Hae
Palasia Arjestani

Hyvillä ruuilla

Tällä viikolla ruokapolitiikka on ollu aika lailla kohillaan. Olin kaksi päivää koulutuksessa Grand marine centerissä ja voin sanoa, että tuli syötyä aika hyvin 😀 En ole varmasti missään saanut buffetista niin hyvää ruokaa kuin koulutuspäivillä. Aivan järjettömän hyvät sapuskat! Koulutukseen kuului aamupala, lounas ja iltapäiväkahvit. Olen tällä viikolla muutenkin syönyt poikkeuksellisen hyvin ja kaloreita on varmasti tullut aika reippaasti. Toisaalta kulutuskin mulla on ainakin Garminin vivoactiven mukaan aika kova. Jo pelkästään töissä kulutan about 1500 kcal ja siihen päälle vielä treenit ja treenimatkat kävellen! Vitsi kun saatais aikasiks hommata uusi rengas mun pyörään niin pääsisin vielä duunimatkatkin ajelemaan pyörällä 🙂

No mennäänpäs taas tämän viikon arkipäivien ruokapäiväkirjaan!

Maanantai

Aamulla ennen töitä vatsatreeniä kotona. Töissä iltavuorossa.

PicsArt_1429422395623Aamupalana pari pientä palaa moniviljaleipää päällisillä, turkkilaista jogurttia viinirypäleillä ja rusinoilla sekä kahvia ja vettä // välipala ennen töitä oli mustikka-banaanismoothie + moni- ja d-vitamiini // töissä Kari Aihisen makaronilaatikkoa // välipalana rahka, mandariini ja pala mustapapubrownieta // iltapalana viili mustikoilla, saksanpähkinöillä ja lorauksella hunajaa

Tiistai

Töissä aamuvuorossa. Illalla tunnin treeni, jossa rinnallavetoja ja metconina 30 x clean.

PicsArt_1429422634694Aamupalana tattaripuuroa raejuustolla, lesitiinillä ja mustikoilla, viinirypäleitä, kahvia ja vettä // töissä välipalana saksanpähkinöitä ja mandariinia // lounalla makaronilaatikkoa ja vihanneksia // ennen treeniä pari palaa moniviljaleipää päällisineen, omenaa ja kahvia // treenin jälkeen sitä samaa makaronilaatikkoa vihanneksilla // iltapalalla Lidlin 4,2% rahka <– parasta rahkaa!

Keskiviikko

Koulutuksessa 8.30 – 16.30. Koulutuksen jälkeen vielä Akvamariinin pr-toimistolla. Kotona vasta kahdeksan aikaan illalla. Nukuin kaiken lisäksi pommiin aamulla! Sitä ei kovin usein tapahdukaan.

PicsArt_1429422878752Aamulla kauhealla kiireellä lautasellinen kaurapuuroa raejuustolla // rautatieaseman Robert´s coffeesta nappasin cafe latten mukaan ratikkaan // koulutuksessa aamukahvilla täytetty leipä, voisarvi ja korvapuusti // lounaalla lohta, härkää, paistettuja perunoita ja kolmea erilaista salaattia // välipalalla hedelmiä ja pari pientä leivosta sekä mangosmoothie // Akvamariinilla pieni smoothie (ei kuvaa) // kotona illalla lohikeittoa ja pari leipää <– oli aivan kauhea nälkä!

Torstai

Koulutuksessa 8.30 – 16.00. Iltapäivällä anoppilaan syömään. Illalla siivoilua kotona.

PicsArt_1429423477143Aamulla ruisleipää päällisillä, omenaa, kahvia ja vettä // koulutuksessa aamukahvilla riisipiirakoita, täytetty leipä ja mustikkapiirakan pala // lounaalla bataatti-juuresmuussia, härän käristystä, punajuurilaatikkoa ja salaatia fetajuustolla // päiväkahvilla marjasmoothie, hedelmiä ja muutama pieni leivos // anoppilassa jauhelihakastiketta ja pottuja // jälkiruuaksi puolikas korvapuusti ja kahvi // iltapalalla rahka

Perjantai

Töissä todella hektinen päivä. Illalla tunnin treeni: rinnallevetoja ja metconissa power cleaneja, double undereita ja abmat-vatsoja.

