Hae
Palasia Arjestani

Vuoden viimeinen ja ensimmäinen.

Maanantaina kävin tekemässä vuoden viimeisen treenin. Pääsin korkkaamaan uuden treeniohjelman, jonka aloitin rinta+olkapäät-jumpalla. Rintaan ei tässä ohjelmassa panosteta kuin yhden liikkeen verran, olkapäihin vähän enemmän. Niin kuin aina. Vaikka dieetillä ei olekaan varsinaisesti järkevää panostaa mihinkään lihasryhmään muita enemmän, haluan treenata heikkoja lihasryhmä kovemmalla intensiteetillä ja volyymillä kuin vahvempia. Oma uskomukseni on, että dieetilläkin voi tiettyyn pisteeseen asti kasvattaa lihasmassaa. Hitaammin toki kuin plussakaloreilla, mutta kuitenkin. Vielä mennään kuitenkin se verran suurilla kalorimäärillä ja pudotettavaakin on ihan reilusti eli lihaskavu lienee vielä mahdollista 🙂 niin haluan ainakin uskoa.

Treenitoppi stadiumista 4,90e.

Vähän siellä olkapää ja reidet pullottaa 😉

Maanantain treeni vähän venähti. Tarkoituksena oli vetää treeni nopealla tahdilla läpi, mut suustani jäin kiinni pahemman kerran. Nyt kun oon tutustunut salin porukkaan kohtuullisen hyvin niin aina sieltä löytyy joku jonka kanssa jauhaa puuta heinää paskaa tai treenijuttuja. Tällä kertaa ensin höpöttelin erään ensi syksyn kisoihin valmistautuvan kunkin kanssa ja sain häneltä hyviä neuvoja sivuvipareihin. Treenin loppuun päätin tehdä vielä vatsan ja sit muistin, että intervallikin on tehtävä! Ukko-kulta oli vielä nostanut intervallin keston 10 minuutista 15:sta… Reidet ja perse oli tuhannen tukossa ja kipeet vielä sunnuntain treenistä niin kivapa siinä oli sit vetää intervalli kuntopyörällä. Millään muulla vekottimellahan sitä ei olis voinut tehdä…  Kyllä siinä sai tehdä töitä, että näillä tulevilla pystyi sotkemaan koko viistoistaminuuttisen! Niin ja sit salille tuli Alasalmen Riikka ja tiesin ettei sieltä ihan heti pois lähdetäkään. Siinä kuin kaksi treenaavaa äitiä alkaa vaihtaa kuulumisia niin aikaa kuluu! Paljon. Melkein kolme tuntia vierähti matkoineen tähän salireissuun, ei paha 😀 

Itse treeni meni kuta kuinkin näin:
1. Vinopena kp 5*6-9*17,5-22,5kg

2. Pystypunnerrus tangolla seisten 8,7*30kg
3. Pystyp. Tangolla niskan taakse 3*8-13*12,5-25kg
4. Sivuviparit taljassa käsi kerrallaan 3*13-15*5kg
5. Pystysoutu taljassa/kp 3x
6. Sivuviparit kp 2*25-27*4kg
7a. Vatsat taljassa köydellä 3x
7b. Vartalonkiertokone 3x
+15 min intervalli kuntopyörällä


Rinnalle tosiaan vain tuo yksi liike ja varsin hyvä liike onkin. Passaa mulle 🙂 olkapäille pitkästä aikaa  niskantakaa punnerrusta, tuntui muuten tosi hyvin. Ekana sarjaan ahnehdin vähän liikaa painoja ja sain vain kasin 25 kilolla. Olisin ihan hyvin voinut alottaa pelkällä tangolla niin olis tullut vähän pidempi sarja. Tuli lähdettyä niin sanotusti mopolla moottoritielle 😀 sain hyvät neuvot miten tehdään     Sivuviparit taljassa niin ettei ne mene epäkkäille minne mulla menee normaalisti liike kuin liike.. Eli viedään jalat ihan taljan viereen ja nojataan voimakkaasti taljassa pois päin ja liike aloitetaan selän takaa. Hallittu nosto, kunnon puristus ja hallittu alaslasku. Tuntui hyvin! Ainakin tällä kertaa. Olkapäiden treenaaminen on vielä vuosienkin jälkeen täysin mysteeri. Joskus tulee helvetin hyvä tuntuma ja pumppu ja seuraavalla kerralla ei mitään. Siinä kenties syy miksi ne ei oikein kasva. Yritys on kuitenkin joka kerta todella kova enkä tiedä mitä voisin tehdä paremmin?

Sivuvipareita taljassa käsi kerrallaan.

Jalat ihan taljassa kiinni ja kunnon nojaus sivulle.

Liike lähtee selän takaa.

Hallitusti ylös ja kunnon puristus!

Ruokapuolella tehtiin dieettiin pieni muutos. Mulla menee aamun aina vähän niin ja näin ja saatan olla hereillä jopa pari tuntia ennen kuin syön aamupalan. Muna-aamiainen korvattiin nyt hera-leusiini-glutamiinidrinkillä. Tähänkin oli jotkut hienot ja tieteelliset perustelut joita en kyllä enää muista. Liittyi jotenkin proteiinisynteesiin ja insuliiniresistenssiin.. Isäntä on tätä systeemiä noudattanut jo ties kuinka kauan ja ainakin sillä paino tippui tosi hyvin dieetillä, kunto parani silmissä ja nyt dieetti jälkeenkin kunto on pysynyt todella hyvänä heradrinkki-aamiaisen avulla. Muutenhan se syö kuin pieni eläin, siis ihan käsittämättömiä määriä…

Eilen iltaruualla broilerin paistileikettä. Hyvvee!

