Hae
Palasia Arjestani

Aina jaksaa yhden vatsatreenin

Processed with VSCO with a6 presetViime viikkoina en ole juurikaan kotitreenejä tehnyt. Sen sijaan olen iltavuoropäivinä siivoillut kotona ja kävellyt noin 5 kilsan matkan töihin. Näitä vatsatreenejä on melkeinpä jo ikävä! Tämänkin postauksen vatsajumpan tein ajat sitten, mutta olin unohtanut jo koko jumpan kunnes löysin kuvat kännykältä. Tämäkin on muistaakseni Blogilateksen käsialaa eli jos videoo halajat niin kannattaa mennä Youtubeen Blogilateksen channeliin, sieltä löytyy 😉 Mutta tässä jumppa kuitenkin kuvina!

Kaikkia liikkeitä tehdän minuutin verran, pidetään 10 sekunnin tauko ja siirrytään seuraavaan. Voit tehdä niin monta kierrosta kuin sielu sietää ja kunto kestää!

Liike 1. rutistus + jalkojen laskuProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Mene lattialle selinmakuulle alaselkä tiukasti kiinni lattiassa ja kädet niskan taakse. Nosta jaalt kohti kattoa ja tee rauhallinen rutistus nostamalla lavat irti lattiasta. Tuo yläselkä lattiaan ja vie kädet pyllyn alle. Laske jalkoja suorana kohti lattiaa, pysäytä hetkeksi tuo jalat alavatsoilla puristaen takaisin ylös. Aloita alusta. Tee jokainen toisto rauhallisesti ja muista hengittää!

Liike 2. Kierrot

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Jatka selinmakuulla ja kädet niskan takana. Nosta toinen jalka koukkuun ja vie toinen suorana alas. Vie kyynerpäätä vastakkaista polvea kohti, purista hetki ja tee sama toiselle puolelle. Muista hengittää!

Liike 3. Lantion nostot

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Vie kädet suorana sivuille tukea antamaan ja pidä alaselkä alkuasennossa maassa. Vie jalat suorana ylöspäin ja laita kevyesti ristiin. Nosta pylly irti lattiasta alavatsoja käyttäen, purista hetki ja tuo takaisin alas. Toista. Tee hitaita ja hallittuja toistoja, muista hengittää!

Liike 4. Puolikas linkkuveitsi

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Mene maahan pötkölleen ja kurkota kädet suorana pään yläpuolelle ja vie jalat suorana lattiaan. Tee itsestäsi niin pitkä kuin kykenet. Lähde hitaasti nostamaan yläselkää lattiasta ylös, nosta samaan aikaan vasenta jalkaa ylöspäin ja vie kädet suorana vasemman polven yli. Jalka pysyy koko ajan suoranasa, samoin kädet. Palaa alkuasentoon ja tee sama oikealle jalalle. Hengitä alas mennessä sisään ja ylös tulleessa ulos. Tämä on valtavan tehokas liike!

Tämä on siitä mukava treeni, että se on todella tehokas jo tällaisenaan, koska jokaista liikettä tehdään minuutin ajan. Vieläkin tehokkaamman voit tehdä siitä lisäämällä useamman kierroksen! Yhdelle kierrokselle on jokaisella aikaa 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.