PicsArt_1429423619506Aaamupalalla pari leipää, omenaa, kahvia ja vettä (ei kuvaa) //lounaalla jämät makaronilaatikosta, kanaa ja vihanneksia // kotona lompsin ensimmäisenä jääkaapille ja vedin pari palaa pähkinäsuklaata // ennen treeniä 3 x karjalanpiirakka päällisillä, kahvia ja vettä // illalla treenin jälkeen jauhelihakastiketta ja makaronia // jälkiruuaksi Lidlin creme brulee

Treenien jälkeen vedin aina palkkarin jossain muodossa. Joko jonkin valmiin sekoituksen tai protskua + banaania. Lisäksi vettä pitkin päivää. Olo on varsin hyvin syönyt ja ens viikolla vois ehkä vähän keventää niin sais tän raskaan olon pois! Lohta tekisi taas kovasti mieli 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMeillä kuluu todella paljon omenoita viikon aikana, koska tyttö tykkää niistä valtavan paljon ja minäkin syön omenan pari päivässä. Sovittiin miehen kanssa, että suuren kulutuksen takia ostetaan vain luomuomenoita. Kuvassa olevat ostettu Lidlistä. Pikku hiljaa vois lisäillä ruokavalioon muitakin luomutuotteita! Maito ja kananmunat meillä jo ostetaankin luomuna. Ruokaostoksia keskitettiin tällä viikolla todella hyvin Prismaan sekä Lidliin. Yhden kerran taisin käýdä lähi-K-kaupassa.

IMG_20150414_091857Mies oli ohikulkumatkallaan käynyt taas ostamassa meille paria erilaista kahvipapua. Tämä Tauko-kahvipapu on jumalaisen hyvää itse jauhettuna! Suosittelen lämpimästi testaamaan. Todella hyvää 🙂 Viikolla meillä juodaan Juhla Mokkaa, mutta viikonloppuna jauhetaan molempina aamuina kahvit itse. Ei ole jäänyt pölyttymään joulupukin tuoma kahvimylly!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVarsinkin mökillä testaillaan paljon uusia limuja ja mies tykkää siellä maistella myös uusia olutmerkkejä. Viime viikonloppuna maisteltiin tällaista (meille uutta) cokista. Tuo pullo on varsin sympaattinen <3 Juoma itsessään maistui täysin samalta kuin ne muksuna syödyt cokismehujäät! Ne sellaiset mitkä oli pahvituubissa ja mehujää piti puristella sielä tuubista aina ulos. Muistatteko niitä? Vai onko niitä vielä myynnissä?

Mä otin just elämäni ensimmäisen pataleivän uunista! Nappaan sen matkaan anoppilaan ja maistellaan mun tuotosta sit porukalla siellä 🙂 Laitan teillekin tänne reseptin!

Maistelettko te paljon kauppojen uutuuksia? Musta tuntuu, että kaikki kivat uutuudet jää aina huomaamatta ja löydän ne tyyliin vuosi lanseerauksen jälkeen…

8 kommenttia

  1. Heini kirjoitti:

    Kiva lukea tällaista ruokapäiväkirjaa, joka on hyvin tasapainoinen ja sillä tapaa arkinen, että noita aineita löytyy ihan normikaupoista. Mutta sitä en ihan käsitä, miten voit syödä rahkan pelkälteen? 😀 Okei, en ole koskaan tainnut maistaa tuollaista 4,2% rahkaa, mutta silti 😀

  2. Mimmukka86 kirjoitti:

    Kysytkin vielä! Mä testailen paljon kauppojen uutuus tuotteita!

  3. funtho kirjoitti:

    ootko käyny lidlissä? xD itse syön aina joko lidlis pähkinä sekoitusta tai pirkka cashewpähkinöitä mutta viime viikolla lidlissä oli sakasanpähkinät tarjouksessa niin oon syönyt niitä nyt viikon xD

    • Jonna kirjoitti:

      Joka viikko käyn! 😉 Me kans hamstrattiin niitä saksanpähkinöitä 😀

  4. Tiia kirjoitti:

    Ihailen kovin sun rentoa syömistä. Olen miettinyt, että Kuinka ’vaarallista’ 😉 on että jollain aterialla ei tule tarpeeksi proteiinia? Olen ollut valmennuksessa jossa oli hyvin tarkkaa että jokaisella aterialla tulee tietty määrä proteiinia, onko sillä Kuinka suurta merkitystä kehityksen kannalta jos välipala rahkan sijaan syönkin kaurajogurtin?

    • Jonna kirjoitti:

      Eihän se millään tavalla vaarallista ole. Proteiinisynteesin vuoksi toki on tärkeää, että edes vähän tulisi protskua joka aterialla, varsinkin jos halutaan kasvattaa lihasmassaa. Itse näen proteiinin syönnin ennemminkin siinä, että sen lisäksi että lihasmassa kasvaa niin myös nälkä pysyy loitolla. Mä vahdin nykyään, että saan päivässä rittävän määrän protskua (perstuntumalla), mut en vahtaa jokaista ateriaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.