Hae
Palasia Arjestani

Minähän en persettä treenaa

Processed with VSCO with b2 preset

Ihan sama mihinkä aikaan menen salille niin aina joku nainen treenaa siellä pakaroita. Powerfitillä on kattava valikoima ihan vain pakaratreeniinkin tarkoitettuja laitteita ja kun siihen lisätään taljat, smithit sun muut niin liikevalikoima on järjettömän suuri! Mä en ole oikeastaan koskaan treenannut pakaroita erikseen. En edes silloin kun treenasin kisoja varten. Ei silloin ollut tällaista booty hypetystä kuin nyt ja kaikki on bikini fitneksen syytä! Eipä silloin tainnut olla vielä koko bikini fitnestäkään kun minä olin kisalavoilla. Nopealla laskulla siitä on aikaa….ööö, todella kauan 😀

Vielä tammikuussa olin vahvasti sitä mieltä, että ainoa oikea tapa treenata jalkoja ja hanuria on kyykyt vapaalla tangolla. Vähämpä tiesin silloin. En ymmärtänyt miksi tehdä kaiken maailman prässejä ja hackeja, kun vastaus kaikkeen löytyy kyykkyräkistä. Ellei olkapään kanssa olisi tullut ongelmia niin varmasti vannoisin edelleen pelkkien kyykkyjen nimeen. Mutta nyt tilanne on toinen ja kyykyt saavat odottaa pienen tovin. Olen vahvasti palauttelemassa itseäni bodausmaailmaan ja lihaksia kasvattavaan treenisysteemiin. Viime viikolla löysin myös pakaratreenit, joita vannoin vältteleväni viimeiseen saakka! Pääasia, että pystyn tekemään edes jotain ja olihan se nyt hauskaa, pakko myöntää 😀 Nyt olenkin sit ahkerasti etsinyt uusia pakara liikkeitä, koska – niin kuin ruuankin kanssa – kyllästyn myös treeneissä helposti.

Siispä jaa lempiliikkeesi tarakkaosastolle! Vai treenaatteko te erikseen pakaroita?

Processed with VSCO with b2 preset

ps. Tammikuinen postaus aiheesta täällä.

15 kommenttia

  1. Salla kirjoitti:

    Itse oon ollut aiemmin samaa mieltä kanssasi- kyykyt ja maastavedot on teholiikkeitä, muu satujumppaa.. no, mieli on muuttunut hiljalleen. Nyt teen vaihtelevasti mm. lantion nostoa tangolla, takapotkua taljassa, leveää haarakyykkyä, bulgarialaista askelkyykkyä. Onhan toikin melko kokonaisvaltaisia liikkeitä, harvemmin teen tosi eristäviä pepaliikkeitä. Monipuolisuus on hyvästä!

    • Jonna kirjoitti:

      Monipuolisuus kunniaan, tosiaan! Tästäpä sainkin monta hyvää vinkkiä omiin treeneihin 🙂

  2. Hertta kirjoitti:

    Moikka! Oon seurannut blogiasi jo pidemmän aikaa ja vihdoin sain aikaiseksi kommentoida 😊 Pakko kysyä ihan uteliaisuudesta että missä lajissa kisasit? Crossfitissä vai? 😄 Itse en treenaa pakaroita erikseen, mutta ujutan jalkatreeniin joitakin pakaraliikkeitä. Esim sumokyykky kahvakuulalla (korokkeilla) tuntuu mukavasti samoin kuin yhden jalan prässi 😉 Hyviä treenejä ja tsemppiä olkapään kuntoutukseen!

    • Jonna kirjoitti:

      Body fitneksessä ja naisten classicissa kisasin vuonna nakki! Hitsi toi sumokyykky kuulostaa hyvältä 😉

  3. Mimmu kirjoitti:

    Lantion nosto on kai nyt todettu kyykkyä paremmaksi peppuliikkeeksi ja se onkin ainut liike millä ite saan takapuolen todella kipeäksi! Teen smithissä reilulla painolla. Toinen liike on bulgarialainen kyykky. Se on kamalin kaikista 😀 Tsemppiä treeneihin ja kuntoutukseen. Itsellä toinen käsi operoitu 4 vuotta sitten ja 3kk olin nostokiellossa, joten jalka ja peppuliikeet tuli silloin tutuiksi. Mainiota aikaa kehittää myös keskvivartalon lihaksia 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Mun pitää tänään kokeilla lantionnostoja. Jokohan saisin väännettyä Smithin lukot paikoilleen….iso peukku bulgarialaiselle! Se on kauhea kidutusliike 😀

  4. Maare kirjoitti:

    Mun lemppareita pakaralle on juurikin nuo pakarapotkut taljassa, lantionnosto smithissä tai vapaalla tangolla ja sumokyykky käsipainoilla. Tuohon lantionnostoon on meidän salilla sellainen bootybuilderikin, mutta se on ihan kummallinen laite enkä tajua miten siinä pitäisi roikkua, hohhoijaa.. 😀 Smithissä on sitten paljon helpompaa keskittyä siihen treenaamiseen.

    • Jonna kirjoitti:

      Sumokyykky käsipainoilla menee testiin!! Tänään ajattelin kokeilla ekaa kertaa suorinjaloin mavea jos vaikka pystyis kannattelemaan tankoa 😉

  5. miltsu kirjoitti:

    mä rakastan askelkyykkyä, saan perseen aivan sikakipeeks! samoin kuminauhalla kyykyssä kävely on oikein ihanan tuntusta 🙂 nyt muistin myös pakarapotkun taljassa ja ei huono sekään. mä treenaan jalat kolmesti viikossa, kerran etureisipainotteinen, kerran takareisipainotteinen ja kerran pakarat.

    • Jonna kirjoitti:

      No sulla on sit jalat tikissä! Hitsi, miten hyviä vinkkejä teiltä tulee. Kumppari täytyy ottaa taas käyttöön!

  6. Ansku kirjoitti:

    Mä tykkään tehdä kyykkyjä, lantionnostoja ja taljassa takapotkuja sekä askelkyykkykävelyä ylämäkeen. Tsempit reeneihin! 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Pitääkin ottaa askelkyykkykävely ylämäkeen ohjelmistoon täällä mökillä! Kiitti vinkistä 😉

  7. Vera kirjoitti:

    Yhden jalan maastaveto kahvakuulalla on kanssa tosi koukuttava! Liikettä tehdessä ei välttämättä tunnu kovin pahalta, muu kuin tasapainottelu, mutta kyllä on muuten pakara kipeä seuraavana päivänä 😀 Oon vähän vaihdellut, että onko yksi vai kaksi kuulaa, mutta molemmat toimii. Myös lantionnosto tangolla ja toi sumokyykky kahvakuulalla boksien päältä on lemppareita. Bulgarialainen askelkyykky ihan kidutusta.. 😀

    • Jonna kirjoitti:

      Täytyy munkin kokeilla kahvakuulan kanssa sjmv:a. Yks toinenkin versio on mielessä 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *