Hae
Palasia Arjestani

Jos haluun olla tikis

Processed with VSCO with c3 preset

*Sis.mainoslinkin & tarjouksen.

Täälläkin on viikonlopusta ja Blog awardseista selvitty kunnialla. En ala niistä sen enempää kirjoittelemaan, koska ne ovat jo jokaisessa blogissa täällä näkyneet. Todettakoon, että tilaisuus oli ihan mieletön ja a-lehdillä puitteet mitä mahtavimmat. Toivottavasti kutsu tulee myös ensi vuonna 😉 Yllä olevasta linkistä pääsette fiilistelemään tilaisuutta kuvien muodossa, jos kiinnostaa!

Mennäänpä sitten varsinaiseen asiaan. Mulla on ollut taas viime aikoina pieniä motivaatio-ongelmia havaittavissa. Kyllästyn todella helposti ja nyt kun olkapää antaa myöten jo kovatkin treenit niin treeniohjelma tuntuu vanhalta ja tylsältä. Ei siinä varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta ei millään jaksaisi hangata samoja liikkeitä viikosta toiseen. Kehitystähän mulla tapahtuu ihan koko ajan eli joka treenikerta saan latoa malmia lisää tankoon. Olen huomannut, että mielelläni keksi ihan uusia liikkeitä vanhojen ja hyväksi havaittujen tilalle. Viime viikolla skippasin etureisiliikkeet kun osa salin laitteista oli poissa käytöstä huollon vuoksi. Työntelin kelkkaa pitkän tovin kyykkäilyjen sijaan. Eilen ei taas takareisien treenaaminen oikein huvittanut, niin otin esille Tikiksen uuden kirjan treenasin sen sijaan pakaroita oikein urakalla!

Processed with VSCO with c3 preset

Ehkä mun pitää vain pikku hiljaa ymmärtää se ettei treeniohjelman orjallinen noudattaminen ole kaikkia varten. Mä en yksinkertaisesti kykene siihen. Mulle on toki annettu aika lailla vapaat kädet liikkeisiin, mutta ne tietyt perusliikkeet haluaisin säilyttää ohjelmassa aina. Vanhoilla kunnon perusliikkeillä saadaan voimatasot nousuun ja lihasmassa kasvuun. En tykkää mistään hifistelystä, mutta tykkään vähäsen kuitenkin. Tykkään, että ohjelmassa on välillä jotain pientä muutosta ja jippoa, joka pitää mielen virkeänä. Sen ei tarvitse olla mitään suurta. Jokin uusi liike tai tekniikka riittää mulle, mutta jos oikeasti haluan kehittyä ja olla tikis, niin liikaa ei saa kikkailla!

Processed with VSCO with c3 preset

Mä olin niin riemuissani, kun postiluukusta kolahti viime viikolla Tikiksen treenihaastekirja*! Tykkään erilaisista haasteista ja ennen kaikkea siitä, että kirja toi hurjasti lisäulottuvuuksia ja vaihtelua omiin treeneihin. Kirja ei ole mikään perinteinen treenikirja jäykkine kuvineen ja ohjeistuksineen. Se on oikeasti täyttä tavaraa! Kirja sisältää omat haasteensa mm. rasvanpolttoon, leuanvetoon, punnertamiseen sekä pakaraosastolle. Lisää tietoa yllä olevasta linkistä! Haaste on tehty useammalle viikolle ja saat kirjasta selkeät ohjeet mitä missäkin treenissä teet ja kuinka etenet viikko viikolta. Itsehän aloitin lauantaina booty-haasteen ja seuraavaksi korkkaan myös vatsalihas-haasteen. Leuanvetoa odottelen vielä vähän aikaa. Olkapää ei nimittäin kestä vielä kovin pitkään roikkumista tangossa. Jos tilaat kirjan itsellesi 23.10 mennessä niin saat kaupan päälle Tikiksen 2-jakoisen treeniohjelman!

Kannattaa käydä myös Tikiksen sivuilta tsekkaamassa laadukkaita treenivideoita sekä hyviä vinkkejä mm. ravitsemukseen! Nää kaiffarit ei ole mitään ihan turhaa jengiä. Hehän nappasivat awardseissa parhaan  harrastuskanavan pystin 😉 Tsekkaa myös facebook-sivut!

Mites teillä: jaksatteko puurtaa pitkiäkin aikoja samalla ohjelmalla vai kaipaatteko vaihtelua?

2 kommenttia

  1. maikki kirjoitti:

    Mä oon kans tosi huono noudattamaan ohjelmia, alan tosi helposti tekemään ”ohi ohjelman”, ku huvittaakin enemmän tehdä ennemmin jotain toista liikettä ku mitä ohjelmassa olis 😀

    • Jonna kirjoitti:

      Jännä miten aina kiinnostaakin tehdä just kaikkea muuta kuin mitä omassa ohjelmassa lukee 😄

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *