Hae
Palasia Arjestani

Kaikki nauraa mulle

Processed with VSCOcam with c1 preset

Tällä viikolla olen päässyt treenaamaan kolme kertaa. Pari treenikertaa enemmän oli suunnitelmissa, mutta kroppa sanoi ei. Maanantaina en vielä selkeestikään ollut ihan normaaleissa voimissani ja se kostautui tiistaina jumalattomana väsymyksenä. Lepäsin sit tiistain ja vasta keskiviikkona tein seuraavan treenin. Voimaosuutena tein tiistain push pressit ja olin sivusilmällä vilkaissut ohjelmassa olevan myös rinnallevetoja. Latasin painot tankoon ja olin jo aloittelemassa treeniä kun tajusin, että taululla ei suinkaan lue clean vaan snatch… damn!

Processed with VSCOcam with c1 preset

Olin koko päivän henkisesti valmistautunut ja latautunut tekemään rinnallevetoja, mutta nyt pitikin yhtäkkiä orientoitua tempauksen saloihin. En halunnut, en sitten yhtään! Mä tykkään tehdä tempauksia porukassa, mutta en todellakaan yksin. Olen vieläkin hyvin epävarma tekniikan kanssa, vaikka se onkin parantunut huimasti. Tiedän omat virheeni ja yritän päästä niistä eroon. Ajatus tempaamisesta open gymissä, jossa jengi ehtii hyvin katsomaan toisten tekemisiä, ei innostanut yhtään! Koko ajan oli sellainen fiilis, että joku katsoo varmasti ja nauraa mulle katketakseen miettien miten voin vielä kahden vuoden jälkeenkin olla näin paska…

Processed with VSCOcam with c1 preset

Processed with VSCOcam with c1 preset

Vaivihkaa yritin silmäillä nauraako joku mulle, mutta en huomannut kenenkään kiinnittävän mun tekemiseen sen eeityisempää huomiota. Jälleen kerran oma epävarmuus teki tepposet ja sai ajatukset laukkaamaan. Kyselin kokeneemmilta miltä mun tekniikka näyttää ja oli kuulemma ihan ok! Kuvista tosin huomasin, että kädet lähtee edelleen vetämään pikkasen liian aikasin ja siitä yritän päästä eroon. Milli kerrallaan eteenpäin 🙂

Meillä alkoi tällä viikolla uusi jakso treeneissä mikä tietää myös uusia voimaliikkeitä! Voimaliikkeissä vaihdetaan viikoittain toistomääriä ja tällä viikolla kyykättiin 4 x 12 (video yllä), tehtiin push pressiä 8 x 2 toistoa räjähtävästi ja mavetettiin 4 x 8 (video alla). Painonnostoa ei ole unohdettu, mutta sitä tehdään lähinnä openeissa itsenäisesti sekä metconeissa säännöllisesti. Mä tykkään näistä uusista voimaliikkeistä todella paljon ja oon taas superinnoissani treenaamisesta 🙂

Tänään mä toivon pääseväni edes pienelle juoksulenkille, jos aikataulut vaan antaa myöten. Mies ehti varata iltatreenin itselleen niin mun on tyydyttävä siihen mitä saan. Ainakin mobbausta tiedossa, koska eilisen mavet junttas alaselän ja takareidet kivaan jäkkiin! Mavet tein muuten pitkästä aikaa Origymillä Orivedellä. Oli ilo huomata, että sieltäkin löytyi vähän isompia painolevyjä, joita käytetään crossfitissä 🙂 Pienemmilläkin painoilla pystyy esim tempaukset tekemään maasta, kun kiekot on riittävän suurikokoiset!

6 kommenttia

  1. Sari kirjoitti:

    Ei liity nyt mitenkään tähän postaukseen, mutta olis kiva jos kertoisit työstäsi enemmän 🙂 Esim. millainen on perustyöpäivä ja mitä kaikkea teet ja mitä kuuluu sun työtehtäviin. Olen ite valmistumassa jouluna bioanalyytikoksi ja olisi mukava kuulla erilaisista työpaikoista.

  2. Punttimimmi kirjoitti:

    Mulle on tuo crossfit ihan tuntematon laji, niin onko siinä siis seinällä joku treeni jonka kaikki tiettynä päivänä tekevät vai miksi et voinut tehdä rinnallevetoja joihin olit valmitautunut? 🙂

    • Jaana kirjoitti:

      Mietin ihan samaa Punttimimmin kanssa sillä itsekin olen ”punttimimmi” ja crossfit minulle paaaljon vieraampi 😀 ..liittyykö tähän jotenkin se WOD eli workout of the day? Vai meneekö mehtään? 😀

      • Jonna kirjoitti:

        Ei liity siihen! Vastasinkin jo Punttimimmille 😉 Eli koko juttu liittyy meidän valmentajan suunnittelemaan ohjelmointiin, jota noudatan orjallisesti 😀

    • Jonna kirjoitti:

      Periaatteessa olisin voinut tehdä rinnallevetoja, koska open gymit ovat vapaata harjoittelua varten. Meillä on kuitenkin myös open gymeihin tehty taululle treeni, jonka voi halutessaan tehdä. Nämä treenit käsittävät usein muita liikkeitä tukevia liikkeitä, kuten kulmasoutua, leukoja, vatsoja jne. Toisena vaihtoehtona on sitten painonnostoa, jota tässä jaksossa täytyy tehdä itsenäisesti. Mä haluan tehdä aika tiukasti meidän ohjelmoinnin mukaan, koska en halua missata mitään. Jos olisin keskiviikkona vaihtanut tempaukset riveen niin niin tempaukset olisi jääneet kokonaan tekemättä viime viikolla. Sit olisin seuraavalla kerralla entistä enemmän hukassa 😀

      Olikohan tarpeeksi epäselvästi kirjotettu 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.