Hae
Palasia Arjestani

Sähäkkä vatsatreeni kotona

Olen yrittänyt iltavuorojen aamuna tehdä edes jotain pientä kotitreeniä tai jos on ollut enemmän aikaa niin olen käynyt juoksulenkillä ja tehnyt vielä lihashuoltoa kotona. Meillä on treeneissä ollut apuliikkeinä nyt paljon vatsatreeniä ja päätin hoitaa yhdet rästitvatsat kotona. Harmikseni en löytänyt mun omaa painopalloa mistään, mutta korvasin sen sitten kahvakuulalla joita multa löytyy kotoa muutamassa eri koossa. Mulla on muutenkin aika kattava treenivälinearsenaali kotona, mutta vielä muutama väline uupuu. Haluaisin meille leuanvetotangon, 15kg:n tangon ja painot 40 kiloon asti ja pari isompaa kahvakuulaa. Osa välineistä kulkeutuu kesäaikaan sit mökille 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAloitin treenin luistelumatolla, jossa otin kunnon lämmöt alle. Voitin luistelumaton yhdestä blogi-illasta ja voin sanoa, että on aika killeri vehje pakaroille ja reisille! Luistelumatolla voi tehdä paljon lihaskuntoliikkeitäkin ja tässäkin treenissä käytin sitä vatsaliikkeisiin. Luistelumatto ei vielä paljon tilaa ja sen saa treenin jälkeen pyöräytettyä kätevästi rullalle ja sujautettua mukana tulevaan kassiin. Jos oman maton hankinta kiinnostaa niin luistelumattoja voit tilata Treenikauppa.fistä 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERALämmittelyn jälkeen oli varsinaisen vatsatreenin vuoro. Kahvakuula käteen ja perusnostoja 3 x 15. Jos käy kovasti lonkankoukistajiin niin laita jalkat sammakkoasentoon jalkapohjat vastakkain. Muista hallitut laskut ja kunnon puristus vatsoilla yläasennossa!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAPerusnostojen jälkeen jatketaan kahvakuulan parissa eli tehdään kiertoja kahvakuula sylissä. 3 x 20. Irrota ote kuulasta molemmilla sivuilla. Näin liikkeestä tulee huomattavasti raskaampi kuin jos pompauttaisit kuulan lattian kautta. Tee jokainen toisto hitaasti ja hallitusti vastalla puristaen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERANäiden jälkeen otin taas luistelumaton esille. Jos sinulla ei ole luistelumattoa käsillä niin voit tehdä saman liikkeen laittamalla käsipyyhkeet jalkaterien alle. Mene punnerrusasentoon ja siitä lähde hitaasti alavatsaa jännittäen vetämään polvet vatsan alle. Kunnon puristus ja hallitusti takaisin punnerrusasentoon. Tee näitä 3 x 15 toistoa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERASeuraava liike on aika lailla voimapyörän kaltainen, mutta onnistuu varsin hyvin myös ilman varsinaista voimapyörää. Laita tossut käsiin tai vastaavasti käsipyyhkeet kämmenten alle. Voit tehdä liikkeen joko polviltaan tai punnerrusasennosta ihan oman tasosi mukaan. Minä tein polviltaan. Mene konttausasentoon ja lähde työntämään käsiä suorana eteenpäin niin pitkälle kuin suinkin pystyt, kuitenkin niin ettei vatsa ota lattiaan kiinni. Muista jännittää pakaroita koko ajan ettei alaselkä pääsen notkistumaan. Jännitä vatsoja ja ja vedä itsesi takaisin alkuasentoon. Tee näitä 3 x 12 toistoa. Muista hengittää! En suosittele tätä liikettä selkävaivaisille.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAViimeisenä liikkeenä pisteenä iin päälle tein vielä perinteiset lankut 3 x max aika. Kyynerpäät olkapäiden alle, jalat pienestä toisista erillään, kunnon jännistys pakaroihin ja vatsaan! Muista hengittää 😉 Mitä enemmän nostat pakaroita kohti kattoa, sitä kevyemmältä liike tuntuu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mulle kotona treenaaminen on aina vaikeeta ja mun täytyy vaan päättää, että nyt teen tämän ja sit se on tehty. Jos jään miettimään, että tekisinkö vai en, laiskuus ja muut hommat voittaa. Vatsatreenit ja kehonhuolto on todella kätevää tehdä kotona, mutta kyllä siihen aina vaaditaan sopiva hetki ja riittävästi päättäväisyyttä. Ohjatuilla tunneilla kaikki liikkeet tulee tehtyä ihan huomaamatta, mutta kotona ainakin mä keksin helposti tekosyitä joiden varjolla voin jättää treenin tekemättä.

Mites teillä, treenaatteko paljon kotona? Toivotteko jatkossakin kotitreenipostauksia vai onko ihan turhia?

Ps. Sportamorella paljon treenitrikoita alennuksessa! Housuja ihastelemaan pääset suoraan tästä.

*postaus sisältää mainoslinkkejä

6 kommenttia

  1. mari kirjoitti:

    Omiin treeneihin kuuluu kotitreenit salin ja lenkkien ohella. 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Mitä kaikkea teet kotitreeneissä? Mä niin toivon,että toi olkapää paranis niin pääsisin treenailemaan käsilläseisontaa myös kotona 🙂

  2. Mimmukka86 kirjoitti:

    Hauska tuo viimeinen kuva! 😀
    Kotitreenipostaukset ovat ihan jees!

  3. Heidi kirjoitti:

    Hyviä vinkkejä noissa!
    Parin leikkauksen ja puolen vuoden flunssakierreputken aikana just kotitreenit ovat olleet meikäläisen keino pitää kunto edes jollakin tasolla. Pitäisi taas alkaa patistaa itseään salillekin.

    • Jonna kirjoitti:

      Mahtavaa että oot vastoinkäymisistä huolimatta jaksanut treenata kotona! Toivotaan että flunssakierre on jo katki 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.