Hae
Palasia Arjestani

Kesäkuntoon 2016

Processed with VSCO with c1 preset

Melkein jätin blogin kirjoittamisen tältä päivältä välistä kokonaan. Mulla on inhottava flunssa päällä. Ei oikein kunnolla puske päällä, vaan seilaa edes takaisin. Treenata ei uskalla, mutta töissä pystyy vielä toistaiseksi olemaan. Tyttö on samanlaisessa räkätaudissa ja yritän saada meidät molemmat pääsiäiseksi kuntoon, koska edessä olisi reissu Kuopioon siskon tykö. Ei passaa olla sairaana kun tiedossa on hyvää ruokaa ja seuraa! Samalla reissulla käydään ensimmäistä kertaa isän haudallakin hautajaisten jälkeen. Ei ehkä mikään maailman mukavin visiitti, mutta mistään hinnasta en sitä jättäisi pois.

Tämän päivän eväät töihin.

Tämän päivän eväät töihin.

No mutta, mennäänpä kevyempiin aiheisiin. Viime viikolla kävin muutamaan otteeseen salilla treenaamassa, siis ihan kuntosalilla. Olen päättänyt ottaa järjen käteen ja jättää crossfitin hetkeksi pois. Toki voin ja aionkin soveltaa cf-treenejäkin salitreeneihin, mutta en samassa mittakaavassa kuin ennen. Nyt on ykkössijalla kropan kuntoon saanti. Tähän aikaan vuodesta moni aloittelee dieettejä joko kisat tai perinteinen kesäkunto mielessä. Niin myös minäkin! Mun kesäkunto vaan tarkoittaa sitä, että saan olkapään pelaamaan normaalisti ja toivon mukaan myös tuo riesana matkustava tenniskyynerpää asettuisi aloilleen.

Processed with VSCO with c1 preset

Mun on pakko myöntää etten ole hetkeen ollut näin löysässä kunnossa kuin nyt. Kropassa näkyy selkeästi etten ole pystynyt treenaamaan normaalisti ja lihasmassaa on hävinnyt varsinkin yläkropasta paljon. Vatsa on kerännyt kunnon lämpöeristeen muusta kropasta puhumattakaan. Harmittaahan se, mutta tälle asialle voi aina tehdä jotakin. Ehkä tästä pienestä rasvamassan kuorimisesta voisi tehdä sivuprojektin tälle keväälle ja kesälle. Vähän niin kuin siinä sivussa? Se vaatisi vain säännöllistä treeniä ja suunnitelmallisempaa ruokavaliota. Itseasiassa ruokavalion kanssa olen jo alkanut tekemään pientä viilausta ja treeniohjelma on ajatuksen tasolla valmis. Kunhan tämän flunssan vaan saisi ajettua pois ja pääsisin tositoimiin…

Onko teillä jonkinlainen kesäkuntoon 2016 projekti meneillään?

8 kommenttia

  1. gunagolu kirjoitti:

    Ei nyt voi puhua mistään kesäkuntoon tähtäämisestä omalla kohdallani vaan ihan oikeasti sellaiseen kuntoon, ettei kroppa hajoile koko ajan ja hankaloita normaalia arkea; hartia alkaa olemaan jo oikealla suunnalla kohti normaalia (vielä sekin tosin töitä vaatii ja onkin sitten loppuelämän prokkis ettei vaiva tule takaisin). Alaselkä on kiukutellut jo pitkään ja esim. autosta nouseminen sattuu, kumartaminen sattuu, kävely sattuu, makaaminen sattuu jne. mutta nyt olen saanut täsmäohjeet siihenkin joten positiivisella mielellä kohti kesää ja terveempää tulevaisuutta 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      Ihan niin kuin sullakin niin munkin ”kesäkunto” tavoitteena on nimenomaan toimiva kroppa. Kaikki muu tulkoon (tai olkoon tulematta) siinä bonuksen jos on tullakseen. Voi kun pääsisi vain treenaamaan säännöllisesti!

  2. Heidi kirjoitti:

    Se perinteinen: vatsa, persus ja reidet tiukimmiksi. Harvoin toteutuu mutta yritys on kova – ja tärkein 😀

  3. Moona kirjoitti:

    Mulla on todella samanlainen fiilis kropassa, kun ei ole pystynyt kuukausiin treenaamaan normaalisti, eikä kroppa muutenkaan toimi normaalisti, niin eristettä on kertynyt 😀 Mutta mä periaatteellisesti vastustan tällaisia kesäkunto-proggiksia omassa elämässäni. Mulle on tärkeämpää olla koko ajan ”kesäkunnossa”, tai siis ihan normaalikunnossa 😀 Musta tuntuu tympeältä ajatella, että pitäisi laihduttaa sen takia, että vaatteita on vähemmän kesällä, ja näyttäisi jotenkin ”paremmalta”. Toki itsellä voi olla parempi olo, mutta en ole muutenkaan niitä ihmisiä, jotka kävisivät rannalla tai muuten vaan hilluisivat pienissä vaatteissa 😀 Joten aion jatkaa samaa linjaa, kuin koko vuoden, syödä terveellisesti ja silloin tällöin nauttia pääsiäissuklaista, mämmistä, tippaleivistä ja kesän jäätelöistä 🙂 (keväällähän on kaikki parhaat herkku-pyhät! :D)

    • Jonna kirjoitti:

      Mä uskon kanssa, että kun vain pääsisi treenaamaan normaalisti niin tämä löysä olo lähtisi aika nopeasti pois. Ulkonäköseikoilla ei niin väliä, kun vain saisi takaisin sen hyvän treenifiiliksen!

  4. Amanda kirjoitti:

    Mulla on kesäksi tavoitteet tällä kertaa vaan urheilutapahtumissa. Synnytyksestä on nyt 8,5kk, joten mulle noi tapahtumat on jo suorituksia itsessään. HCR ois tiedossa toukokuussa ja kesä tai elokuussa ajattelin osallistua johonkin tristhlon pikamatkaan. Jotenkin ihana treenata ilman minkäänlaisia tavotteita näyttää tai olla tietyn kokoinen. 😊

    • Jonna kirjoitti:

      No sulla onkin mahtavat tavoitteet! Mä olisin onnellinen jos pääsisin takaisin siihen vanhaan 3-4 salitreeniä/vko rytmiin. Ja jos juoksun aloittelisi taas mökkikauden korkkauduttua 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *