Hae
Palasia Arjestani

Rimpulaksikin haukuttu

OLYMPUS DIGITAL CAMERATreenirintamalle kuuluu vihdoin ja viimein hyvää. Motivaatio on mönkinyt jostain piilostaan esiin ja treenaaminen on taas kivaa ja uskallan asettaa itselleni jälleen uusia tavoitteita. Aerobinen kunto näyttää kasvaneen enkä hengästy enää niin helposti. Tosin jos sille päälle satun niin otan treenit vähän iisimmin ja laiskotellen. En jaksa ottaa paineita siitä, että kaikessa pitäis olla paras. Tai edes toiseksi paras. Tiedostan omat sudenkuoppani treeneissä ja yritän panostaa niihin enemmän. Hankaan esim. rinnallevetojen ja maastavetojen alkuasento niin kauan, että muut ovat ehtineet jo tehdä vaaditut toistot ennen kuin mä pääsen edes alkuun 😀 Taustalla on edelleen vahat selkäongelmat enkä halua hätiköimällä hajottaa enää koskaan selkääni. Mieluummin sit vaikka oen hitaampi kuin muut.

Ulkotreeniä iltahämärällä :)

Ulkotreeniä iltahämärällä 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERATreenejä olen nyt tehnyt 3-4 viikossa crossfitin parissa ja siihen 1-2 juoksulenkkiä + lihashuoltoa omalla ajalla. Oon ihan hurahtanut Yoogaian venyttelyihin ja putkitullatunteihin ja niitä onkin erittäin helppo tehdä ennen iltavuoroja. Koska mun pyörä on edelleen rikki niin olen mennyt treeneihin juoksemalla tai kävelemällä. Kohta on pyöräkin saatava kuntoon, koska haluan alkaa pyöräilemään töihin! Sillä tavalla säästän taas satasen kuussa, kun ei tarvitse ostaa seutulippua 🙂 JA onhan arkiliikunta parastaliikuntaa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERATällä viikolla meillä on deload-viikko menossa ja ens viikolla alkaa painonnostot. Vähän jänskättää miten olkapäät kestää jatkuvan painonnoston, mutta sittenhän sen näkee. Kestäävät tai eivät. Niiden mukaan mennään. Viime viikolla tehtiin ensimmäinen ulkotreeni ja täytyy sanoa, että ulkona jumppaaminen on varsin hauskaa! Mäkin jopa jaksoin juosta ilman väsymistä. Jotain edistystä sekin! Ulkotreenissä tehtiin 1,5 minuuttia työtä jota seuraasi 30 sekunnin lepo. Meidät oli jaettu kolmeen ryhmään ja jokainen teki omalla pisteellään. 1. pisteellä tehtiin 15 x thruster + 10 x punnerrus ja toistoja niin paljon kuin 1,5 minuutin aikana ehtii. 2. pisteellä juostiin 50 metrin vetoja niin monta kuin ehti ja 3. pisteellä tehtiin 15 x kahvakuulaheilautus + 6 kb over burpee. Näitä viisi kierrosta! Tämmönen treeni olis helppo toteuttaa mökilläkin 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERATällä viikolla jatkoin bar muscle uppien harjoittelua vähän erilaisella systeemillä. En oikein vieläkään tajua mitä täytyy missäkin vaiheessa tehdä, mutta tällaisilla osaharjoituksilla ehkä pääsen vähän jyvälle tästäkin hommasta. Alla pari videoo bar MU:n treenaamisesta sekä yksi video hyvästä olkapäiden mobbausliikkeestä, jota tein eilen. Tuossa bar MU:ssa on ideana madaltaa boksia koko ajan. Kuulemma jossain vaiheessa huomaan tekeväni ne raakana ihan tuosta vaan. Yeah, right… 😀 Tuommoista epätoivoista sätkimistähän tuo vielä on.

Kroppa on tosiaan alkanut muokkautua crossfitin mukaan ja olen tätä nykyä kuulemma ihan rimpula 😀 Jotenkin tykkään tällaisesta semisti hennommasta ulkomuodosta, koska vaatteetkin istuu paremmin kuin ennen. Ihan kiva olla naisellisempi kuin koskaan ennen! Poissa on se kauhea mörssärilook ja hyvä niin. Tällaisena on mukavaa olla 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMukavaa torstain jatkoa kaikille! Menkäähän vaikka pihalle köpöttämään jos ei parempaakaan tekemistä löydy. Siellä on ihana ilma 🙂

7 kommenttia

  1. Mari kirjoitti:

    Mahtava tuo ulkotreeni!
    Tuo menee kyllä testiin rautakangen kanssa (tai täytyy köyttää useampi kanki yhteen.. :D)

  2. riitu kirjoitti:

    Hahah mörssärilook 😀 meillä kans mies sanoo, että olen pienentynyt kun aloitin cf:n. Voi se olla niin, mutta olen myös vahvempi kuin pelkkinä saliaikoina 🙂 oih, ulkotreenejä odotellessa. Tule jo kevät ja kesä!

    • Jonna1983 kirjoitti:

      No se on totta. Voimaa on enemmän, samoin kestävyyttä ja liikkuvuutta!

      Ulkotreenit on mukavaa vaihtelua 🙂

  3. Az kirjoitti:

    Kiva kuulla et menee hyvin! t. säännöllinen lukija.

    Pieni huomautus tuosta rivestä jos sallit: sulla näyttäis kuvassa olevan kyynerpäät aika alhaalla, lähellä polvia. Yhelle treenitutulle kävi onnettomuus, koska hän ei kiinnittänyt tarpeeksi huomiota kyynerpäiden ylöstuontiin. Ranteelle käy aika huonosti, jos kyynerpää osuu polveen raskaassa nostossa. Ite en tullut ennen tuota koskaan ajatelleeksi kuinka tärkeä tekniikan osa ihan turvallisuussyistä se usein kuultu ”kyynerpäät ylös!” on.

    • Az kirjoitti:

      Eiku nyt hokasinkin, että taidat tehdä tuossa thrusteria. Rivestä puhuminen kuvan yllä hämäsi. No, voi kai thrusterissakin käydä sama, mutta tuollaisessa 15 x sarjassa tuskin on vaarallinen määrä painoja ranteelle.

      • Jonna1983 kirjoitti:

        Joo thrustereita tein. Mulla kuolee ranteet thrustereissa jo pienillä painoilla ja oon saanu neuvoks että nimenomaan sillon kyynerpäitä alaspäin ja vielä apinaotteella tangosta kiinni jos mahdollista. Riveissä aina kyynerpäät ylös 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.