Hae
Palasia Arjestani

Meet my new friends.

Mulla on viime aikoina ollut ongelmia unen saannin kanssa. Nukahdan kyllä tosi helposti, mutta heräilen pitkin yötä tai sitten herään aivan liian aikasin. Useampi yö tuossa jo mentiinkin jollain neljän tunnin yöunilla. Alko eilen olemaan pää aika sekasin.. Jostain piti löytää helpotusta, mut mistä? Tässä vaiheessa käyttöön tulivat….

….tadaa! Korvatulpat ja kivat silmälaput 😀 Helpottaavat muuten kummasti. Yleensähän mä herään joko kissojen mekastukseen tai sit heti kun alkaa tulla valoisaa. Jos on aamuyöstä mennyt viiden aikaan nukkumaan niin ei kauhean mielellään herää vielä yhdeksän aikaan..

Jouduin loppuviikosta tekemään treenejä aika lailla olotilan ja vireystason mukaan. Torstaina etureidet, pe lepo, lauantaina takareidet ja sunnuntaina ihan susipaska treeni rinnalle ja hauiksille. Olis pitäny eilenkin pitää välipäivä, mut enpä sit pitänyt. Tänään taas lepiä ja sainkin pitkästä aikaa nukuttua kunnolla! Sit itse treeneihin..

Etureisille torstaina edelleen rest pauseja. Aika lailla samoja liikkeitä tein kuin nykyään aina parilla kivalla pikku ”uutuudella” höystettynä. Mä en varmaan koskaan tee täsmälleen samanlaista treeniä kuin edellisellä kerralla, vaan vaihtelen liikkeitä oman fiiliksen mukaan. Yleensä pari ekaa ”pääliikettä” säilyy samoina ja sit loput heitän aina hatusta. Pysyy ainakin mielenkiinto näin yllä 🙂

1. Hack korokkeelta 8+3, 7, 6*35kg Ja taas pukkas enaria!
2. Smith korokkeelta 10+4, 9, 7*50kg Tässäkin paukku ennätykset. Ens kerralla saa taas lisäillä painoja.
3. Leveä kyykky smith 10+5, 9*50kg Yritin mahdollisimman paljon rutistella sisäreisille. Kyllähän sitä lihaa sinnekin tarvitaan, jos halajaa oikein lihaisat ja muodokkaat reidet.
4. Askelkyykky kävely kp 2x salin alkupäästä loppupäähän ja takaisin alkuun.

Vatsoille tein taas hyväksi havaittua triplasettiä eli vatsat taljassa köydellä (tällä kertaa seisten) + voimapyörä + jalannostot penkiltä. Tätä settiä 3 kiekkaa. Eipä siihen enää muuta tarvittu.

Perjantaina tein vain noin 45 minsan kävelylenkin koiran kanssa ja yö menikin duunissa. Lauantaina sit takareisien ja pohkeiden kimppuu. Vähän pumppailin selkääkin. Videonkin otin takareisisetistä!

1. Suorinjaloin mave kp11+4, 10, 10*28,5kg
2. GHR selkäpenkissä 10+4, 9*10kg/8*10kg+6*5kg
3. Takareiskat maaten 5*40kg+5*30kg/9, 7*30kg Vähän tuli haukattua paskaa tossa ekassa sarjassa ja päädyinkin sit tekemään pudotuksen. Ilmeisesti sain jo kahdella liikkeellä takareidet tosi väsyneiks. Hyvä niin!
4. Takareiskat istuen 10+4*30kg
5a. Pohkeet hack 2*70kg–>50kg/10+5+5*70kg Vähän kikkailin…
5b. Alatalja kapealla 3*12*45kg Tosi nätillä tekniikalla ja kovasti puristellen.
6a. Pohkeet istuen 2*25kg–>15kg/10+5*25kg
6b. Kulmasoutu kp 3*10*21 kg Tässäkin tosi hyvällä tekniikalla ja koko ajan kontroilloidusti puristellen ja sillai 🙂
7a. Olankohautukset vinop. kp 3*14*16kg
7b. Pohkeet seisten BW 2*15

Semmonen oli se setti. Tässä treenissä teen yleensä jaksamisen mukaan takareisien ja pohkeiden lisäks selkää. Tällä kerralla teen aika pienillä painoilla, vaihtelen liikkeitä joka kerta ja keskityn täysin tekniikkaan ja kunnon puristeluun. Enkä yleensä tee sarjoja loppuun asti. Ihan kiva välillä reenata ”ei niin naama irvessä” ees muutama sarja 😀

Joo, eilen olin jälleen kerran tosi väsynyt ja olis ollut viisainta jättää treeni välistä. No, tulipahan jotain kuitenkin tehtyä. Rintareeni kulki vielä suht hyvin ja jopa virkosinkin joidenkin sarjojen ajaks. Tähän malliin se meni.

1. Penkki kone 7+2, 6*60kg/7*55kg
2. Vinopenkki smith 6+2*45kg/8, 7*40kg
3. Peckdeck 10+4, 8, 7*30kg/9*25kg

Hauiksille en ottanut kuin kaksi liikettä ja molemmissa kaksi sarjaa. Teenkin niille sit jotain lisää huomenna selkäreenin yhteydessä. Monihan sanoo, että ei kannattais noissa koneissa juuri jumpata vaan käyttää ennemmin vapaata tankoa ja kässäreitä. Entä jos koneissa saan paljon paremman tuntuman rintaan kuin esim normi penkissä? Kannattaako penkki sit vääntää ihan vaan sen takia, kun se on penkki ja jokaisen must to do liike? Vai onko parempi tehdä sillä systeemillä millä saa parhaimman tuntuman lihakseen ja työ tehdään juuri oikealla lihaksella? Mun mielestä molempi parempi. Aina aika ajoin jaksan tehdä normi penkkiä, mut kyllästyn siihen aina, koska a) en todellakaan saa sitä menemään rinnalle ja b) tulokset junnaa koko ajan paikoillaan.

No, tämmöstä tänne. Loppuun muutamat kissikuvat, kun niitä pyydeltiin 🙂

Näissä kuvissa kissimamma Lola, jolla muuten laskettu muistaakseni 8.4!
Sit useampi otos Evasta…
Kohtuullisen hauskan näkönen tapaus lelua vaaniessaan 😀
Jonkun älypään keskarikin eksyi kuvaan. Ihan vaan vahingossa.
Jees, tää lähtee nyt peuhaamaan koiran kanssa tonne lähipellolle!

8 kommenttia

  1. Kati kirjoitti:

    Mulla on kans noita univaikeuksia toisinaan. Menee kyllä kiitettävästi koko päivä pilalle, jos ei ole yöllä saanut unen päästä kiinni, tai heräilee koko ajan. Treenit jätän oikein huonon yön jälkeen suosista väliin.Ja on kyllä kauniita kissoja sulla! Itellä pari maatiaispallukkaa, mutta useita vuosia on ollut harkinnassa rotukissa, ja käytyäni nyt menneenä viikonloppuna kissanäyttelyssä, hinku nosti taas päätään. Tällä kertaa en vaan jättänyt sitä pelkästään ajatusleikin tasolle, vaan ihan oikeasti valitsin rodun, ja otin yhteyttä kasvattajaan. Saattaa olla, että mulle tulee tässä kevään aikana sijoitukseen ragdoll-naaras.

  2. Memma kirjoitti:

    Hei, tsemppiä noitten unihommeleiden kanssa. mä NIIN tiedän mitä tuskaa se on ja kaikki menee pilalle yhden nukkumisen takia! Mut toivottavasti toi on sulla vaan jotain väliaikasta hommelia, ettei tuu pysyvää… Se ei ois kiva.

  3. Jonna1983 kirjoitti:

    Kati: mullakin tuntuu lähinnä noi yöhommat vievän yöunia. Ei auta edes päiväunet.. Sitä on ihan kokovartalozombi koko päivän yöhommien jälkeen ja muutaman yövuoron jälkeen on jo järjenlähtö hyvin lähellä 😀 Onneks on enää 12 yövuoroa jäljellä ja sit en ihan heti niihin enää sorru!!!Kerran kun otat rotukissan niin siitä ei ole paluuta 🙂 Mulla on kans joskus ollut maatiaisia, mutta noi simskut on niin eri luonteisia kuin tavan möllykät etten enää vaihtais mistään hinnasta! Tuskin tulen enää muuta rotua itselleni ottamaankaan niin hurahtanut noihin olen. Jos sen kolmannen vielä joskus sais… :)Memma: en usko, että on pysyvää. Kohta pääsen kiinni mukavaan 7-15 rytmiin ja veikkaan, että dieetillä taas unta riittää!

  4. Anonymous kirjoitti:

    Ootko kokeillut noihin univaikeuksiin valeriaana-uutetta(sedonium taitaa olla yks kauppavalmiste)? Ei ole varsinainen unilääke,vaan luonnon oma rohto, jonka pitäis rauhoittaa ja parantaa unenlaatua. Itse en oo vielä tarvinnut,mutta useampi tuttava kehunut,että siitä olis apua.

  5. Jonna1983 kirjoitti:

    Moi Anonyymi!En oo kokeillut. Täytyy sanoa etten ole moisesta tuotteesta koskaan kuullutkaan! Mä vähän luulen, että ainoa syy näihin ajoittaisiin univaikeuksiin on noi yötyöt, jotka onneks loppuu kohta. Pari päivää olin tässä vapaalla ja vetelin noin 11h yöunia 😀 Niillä jaksoi aika hyvin! Nyt taas mennäänkin sit loppu viikko vähemmällä unimäärällä…

  6. map kirjoitti:

    Hei täällä on kans yksi univaikeuksista kärsivä myötäeläjä.. täytyy kyl oikeesti varmaan testata noita sun apukeinoja:)

  7. kj kirjoitti:

    täälä myös käytöössä korvatulpat ja silmälaput 🙂 uni on muodostunut paremmaksi ja syvemmäksi noiden avulla!vieläkö sinä käytät?

  8. Jonna1983 kirjoitti:

    En oo itse asiassa vähään aikaan joutunut noita käyttämään! Korvatulppia käytin viimeks kun isäntä katsoi kaverinsa kanssa meillä lätkän MM-pelejä ja meteli oli kaamea…Teen nykyään vain päivätöitä ja vuorokausirytmi on täysin erilainen kuin ennen, joten unen saanti on melko helppoa ja sen laatukin on tänä päivänä huomattavasti parempaa kuin yötyö aikoina.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.