Hae
Palasia Arjestani

Inhokista suosikiksi

Tällä viikolla ei ole tullut kovin montaa treenikertaa. Oon päässyt treeneihin tasan kaksi kertaa ja tänään tulee kolmas. Taisinkin jo mainita, että vasen olkapää on kipuillut nyt normaalia enemmän ja oon ollut poikkeuksellisen väsynyt koko viikon. Olkapää on nähtävästi ottanut itseensä floor presseistä ja yhdestä wodista, jossa tein kauhean määrän perhosleukoja. Yritän nyt mennä täysin olkapään ehdoilla ja tehdä sen minkä pystyn. Levolla tää vaiva on ennenkin korjaantunut 🙂

PicsArt_1420970675145

Kävin keskiviikkona treenaamassa ennen töihin menoa Malmin Eastbodylla jonne mulla on 10 kerran kortti. Boksi ei oo keskiviikkoaamuisin auki niin toi on mulle sopivan matkan päässä ja onhan Eastbody mun vanha kotisali 🙂 Voimana tein floor pressiä 3×5,  josta vikan sarjan 52,5 kilolla. Ihan ok setti!

PicsArt_1420970797892

PicsArt_1420970867094

Mä oon todella laiska tekemään wodeja yksin treenatessani,  mutta päätin tehdä tällä kertaa poikkeuksen kun sain luvan käyttää vielä hieman keskeneräistä jumppasalia. Olisin kerrankin halunnut treenata tuplanaruhyppyjä, mutta naru oli tietenkin unohtunut boksille. Kehittelin oman wodin jossa tein 3 kierrosta: kb swing x 50 + airsquat x 50 + käsilläseisonta 1 minuutti. Sain ainakin hyvää harjoitusta käsilläseisontaan ja ne onnistukin välillä yllättävän hyvin. Wodin jälkeen treenailin vähän lisää käsilläseisontaa. En luovuta ennen kuin oon oppinut sen! Alla pieni taidonnäyte tuuletuksineen keskiviikolta 😀

Mulla on voimaliikkeissä menossa kausi, jossa yritän nostaa voimatasoja väkisin. Oon tullut pisteeseen, jonka yli en vaan tunnu pääsevän. Nostin vähän voimaliikkeissä oletettua ykkösmaksimia ja teen treenit niistä lasketuilla prosenttimäärillä. Jos ei mene esim vitosta lasketulla painolla niin teen 3+2 toistoa eli kolmosen jälkeen pidän pienen tauon ja jatkan sit sarjaa samalla painolla. Katsotaan saanko tällä systeemillä taas voimatasot nousuun! Onko teille koskaan tullut tällaisia blockeja treeneissä millon voimatasot vaan ei nouse vaikka kuinka yrittää?

C360_2015-01-11-13-17-05-604

Tänään vuorossa sumo mavea, jota ennen inhosin, mut nykyään se on yksi mun suosikkiliikkeistä!

10 kommenttia

  1. Nimetön kirjoitti:

    Hei! Olisko nämä Reebokin Nanot (http://www.xxl.fi/kengat/naisten-kengat/studio-fitness/reebok-r-crossfit-nano-4-0-naisten-treenikenka/p/1097908_1_style) hyvät ”kakkoskengät” salille? En harrasta crossfittiä vaan teen salilla tavallisia voimanostoja. Varsinaisesti käytän Adidaksen Powerliftejä mutta mietin, olisiko vaihtelu kivaa ja ovathan nuo Nanot tosi hienotkin. ;D

    Entä osaatko sanoa, miten kenkien mitoituksessa mahtaa olla eroa Adidaksn painonnostokenkien ja Reebokin Nanojen välillä? Minulla ei ole koskaan ollut Reebokin kenkiä eli niiden mitoitus on aivan vieras.

    Kiitokse, jos viitsit vastata! 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Moi!

      Mun mielestä Nanot on todella hyvät kengät juuri salikäyttöön! Kannattaa käydä testaamassa jossain liikkeessä ensin kenkää omaan jalkaan, koska kaikille se ei välttämättä malliltaan sovi. Mulla on itelläni kans Addun painonnostokengät, mut en yhtään muista miten niissä koot meni… Nanot on ehkä vähän reilummat kuin Adidakset! Voin tarkistaa vielä kunhan pääsen treenikassin äärelle 😉

      • Nimetön kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! 🙂

        Tilasinpa Nanot kokeiltavaksi. Jostain luin myös, että niissä on leveä lesti. Powerliftini US-koko on 6,5 ja eurooppalainen 38. Nanoissa vastaavasti US-koko 6,5 onkin eurooppalaisessa mitoituksesa 37! Saas nähdä sopiiko vai olisiko pitänyt olla 37,5. 🙂

        • Jonna kirjoitti:

          LEsti on leveämpi kuin Adduissa! Itselleni sopivat, mutta esim treenikaverin jalalle olivat liian leveät. Kerro sit mitä tykkäsit 🙂

  2. Miira kirjoitti:

    Sopisko noi Nanot myös tanssillisille tunneille (Bodyjam, Sh’Bam) viikon-parin välein? Mulla on hakusessa kenkä jolla voi juosta juoksumatolla lämpöjä (harvemmin tulee juostua kauempaa kuin 15-20min, joskus sen 30min) ja tehdä salitreenit ja jumpat. Ei jaksaisi pohtia että mitä teen tänään, mitä kengät pitää ottaa mukaan… 😛 Edelliset kengät on jotkut Lidlin treenikengät mutta niissä on niin superliukas pohja että meinasin viimeksi lentää turvalleni Bodyjamissa.

    • Jonna kirjoitti:

      Mä vähän luulen, että Nanoissa on liian kova pohja tanssillisille tunneille. Pohja noissa ei kyllä luista. Sun tarttee käydä jossain liikkeessä testaamassa! Sillähän se selviää 🙂

  3. mimma kirjoitti:

    Eikös niin että floor press vaikuttaa rintalihaksiin? Olen miettinyt kotijumpassa miten suorittaisin rintalihasten treenauksen, koska steppiä en omista ja punnerrukset eivät tule kuulonkaan.. ainakaan vielä 😀 Harjoittelen niitä tässä ohessa, ovat jokseenkin vaikeat tehdä!

    • Vim kirjoitti:

      Eniten floor press taitaa ottaa ojentajalihaksiin mutta niiden lisäksi kyllä myös rintaan ja etuolkapäihinkin.

      • Jonna kirjoitti:

        That´s right! On muuten etuolkapäät ja ojentajat tuhannen kipeinä viime treenikerrasta kun floor pressiä tehtiin…

    • Jonna kirjoitti:

      Floor presseissä tanko jää sen verran kauas rinnasta, että se ottaa enemmänkin etuolkapäihin ja ojentajiin. Kokeile tehdä punnerruksia ensin vaikka pöytää tai seinää vasten. Mitä korkeammalta teet sitä kevyempiä ne on. Pikku hiljaa lasket tasoa. Kun pääset lattialle niin ensin polviltaan ja kun vahvistut niin sit varpaillaan 🙂 Muista pitää kyynerpäät mahdollisimman lähellä kylkiä, kun puhutaan ojentajapunnerruksista 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.