Hae
Palasia Arjestani

49 askelta

20140703_174650

Mun piti jo eilen postata teille yksi mun surkeimmista treeneistä aikoihin, mutta valokuvauksessa menikin niin myöhään etten jaksanut enää koneella istua kun päästiin kotiin. Voitin kevätmessuilla käydessäni lahjakortin Go Images-valokuvaamoon, jossa meidän pikku perheestä napsittiin eilen tunnin verran kuvia. Ensi viikolla mennään valkkaamaan kuvaan sopivat sävyt, valotukset ja kehykset ja jonkin ajan kuluttua saadaan valmis kuva kotiin ihasteltavaksi 🙂 Go Images on todella kiva liike Töölössä ja valokuvaajakin oli aivan loistava! Innolla odotan minkälaisia otoksia meistä saatiin, koska kyseisen liikkeen valikoimiin kuuluu melko erikoiset ja persoonalliset kuvat. Käykää tsekkaamassa heidän kotisivuiltaan minkälaisia kuvia siellä otetaan 🙂

Kaikkkihan tietää miten tehdään hyvä treeni, mut mitä vaatii että treenistä saadaankin huono? Hyvänkin treenin saa kääntymään huonoksi sekunnin sadasosassa kuten pääsin toteamaan viime tiistaina.. Omalla kohdalla nämä tekijät sai jumpan kääntymään surkeaakin surkeammaksi:

  • Usean päivän ”väärä” ruokavalio. Kun on tottunut noudattamaan jotain tiettyä ruokavaliota niin siinä kannattaa pysyäkin. Kuopion reissulla söin aika eri tavalla kuin normaalisti ja kesti todella monta päivää päästä entiseen olotilaan. Vaikka ruoka oli hyvälaatuista ja puhtaista raaka-aineista niin selkeästi ainakin gluteeni tekee mun kropalle hallaa useampana päivänä peräkkäin nautittuna. Vaikka söin säännöllisesti niin koko ajan olo oli väsynyt ja nuutunut. Jotenkin energiaton.
  • Vettä ei ainkaan kannata juoda yhtään! Vähäinen veden juonti yhdistettynä erilaiseen ruokavalioon oli mun kohdalla todellinen killeri. Juo siis vettä riittävästi, olitpa sitten missä tahansa.
  • Jos edellä olevat eivät vielä tee riittävästi hallaa energiatasoille ja omalle jaksamiselle niin kannattaa yrittää nukkua mahdollisimman vähän ja sekin vähä miljoonassa pätkässä.
  • Lataa treenille todella suuret odotukset siitäkin huolimatta, että olo on ihan nuutunut ja väsynyt. Silloin niitä ennätyksiä tehdään! Not.

Nyt kun luen tuota listaani läpi niin viisainta olisi ollut jäädä kotiin keräämään energiaa, mutta kuten arvata saattaa niin en jäänyt. Turha rykiä kun paska on jo housussa 😀

04072014 2014-07-01 007

Treenin alussa tehtiin etukyykkyä 3×5 ja vikan sarjan tein treenikaverin kannustuksella 60 kilolla. Oma fiilis kun ei ollut kummoinen niin ihan pelkällä kaverin tsempillä vedin tuon setin ja hyvä kun vedin. Hyvä treenikaveri on korvaamaton apu 😉  Etukyykkyjen jälkeen tehtiin vielä 2 minuutin aikana maximimäärä OH askelkyykkyjä. Mulla oli käytössä 10kg painolevy ja sitä siis pidettiin koko ajan suorilla käsillä pään yläpuolella. Tuloksena 49 askelta.

04072014 2014-07-01 001 04072014 2014-07-01 002 04072014 2014-07-01 003

 

Wodin aikana ei paljon kaverista ole apua ja mulla yksinkertaisesti loppu energiat heti alkumetreillä. Ei siinä oman itsensä tsemppausyritykset juuri auttaneet kun ei vaan jaksanut! Treenissä tehtiin Karjalan Kovimman yksi karsinnan osista eli 10 minuutin amrap:

  • power clean x 5
  • chest to bar x 10
  • double under x 20

Rinnallevedot meni ihan ok, mut loput ei sitten mennykään. Chest to bareissa ajattelin optimistisesti tekeväni kaikki toistot keltaisella kuminauhalla, mut ei puhettakaan. Ehkä kolme neljä toistoa meni ja sen jälkeen ei yhtään. Toisaalta tais olla eka kerta elämässäni kun edes yritin niitä. Skaalasin ne sit normi leuoiksi, mut leuatkin tein kumpparilla. En kyllä yhtään ymmärrä miksi. Olisin edes voinut yrittää kippileukoja mut en näköjään yrittänyt. DU:t meni kans ihan plörinäksi eikä siitä sen enempää…

04072014 2014-07-01 005 04072014 2014-07-01 004

Näitä huonoja treenejä tulee ja menee, mut tärkeintä on se miten niihin asennoituu. Tekee sen mitä pystyy, miettii mitä vois ensi kerralla tehdä paremmin ja tekee sen paremmin. Ei joka kerta voi olla helvetin hyvä ja parempi kuin edellisellä kerralla. Välillä tarvitaan näitä huonompiakin settejä että voi ylipäänsä kehittyä. Pahin skenaario olisi jäädä rypemään näihin huonoihin treeneihin ja luovuttaa. Not gonna happen ja tänään sen taas todistin itselleni. Tänään nimittäin tein sikahyvän treenin, mutta siitä myöhemmin lisää 😉

Salille oli hommattu kelkka! Ootan innolla millon pääsen testaamaan sitä ;)

Salille oli hommattu kelkka! Ootan innolla millon pääsen testaamaan sitä 😉

Huomenna tiedossa välipäivä treeneistä ja shoppailua, leffaa ja raflaa 😉 Kummityttö tuli meille viikonlopuksi ja lähdetään tyttöjen kesken vähän humputtelemaan!

 

< !– TradeDoubler site verification 2423898 –>

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.