta…

Laita kaikki pohjan ainekset blenderiin ja surauta sekaisin. Voit myös käyttää sauvasekoitinta. Kumoa taikina uunipellille ja lisää päälle haluamasi täytteet + juustoraaste. Paista uunissa 200 asteessa noin 25 minuuttia tai kunnes pannari on kauniisti ruskistunut.

Nautiskele raikkaan salaatin kera!

vähähiilihydraattinen kinkkupannari

Miltä näyttäisi sinun vähähiilihydraattinen kinkkupannari? Mitä laittaisit pannarin päälle?

Edellinen postaus: Minilomalla Flamingossa

PALASIA ARJESTANI // BLOGIT.FI:SSÄ // BLOGLOVINISSA // INSTAGRAMISSA // YOUTUBESSA // FACEBOOKISSA