Tänään kävin jumppaamassa jalat. Jalkaosastossa panostetaan enemmän tuonne takapuolelle eli takareisiin ja perberiin.

1. Takareidet maaten 6*7-23*20-40kg
2. Kyykky tangolla 5*5-22*30-62,5kg
3. Prässi jalat ylhäällä leveällä 3*10-13*130kg
4. Askelkyykkykävely 3*max*5kg/käsi
5a. Pohkeet seisten 3x
5b. Pohkeet istuen 3x

Olihan taas semmonen jumppa että oksat pois! Kyykky alkaa kulkea tekniikan ja tuntuman puolesta kohtuullisen hyvin. 30 kilolla tein vikana 22 toiston sarjan, hapotti!!! Askelkyykkykävelyt alko jo olla melkoista hoippumista kun jalat oli niin loppu. Aivan huippua, kun saa jalat kunnolla runtua! Kivasti turposivat, mut en ilennyt salin puolella alkaa kuvia ottamaan… Ens kerralla sit jos ei ole ylimääräisiä silmäpareja paikalla 🙂

Hui kun mua on alkanut jännittää ajatuskin töihin paluusta, vaikka siihen on hyvällä tuurilla vielä 
yhdeksän kuukautta aikaa. Osaankohan mä enää tehdä yhtään mitään. Pikkasen saattaapi käsi täristä ensimmäisiä verinäytteitä ottaessa 😀 toisaalta, mä olen kyllä niin paljon näytteitä ottanut ja käsitellyt ja suonien kanssa venkslannut että tatsi löytyy varmasti aika nopeesti!

Olettekos muuten huomanneet että Gazoksella on yks kiva toppi halvennuksessa? Nimittäin Better bodiesin athlete tank- toppi! 

Toppi on nyt verkkokaupassa alessa hintaan 44,90e ja koodilla jonna siitä saa vielä 10% pois! Ite tässä kovasti mietin, että tilaisinko keltaisen vai pinkin…







Kateltiin eilen vähän matkoja netistä. Jos lähtis kesällä jonnekin kaupunkilomalle 🙂 olisko hyviä ehdotuksia? Missä olette käyneet ja mitkä oli hyviä paikkoja? Minne ei missään nimessä kannata mennä?

5 kommenttia

  1. kohtipienempaaa kirjoitti:

    Treeni-into senkus vaan kasvaa ku näitä lukee! Ja toi toppi ois kyllä kiva, keltasena ehdottomasti ois mun mieleen. Mutta just tilasin Stadiumin alesta housuja niin ei taida raskia 🙂

  2. Kerttu Koitila kirjoitti:

    Jonnaseni, samis toppi ku mulla! 😀 TSEMPPISTÄ, hyvin on dietti alakanu pureen!

  3. Bobby Jean / Heidi kirjoitti:

    Sama juttu olkapäiden suhteen täällä! Toisinaan tuntuu todella hyvin ja toisinaan, vaikka mielestäni teen kaiken ihan samalla tavalla, ei tunnu sitten yhtään missään tai sitten ihan väärässä paikassa!

  4. LauraR. kirjoitti:

    Itelle tuli niin hirvee treeni into, kun joulusta ja uudesta vuodesta huolimatta paino oli tipahtanut ihan kivasti, rasv-% ja luustolihas heilahtaneet molemmat parempiin suuntiin. Ärsyttää vaan kun on iltakoulua, niin tänään ei kerkeä, muuten olisin painellut salille samantien kun mies tulee töistä.Mä voin suositella Prahaa. Mä olen siellä käynyt osittain läpikulkumatkalla, mutta sinne mä vielä haluan pidemmälle lomalle. Toinen mikä kiinnostaa uusiksi pidemmän aikaa on Riika 🙂

  5. jonna musakka kirjoitti:

    Kohtipienempaaa: keltaista mäkin kovasti tässä miten, että jos….. 😀 Treenivaatteita on jo vähän turhankin paljon, mut ehkäpä sinne sekaan vielä yksi pieni toppi mahtuu!Kerttu: Joo, mut sä näytät miljoona kertaa paremmalta siinä. Pikku hiljaa, pikku hiljaa… Melkein kahden viikon jumitus tässä jo olikin ja nyt taas lähti etenemään.Bobby Jean: kaipa se on sit jostakin kuun asennosta kiinni?LauraR: mulla ei joulusta jäänyt kuin kilo kroppaan, mut siitä huolimatta pisti kunnon jumin päälle koko dieettiin. Vasta tänään oli paino tippunut ja alkaa kuntokin näyttää vähän paremmalta.Praha meillä on erittäin vahva vaihtoehto! Isäntä on siellä kerran käynyt ja haluais käydä toisenkin kerran. Aika kivan näköinen kaupunki mitä oon kuvia nähnyt 🙂 Riikaa vois myös miettiä! Kiitos vinkistä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.