Hae
Palasia Arjestani

8 minuutin tehokas vatsatreeni

Processed with VSCOcam with a6 presetHah, olen näköjään löytänyt tieni takaisin kotitreenien ihmeelliseen maailmaan. Kävin eilen kipasemassa 50 minuutin juoksulenkin ja siihen päälle tein kotona vielä tällaisen pikaisen, mutta todella tehokkaan, 8 minuutin vatsatreenin. Lähdin taas vähän naureskellen hommaan mukaan, mutta jo puolessa välissä huomasin vatsojen tärisevän ja hikinoron valuvan otsaa pitkin. Tämä treeni on peräisin Blogilateksen sivuilta.

Tee jokaista liikettä minuutti. Jos oikein hotsittaa niin vedä koko treeni kahteen kertaan läpi! Kyljet ja vatsapalleroiset kiittävät 😉 Tässä treenissä tehdään joka toisena liikkeenä twistausta kyljille, joten nekin saavat kunnolla kyytiä…

Liike 1. Rutistus + jalkojen ojennus

PicsArt_09-29-12.24.26Mene lattialle selinmakuulle, kädet niskaan taakse, kyynerpäät leveällä ja jalat koukkuun noin 90 asteen kulmaan. jännitä vatsaaja tee vatsarutistus hitaasti niin että lavat nousevat irti lattiasta. Laskeudu alas, vie jalat suoraksi ja laske niitä maata kohti samalla alavatsaa jännittäen. Muista hengittää! Palauta jalat takaisin koukkuun ja tee koko homma alusta. Jatka liikettä minuutin verran.

Liike 2. Twistaus

PicsArt_09-29-12.27.15

Ota kiinni sormenpäistäsi ja lähde twistaamaan kyynerpäitä puolelta toisella ja nouse samalla vatsoilla puristaen ylös ja jatka saman tien matkaa twistaten alas. Muista hengittää! Jatka liikettä minuutin ajan. Tämä tulee olemaan se liike, jonka teet joka toisena liikkeenä! Jos jalat eivät pysy maassa (kuten minulla) niin voit teljetä jalkaterät esim. tv-tason tai sohvan alle.

Liike 3. Tuulimylly

PicsArt_09-29-12.29.30Laita kädet sivuille ja nosta jalat suorina ylös varpaat kohti katoa. Lähde hitaasti viemään jalkoja puolelta toiselle samalla vatsoilla puristaen. Pyri pitämään yläselkä ja pää koko ajan lattiassa kiinni. Hengitä sisään, kun viet jalkoja sivulle ja ulos kun jalat ovat kohti kattoa. Jatka liikettä minuutin ajan. Voi helpottaa liikettä koukistamalla jalkoja!

Liike 4. Twistaus: katso ohje ylempää.

Liike 5. Jalkojen nosto maaten

PicsArt_09-29-12.32.59Laita kädet pakaroiden alle, jotta saat pidettyä alaselän kiinni lattiassa. Nosta jalat ylös suorana varpaat kohti kattoa. Laske jalat hitaasti ja hallitusti alas vatsoilla puristen. Hengitä sisään, kun viet jalkoja alas kohti lattiaa ja ulos kun tuot niitä itseäsi kohti. Tee liikettä minuutin ajan. Erittäin hyvä liike alavatsoille!

Liike 6: Twistaus (katso ohjeet ylempää).

Liike 7: Rullaus.

PicsArt_09-29-12.31.39Mene makaamaan lattialle kädet suorana pään yli ja jalkaterät kohti vastakkaista seinää. Tuo kädet suorana kasvojen ohi ja nouse vatsoja puristamalla käsien mukana ylös asti. Laskeudu lähtöasentoon samaa reittiä pitkin. Pidä kädet suorana koko liikkeen ajan. Hengitä sisään ylös nousun aikana ja ulos, kun laskeudut lähtöasentoon. Jatka liikettä minuutin ajan.

Liike 8: Twistaus (katso ohje ylempää).

Tää oli hurjan hauska vatsatreeni! Mä olen itse helposti kyllästyvää sorttia ja tykkään, että treenissä on paljon erilaisia liikkeitä. Tän vatsatreenin teen varmasti uudestaan. Heti kunhan vatsat ovat palautuneet… Ovat nimittäin kipeät!

Jos tykkäät jumpata videon tahtiin niin tässä vielä Blogilatesin video kyseisestä treenistä, olkaatten hyvät 😉

Suosittelen kokeilemaan tätä vatsatreeniä!

2 kommenttia

  1. Hilkka kirjoitti:

    Mukavia nämä kotitreeni postaukset! Itselläkin tulee välillä kotona treenailtua, niin näistä saa mukavia vinkkejä ja vaihteluita liikkeisiin. Tää vatsatreeni menee kyllä heti huomenna testiin. 🙂 Venyttely postauksen liikkeet tulikin jo testattua. 🙂

    • Jonna kirjoitti:

      KOtitreenit on todella mukavia, täytyy vaan saada itsensä liikkeelle ensin 😀 Mä tykkäsin myös tästä vatsatreenistä. Vieläkin on vatsat kipeenä..

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.